וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי הספורט השתתפו בכנס למען דו קיום: "התנועה הגדולה ביותר היא הכדורגל"

הכנס ממטעם מרכז הפועל נערך בנוף הגליל בנוכחות ראשי קבוצות הכדורגל והכדורסל והשר לקידום אזורי ועסק במלחמה בגזענות

מאות ראשי קבוצות כדורגל וכדורסל, יחד עם בכירי הספורט בישראל, השתתפו היום (רביעי) בכנס מיוחד של מרכז הפועל למען קידום דו קיום יהודי ערבי בספורט ומלחמה באלימות ובגזענות, שהתקיים במלון רמאדה נוף הגליל.

את הכנס פתח השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג': "תנועת הנוער הגדולה ביותר בישראל היא הכדורגל, והיא זו שמפגישה הכי הרבה יהודים וערבים. דחפתי תמיד למפגשים בין יהודים לבין ערבים, והכדורגל זה המפגש המוצלח ביותר. זהו לא דו קיום אלא קיום משותף. במשרד שלי אשים משקל רציני לפעילות ספורט בה כל המדינות במרחב יטלו חלק".

עיסאווי פריג', שבתרבות חדרה 
19.06.21. שלומי גבאי
השר לקידום אזורי עיסאווי פריג'/שלומי גבאי

עלי סאלם, ראש עיריית נצרת: "צריך כל חודש לקיים מפגש כזה. עברנו תקופה קשה. לא האמנתי שערבים ויהודים יגיעו לעימותים כפי שראינו בעת המבצע הצבאי בדרום. בנצרת ובנוף הגליל עברנו הכל בשלום כי ראש עיריית נוף הגליל ואני טיפלנו ביחד במשבר ונמשיך יחד כי אין דרך אחרת". סאלם, שתמך מאוד בכניסה ההיסטורית של רעמ לקואליציה, ריגש את הקהל כשאמר גם: "טוב לנו כאן. לא חסר לנו כלום חוץ מפה ושם דברים. הבעיה האמיתית עליה משלמים מחיר כבד מאז 48 זו הבעיה הפלשתינאית ויהיו חיים טובים כשתהיה מדינה לצד מדינה. אני ואח שלי, רונן פלוט (ראש עיריית נוף הגליל), עובדים יחד. גם נתנו להם את מגרש הכדורגל שלנו בשנת 2000".

רונן פלוט, ראש עיריית נוף הגליל, קרא לאיחוד ספורטיבי בין מיגזרי באזור: "קבוצה שעולה לליגת העל צריכה מינימום 15 מיליון שקל וזה כסף שהמדינה צריכה להביא. מאוד קשה לשרוד בלי זה ולכן אני בעד הקמת קבוצה אזורית חזקה הכוללת את נצרת, נוף הגליל, עפולה וריינה. ארבעה תקציבים בונים קבוצה טובה".

יורם ארנשטיין, מנכל מרכז הפועל ומארגן הכנס: "הבעיות הפוליטיות לא ייפתרו באולם זה אך עלינו מוטל לעשות הכל למען שנחיה יחד. צריך פשוט לדבר זה עם זה".

יוסי שרעבי, מנכל התאחדות הכדורגל, הצהיר: "נחמיר בתקנון ההתאחדות כדי למגר את האלימות וזה כבר בא לביטוי בפסיקה נגד ניר קלינגר. אי אפשר יותר להתפשר ולהשלים עם דברים".

פיני גרשון, יור האגף המקצועי באיגוד הכדורסל: "התחלנו פרויקט בנגב לפני 3 שנים עם 500 ילדים והיום יש 4500. הם באים מרהט, מחורה ועוד. יש בנות. יש כבר שחקני נבחרת מהפרויקט, וספורטאים שיצמחו יחד בנבחרות, ערבים ויהודים, לא תהיה ביניהם בעיה בעתיד".
אלונה ברקת, יור הפועל בש: "כשקורים אירועים במדינה אני מצפה משחקנים שלי להעביר מסרים מאחדים. פוליטיקה שיעשו במקום אחר. ספורט הוא כלי לקירוב לבבות בהפועל בש כבר היה קפטן מוסלמי וזה בכלל לא נושא לדיון במועדון".

את הכנס הנחו העתונאים רז זהבי ופאדי מוסטפא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully