וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הספורט הכריז על מהפכה בתקצוב. המטרה: להכפיל את כמות המדליות

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 17:01

חילי טרופר משיק את מדיניות התקצוב החדשה לספורט הישראלי: מי שיביא הישגים טובים יותר יקבל יותר כסף, עדיפות לקידום ספורט נשים, בפריפריה ולבעלי מוגבלויות. טרופר: "המדיניות החדשה תיתן דחיפה לשאיפה למצוינות ולהישגיות"

אנסטסיה גורבנקו מתכוננת לאולימפיאדת טוקיו/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: טל רזניק

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, העביר אמש (ראשון) החלטה תקדימית במועצה הלאומית לספורט עם תמיכה רחבה. לפי ההצעה, תשתנה מדיניות התקצוב (מבחני התמיכה) לגופי הספורט השונים, בחשיבה על קידום ההישגיות של הספורטאים בכל ענף ספורט. בשל הרצון להמשיך ולפתח את הספורט הישראלי יתווסף מאפיין של הישגיות לכל גוף בספורט הישראלי - ככל שיביא הישגים גבוהים יותר, כך התקציב שיקבל מהמשרד יעלה.

מדד ההישגיות שמתווסף לחישוב תקציב הספורט במבחני התמיכה ידרוש מהגופים, האולימפיים והלא-אולימפיים כאחד, להציג הישגים ספורטיביים משמעותיים ע"מ להתרחב ולהפוך לכזה שמשפיע על פעילות הענף גם ברמה הבינלאומית.

יתר על כן, השר ייתן דגש על שלושה תחומים נוספים שיידרשו מהאיגודים השונים: קידום אנשים עם מוגבלות בספורט הישראלי, קידום ספורטאים מהפריפריה וקידום הספורט הנשי של כל ענף ספורט.

מטרת העל של המדיניות: להכפיל את מספר המדליות תוך 7 שנים, עד לוס אנגלס 2028, מ-12 המדליות האולימפיות, פראלימפיות ושאינם אולימפיים (7+3+2) ב-5 השנים האחרונות, ל-24 מדליות.

ירדן ג'רבי אורי ששון בטקס נבחרי השנה בספורט. מגד גוזני
רוצים עוד. ששון וג'רבי/מגד גוזני

מימוש הפרמטרים מתבטא לידי תקצוב באופן הבא:

- הניקוד להישגיות הוכפל.
- אגודה שפועלת בפריפריה תקבל פי 1.5 יותר תקציב מאגודה הפועלת במרכז (לענפים אישיים).
- התקצוב לענפי ספורט הנשים יעלה ב-25%.
- התקצוב לכלל העוסקים שיפעלו לשילוב אנשים עם מוגבלות יעלה ב-25%.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "אני שמח שחברי המועצה הלאומית לספורט הצביעו היום ברוב מוחץ בעד שינוי מדיניות התיקצוב בספורט הישראלי. המדיניות החדשה תיתן דחיפה לשאיפה למצוינות ולהישגיות ותגדיל את סיכויי הספורט הישראלי לגרוף מדליות נוספות בשנים הבאות. לצד זאת, לא נשכח את המשמעות החברתית העמוקה שיש לספורט שלנו כמנוע לשינוי חברתי, ועל כן לצד ההישגיות נתעדף תחומים חשובים שדרך הספורט יוכלו לקדם שינוי חברתי רחב: קידום אנשים עם מוגבלות, שילוב מלא של נשים בספורט וקידום הפריפריה. אני שמח שהגענו לקונצנזוס רחב במועצה הלאומית לספורט וכי כל השותפים מכוונים ביחד למען הצלחת הספורט הישראלי כמודל של מצוינות הישגית וערכית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully