וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הצגת ענק של בוקר: מילווקי ניצחה 103:109 את פיניקס וקבעה 2:2 בגמר

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 7:02

עשו זאת שוב: אחרי שחזרו מפיגור 2:0 גם בחצי גמר המזרח מול ברוקלין, יאניס וחבריו לא נכנעו להצגה מופלאה של דווין בוקר במשחק 4 מול פיניקס, ניצחו 103:109 וקבעו 2:2 בסדרת הגמר. 40 נקודות של כריס מידלטון האפילו על 42 של בוקר, המהפך בדרך?

גמר ה-NBA פתוח לחלוטין, אחרי שכבר נראה חד צדדי: מילווקי איזנה הבוקר (חמישי) את הסדרה מול פיניקס ל-2:2, אחרי שניצחה אותה 103:109 בבית במשחק הרביעי, והשלימה קאמבק מפיגור 2:0. בדרך לשם, הבאקס נאלצו לגלות אופי גדול ועצבים מברזל, כשהם מתמודדים עם הצגת ענק של דווין בוקר בצד השני, ומצליחים להתגבר עליה למרות שפיגרו ברוב שלבי המשחק.

הניצחון הושג בראש ובראשונה בזכות כריס מידלטון: הסמול פורוורד החידתי שנעלם לא פעם בפלייאוף הנוכחי, התעורר על הצד הנכון וסיפק התעלות מרשימה. הוא סיים עם 40 נקודות וקלע את כל הסלים החשובים של הבאקס במאני טיים, כמו במקרים רבים בשנים האחרונות. יאניס אנטטוקומפו, שהיה רמה אחת מעל כולם בשני המשחקים הקודמים, נראה קצת יותר אנושי, כשהוא מסיים עם 26 נקודות (11 מ-19 מהשדה, 4 מ-8 מהעונשין) אבל תורם את חלקו בגדול עם בכל הקשור לריבאונדים (14), אסיסטים (8) והגנה (3 חטיפות ושתי חסימות, אחת ברגע קריטי בדקה האחרונה).

לצד תרומה של ברוק לופז (14), ג'רו הולידיי והאקס פקטור פט קונאטון (11 ו-9 ריבאונדים) שאף הם הגיעו לספרות כפולות, הצליחו הבאקס לגרד את הניצחון, והוכיחו שוב את האופי המרשים שלהם, אחרי שכבר חזרו מפיגור 2:0 בפלייאוף הנוכחי וגברו על ברוקלין בשבעה משחקים בחצי גמר המזרח.

כריס מידלטון, מילווקי באקס. רויטרס
התעלות מרשימה, בדיוק בזמן הנכון. מידלטון/רויטרס

פיניקס, לעומת זאת, נראתה הלילה כמו קבוצה של איש אחד, וזה לא בהכרח מבשר טובות: דווין בוקר צלף 42 נקודות (17 מ-28) עם מהלכים קובי בריאנטים, כשהוא מאמלל שוב ושוב את השומרים של מילווקי ונעצר רק בשל בעיית עבירות שהוציאה אותו בשיא המומנטום ברבע האחרון, וגרמה לו להחמיץ דקות קריטיות. אבל בוקר לא קיבל מספיק עזרה, בטח לא מכריס פול שסיים משחק פושר עם 10 נקודות (5 מ-13 מהשדה) לצד 7 אסיסטים ו-5 איבודים, כשהוא לא מספיק דומיננטי ולא מתפקד בדקות ההכרעה. ג'יי קראודר (15 ו-8 ריבאונדים) וקמרון ג'ונסון (10, כולל סלים חשובים במחצית השנייה) עשו את שלהם, אבל ביום בו CP3 לא מספק את הסחורה ודיאנדרה אייטון ומיקל ברידג'ס מספקים 11 נקודות גם יחד, זה לא מספיק.

הסאנס יקוו שהחזרה הביתה לקראת משחק 5 בלילה שבין שבת לראשון, תשנה שוב את המומנטום בסדרה. הבאקס, מצידם, מקווים להפוך לקבוצה החמישית בלבד אי פעם שמשלימה מהפך אחרי פיגור 2:0 בסדרת הגמר - ונראה שהם בדרך הנכונה.

דווין בוקר, פיניקס סאנס, מעל ברוק לופז, מילווקי באקס. Jonathan Daniel, GettyImages
רק העבירות עצרו אותו. בוקר/GettyImages, Jonathan Daniel

מהלך המשחק

רבע 1

שתי הקבוצות פתחו בחמישיות הרגילות, ללא שינויים, ומי שנתן את הטון בדקות הראשונות היה דווין בוקר. אחרי ההופעה הפושרת במשחק 3, כוכב סאנס העביר מסר עם ארבע הנקודות הראשונות של האורחת במשחק, כשמנגד הבאקס מחטיאים שלשות פנויות ונקלעים לפיגור 10:4 אחרי שלוש דקות. כמו במשחק הקודם, גם הפעם יאניס ביקש חילוף אחרי שלוש דקות, ואת הנקודות הראשונות שלו קלע אחרי שש דקות בלבד. ג'רו הולידיי רשם עוד החטאה והגיע ל-0:5 מהשדה, אבל שלשה של בובי פורטיס הכריחה את מונטי וויליאמס לקחת פסק זמן ביתרון 14:18, שלוש דקות לתום הרבע. הבאקס המשיכו להחטיא שלשות - יאניס ופט קונאטון אפילו רשמו שני איירבולים מחוץ לקשת - אבל היתרון הקל נשמר, ועמד על 20:23 בלבד לפיניקס אחרי 12 דקות.

כריס מידלטון, מילווקי באקס. רויטרס
הבאקס לא פגעו מחוץ לקשת ברבע הראשון. מידלטון/רויטרס

רבע 2

יאניס אנטטוקומפו פתח את הרבע עם ארבע נקודות רצופות שהפיחו רוח חיים אצל הבאקס, אבל שתי שלשות של ג'יי קראודר מאסיסטים של כריס פול השאירו את היתרון בצד של פיניקס עם 29:33, תשע דקות להפסקה. הבאקס נגסו עוד ועוד בהפרש, השלימו את המהפך דווקא בדקות ללא יאניס ועלו ליתרון ראשון במשחק אחרי לא פחות מ-16 דקות, כשכריס מידלטון וברוק לופז בולטים. אלא שבשלב זה דווין בוקר לקח את העניינים לידיים, ועם שורה של סלים קשים במהלכי אחד על אחד הפך שוב את התוצאה ואת המומנטום. המחצית המאוזנת ננעלה עם שלשה של מידלטון שקבעה 52:52 בהפסקה.

דווין בוקר, פיניקס סאנס, נשמר על ידי שחקני מילווקי באקס יאניס אנטטוקומפו, פט קונאטון. Stacy Revere, GettyImages
רבע שני פנטסטי. דווין בוקר/GettyImages, Stacy Revere

רבע 3

דווין בוקר המשיך ללהוט עם סלים מופלאים בסגנון קובי בריאנט, הסאנס שוב פתחו יתרון של שבע בדקות הראשונות של המחצית, אבל יאניס ומידלטון מנעו שוב ושוב בריחה של ממש, וחמש דקות לתום הרבע עמד היתרון של פיניקס על שלוש, 66:69. אחרי דקות ארוכות, הבאקס ניצלו את העובדה שדווין בוקר ירד לספסל עם ארבע עבירות, וסוף סוף החזירו היתרון לצד שלהם עם שלשה של קונאטון. אבל אז בוקר חזר לפרקט, כשהוא עדיין לוהט: הוא הגיע ל-38 נקודות אישיות עם שבע מהירות, והוריד את פיניקס ביתרון 76:82 לקראת הרבע האחרון, בעוד רבע מופלא.

דווין בוקר עשה היסטוריה: הכי הרבה נקודות אי פעם לשחקן בסדרת גמר ראשונה

רבע 4

הסאנס עלו ליתרון של תשע נקודות מיד עם פתיחת הרבע, אבל דווין בוקר ספג עבירה חמישית ונשלח לספסל, ושאר השחקנים של פיניקס ניצבו בפני מבחן אופי גדול. למרבה המזל של מונטי וויליאמס, הם עמדו בו: קמרון ג'ונסון קלע כמה סלים חשובים, ג'יי קראודר היה מדויק מהעונשין, והיתרון של הסאנס נשמר. זה השתנה שלוש וחצי דקות לסיום, עם שלשה גדולה של קונאטון שקבעה 95:97 למילווקי. פיניקס עוד חזרה ליתרון, אבל זה הרגע בו מידלטון לקח את העניינים לידיים: שש נקודות רצופות שלו סידרו מהפך, בצד השני דווין בוקר לא הצליח לחמוק מעבירה שישית שכבר היה צריך לספוג לפני כן, וכריס פול לא הצליח להחזיר את פיניקס לעניינים. 103:109 למילווקי בסיום.

כריס פול, פיניקס סאנס, מול ג'ף טיג, מילווקי באקס. Stacy Revere, GettyImages
נעלם ברגע האמת. כריס פול/GettyImages, Stacy Revere

סטטיסטיקה

קלעו למילווקי: כריס מידלטון 40 (15 מ-33 מהשדה, 7 מ-8 מהעונשין) לצד 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, יאניס אנטטוקומפו 26 (11 מ-19 מהשדה, 4 מ-8 מהעונשין), 14 ריבאונדים, 8 אסיסטים, 3 חטיפות ושתי חסימות, ברוק לופז 14, ג'רו הולידיי 13 (4 מ-20 מהשדה), 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, פט קונאטון 11 ו-9 ריבאונדים, בובי פורטיס 3, ג'ף טיג 2. פי ג'יי טאקר שותף (29 דקות) ולא קלע.

קלעו לפיניקס: דווין בוקר 42 (17 מ-28 מהשדה, 8 מ-9 מהעונשין), ג'יי קראודר 15 ו-8 ריבאונדים, קמרון ג'ונסון וכריס פול (5 מ-13 מהשדה, 7 אסיסטים ו-5 איבודים) 10 כל אחד, קמרון פיין 9, מיקל ברידג'ס 7, דיאנדרה אייטון (17 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חסימות) 6, טורי קרייג 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully