וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוב הפסידה, וכבר מודה: "יש מצוקה", בעיה מקצועית והרתעה שאבדה

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 9:29

אחרי ההפסד לאוסטרליה, השני בהכנה, בארה"ב מבינים שהדרך לזהב אולימפי תהיה קשה. הבעיות בצבע נמשכות, היריבות לא חוששות, פופוביץ' התעמת עם עיתונאי אבל טוען: "השתפרנו, ממשיכים בתהליך"

נבחרת ארצות הברית בכדורסל לטוקיו 2020/מתוך יוטיוב

היא כבר מזמן לא "דרים טים", מזמן לא נחשבת ל"בלתי מנוצחת", על זה כולם מסכימים - ובכל זאת הציפייה מארה"ב היא קצת יותר ממאזן 2:0 בשני משחקי ההכנה הראשונים שלה, ואחרי שהופתעה מול ניגריה במבחן הראשון שלה, הלילה (שלישי) ארה"ב הפסידה 91:83 לאוסטרליה.

קווין דוראנט, נבחרת ארה"ב בכדורסל מול אוסטרליה. Ethan Miller, GettyImages
חגגו על האמריקאים מתחת לצבע. דוראנט מתקשה/GettyImages, Ethan Miller

אחרי ההפסד לניגריה המאמן גרג פופוביץ' אמר ש"למעשה, אני שמח שהפסדנו", אבל הפעם הוא נראה פחות שמח. הוא ניסה להרגיע והבהיר שהוא דווקא "ראה שיפור", וכדרכו, המאמן פופ זועם על הזלזול האמריקאי ביריבות, דורש שיכבדו אותן ולא ייקחו ניצחונות עליהן כדבר מובן מאליו, ועדיין - אין ספק שיש בעיה.

עוד בוואלה!

פחות משבועיים לטורניר האולימפי בטוקיו: ארה"ב הפסידה גם לאוסטרליה במשחק הכנה

לכתבה המלאה
גרג פופוביץ', מאמן נבחרת ארה"ב בכדורסל. Ethan Miller, GettyImages
הפעם הוא לא שמח. פופ/GettyImages, Ethan Miller
דריימונד גרין, נבחרת ארה"ב בכדורסל מול אוסטרליה. Ethan Miller, GettyImages
הרבה תסכול, ומול מי? גרין וארה"ב/GettyImages, Ethan Miller

על פי הכתב הוותיק של ESPN בריאן ווינדהורסט, "זה מדאיג. אם קווין דוראנט ודמיאן לילארד קלעו 10 מ-20 מהשלוש, זה אמור להספיק לניצחון. כשבנו את הקבוצה הזאת, בנו אותה נמוכה, בתקווה שתקלע יותר מהיריבה. אבל אוסטרליה גמרה אותם בצבע". ואכן, כמו מול ניגריה, האמריקאים נתקלו בבעיה מתחת לסלים. האוסטרלים קלעו 44 נקודות בצבע (באחוזים גבוהים, 22 מ-35), מול ה-24 בלבד של ארה"ב, וכך האוסטרלים סיימו את המשחק עם 53 אחוז מהשדה.

במסיבת העיתונאים אחרי המשחק פופוביץ' אף נראה עצבני מעט, כשהתעמת עם עיתונאי ודרש ממנו לדבר, אבל ווינדהורסט סיכם: "אם ארה"ב כן תזכה בזהב, זה יהיה רק אחרי שהיא התגברה על הרבה קשיים ומצוקה".

"אני חושב שהשתפרנו קצת הלילה", אמר פופוביץ' אחרי ההפסד, "אחרי תקופה קצרה שאנחנו יחד, יש הרבה דברים שצריך לטפל בהם". גם דמיאן לילארד יודע שהעניין הוא תיאום וקבוצתיות, כשארה"ב מתמודדת מול נבחרות מגובשות. "נבחרות מנוסות מאוד, והם משחקות כבר הרבה מאוד זמן ביחד", אמר כוכב פורטלנד, "אנחנו עובדים על להפוך לקבוצה".

עם זאת, יש לציין שאוסטרליה לא נחשבת לנבחרת מגובשת יותר מדי, לאור העובדה שהחליפה מאמן פעמיים בשנתיים האחרונות, והסגל הנוכחי שלה כולל שבעה שחקנים חדשים, והם בלי הכוכב הגדול שלהם בן סימונס, שהחליט לא לשחק. אולי הבעיה היא שהיריבות כבר יודעות שאין להן שום סיבה להיבהל ממפגש מול ארה"ב. ג'ו אינגלס, שקלע 17 נקודות, אמר: "עלינו למשחק במטרה לנצח. לא מזלזלים בהם, יש להם נבחרת אדירה, עם החבר'ה שיש להם בסגל ופופ על הקווים - אבל באנו לכאן בציפייה לנצח, וזה מה שעשינו".

ואולי פעם הפסד של ארה"ב היה דבר נדיר, אבל עכשיו המציאות השתנתה. "זה שונה", אומר לילארד, "עכשיו אתה עולה, וכל החמישייה של היריבה הם שחקני NBA, והרבה שחקנים מהליגה ברוטציה. זאת לא הפעם הראשונה שאני רואה שנבחרת ארה"ב מתקשה". פופוביץ' סיכם ואמר: "יש פה כמה חבר'ה שצריכים לחזור לכושר ולהיכנס לקצב. אנחנו ממשיכים לדבוק בתהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully