וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי, מרכז פרס לשלום ולחדשנות וההתאחדות לכדורגל בתכנית המחברת בין ילדים וילדות יהודים וערבים

אמה הייז, מאמנת קבוצת הנשים של צ'לסי. מרכז פרס לשלום ולחדשנות,
מאמנת קבוצת הנשים של צ'לסי, אמה הייז/מרכז פרס לשלום ולחדשנות

מועדון הכדורגל צ'לסי, באמצעות הקרן החברתית של המועדון, חובר עם מרכז פרס לשלום ולחדשנות ועם ההתאחדות לכדורגל בשותפות חדשה לקידום והרחבת תכנית "משחקים הוגן, מובילים שלום", המפגישה ילדים וילדות ערבים ויהודים ברחבי ישראל באמצעות הכדורגל. השותפות מהווה חלק מיוזמת "Say No to Hate" של קרן צ'לסי וממומנת על ידי בעל המועדון, רומן אברמוביץ'.

התכנית משתמשת במודל הכשרת מאמנים, תוך גיוס סטודנטים וסטודנטיות מצטיינים, יהודים וערבים, מאוניברסיטאות ומכללות שונות להשתתף בתכנית הכשרה בנושאי כדורגל, מנהיגות, חיים משותפים וקבלת האחר. לאחר הכשרתם, עובדים המנהיגים הצעירים בצמדים מעורבים, בהעברת פעילויות ספורט וחינוך עם קבוצות מעורבות של תלמידי בתי ספר יהודים וערבים.

התכנית, שהוקמה בשנת 2016 על ידי מרכז פרס לשלום ולחדשנות בשותפות עם ההתאחדות לכדורגל, נתמכת ע"י קרן UEFA לילדים וקרן לוריוס - ספורט למטרה טובה.

השותפות החדשה עם קרן צ'לסי תאפשר להרחיב את התכנית, ובכך להגיע ליותר מ-1,000 ילדים ובני נוער יהודים וערבים ברחבי ישראל במהלך שנת 2021/2022. מודל האימון המקצועי של מועדון הכדורגל צ'לסי, המוקדש לקידום ערכים של משחק הוגן, כבוד ומשמעת, ישולב בתכנית, הנתמכת על ידי צוות המאמנים בעל השם העולמי של קרן צ'לסי.

השותפות בין מועדון הכדורגל צ'לסי, מרכז פרס לשלום ולחדשנות וההתאחדות לכדורגל התפתחה בעקבות ביקור קבוצת הנשים של מועדון צ'לסי בישראל בשנת 2019, במהלכו לקחה הקבוצה חלק בסדנאות כדורגל וחינוך עם נערות ערביות ויהודיות, תוך עבודת צוות והפגשה בין קהילות שונות באמצעות הספורט.

ברוס באק, יו"ר מועדון הכדורגל צ'לסי: "במהלך ביקורנו בישראל בשנת 2019 זכינו לראות ממקור ראשון את היכולת של הכדורגל להפגיש בין קהילות ולהסיר מחסומים. אנו מקווים כי יוזמה חדשה זו תעצים ילדים להשתמש בערכים של כבוד והגינות שרווחים בעולם הכדורגל לטובת קידום סובלנות, אחדות והכלה בחברה".

חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "מטרתה של השותפות החשובה הזו היא להביא את התכנית 'משחקים הוגן, מובילים לשלום' לגבהים חדשים, להציע למשתתפים ולמשתתפות הזדמנות חסרת תקדים לבנות את עצמם כמנהיגים ומנהיגות שבכוחם לעשות שינוי חברתי. אנו במרכז פרס גאים להרחיב את היוזמה, לקדם גיוון והכללה באמצעות ספורט, ולהפגיש מנהיגים ומנהיגות צעירים וצעירות יהודים וערבים עם ילדים וילדות על מנת ליצור הווה ועתיד טוב יותר".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "שיתוף הפעולה הייחודי הוא המחשה לאמונה שלנו בכוחו של הכדורגל כגורם מחבר, על המגרש ומחוצה לו. אין מחסום, טבעי או מלאכותי, שיוכל למנוע עתיד משותף לכולנו - במגרש, ובכל מישור אחר בחיינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully