וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוראן איבניסביץ': "צריך להרוג את נובאק דג'וקוביץ' 27 פעם, הוא תמיד יקום מחדש"

מאמנו של הסרבי חגג את הזכייה בווימבלדון: "אם הוא זוכה גם בארה"ב, נגמר הסיפור". נולה לא בטוח שישחק בטוקיו

נובאק דג'וקוביץ' זכה אתמול (ראשון) בווימבלדון בפעם השישית בקריירה שלו והשלישית ברציפות. הסרבי ניצח 7:6 (4), 4:6, 4:6, 3:6 את מתאו ברטיני בגמר וזכה בתואר גרנד סלאם 20 בקריירה שלו כשהוא משתווה אל רוג'ר פדרר ורפאל נדאל בראש טבלת הזכיות בכל הזמנים.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
התואר ה-20. דג'וקוביץ'/רויטרס

המספרים

  • דג'וקוביץ' זכה בתואר גרנד סלאם 8 מאז שחגג 30 והוא השיאן בזה כשאחריו רפאל נדאל עם 6, רוג'ר פדרר עם 4, רוד לייבר וקן רוזוול גם זכו ב-4.
  • זה תואר שישי בווימבלדון לדג'וקוביץ'. רק רוג'ר פדרר (8) ופיט סמפראס (7) זכו ביותר תארים בווימבלדון ממנו בעידן הפתוח. הסרבי שבר את השוויון שהיה לו עם ביורן בורג.
  • דג'וקוביץ' הוא הטניסאי החמישי בהיסטוריה שזוכה בשלושת תארי הגרנד סלאם הראשונים של השנה והראשון בעידן הפתוח. קדמו לו ג'ק קרופורד ב-1933, דון באג' ב-1938, לו הואד ב-1956 ורוד לייבר (1962 ו-1969).
  • לפני הגמר ברטיני נשבר 5 פעמים ב-100 משחקוני הגשות בווימבלדון 2021. הערב הוא נשבר שש פעמים.
  • דג'וקוביץ' זכה ב-1.7 מיליון ליש"ט, בעוד ברטיני "נאלץ" להסתפק ב-900 אלף ליש"ט.
  • זו הייתה ההופעה השביעית של דג'וקוביץ' בגמר ווימבלדון והוא השתווה אל בוריס בקר, ארתור גור ופיט סמפראס. רק רוג'ר פדרר (12) הגיע יותר פעמים לגמר.
  • זה היה גמר הגרנד סלאם ה-30 בקריירה של דג'וקוביץ', רק רוג'ר פדרר הגיע ליותר משחקי גמר ממנו (31).
  • זה היה ההפסד הראשון של ברטיני על דשא השנה. מאזנו לפני המשחק היה 0:11. דג'וקוביץ' ב-0:7 אחרי ששיחק רק בווימבלדון.
  • זה התואר הרביעי של דג'וקוביץ' השנה, אחריו יש שמונה שחקנים עם שני תארים כל אחד, כולל ברטיני.
  • אף שחקן גברים לא זכה ביותר תארי גרנד סלאם ביחידים מדג'וקוביץ'. רק מרגרט קורט (24), סרינה וויליאמס (23) ושטפי גראף (22) זכו ביותר.
  • דג'וקוביץ' הוא הטניסאי ה-12 בהיסטוריה שזוכה ברולאן גארוס ובווימבלדון בזה אחר זה והראשון מאז רפאל נדאל ב-2010.
  • דג'וקוביץ' הוא הטניסאי הרביעי בעידן הפתוח שזוכה בווימבלדון שלוש פעמים ברציפות. רוג'ר פדרר, ביורן בורג ופיט סמפראס קדמו לו.
  • זו הפעם השלישית בקריירה של דג'וקוביץ' שהוא זוכה באותו גרנד סלאם שלוש פעמים ברציפות: הוא זכה באליפות אוסטרליה בין 2015-2013 ובין 2021-2019.
  • בגיל 34 ו-50 ימים דג'וקוביץ' הפך לטניסאי השני הכי מבוגר שזוכה בווימבלדון בעידן הפתוח. רוג'ר פדרר זכה בתואר בגיל 35 ו-342 ימים ב-2017.
  • דג'וקוביץ' שיפר את מאזנו במשחקי גמר של גרנד סלאם ל-10:20 ובווימבלדון המאזן שלו עומד על 1:6.
  • המאזן של דג'וקוביץ' בווימבלדון עומד על 10:78, רק רוג'ר פדרר (14:105) וג'ימי קונורס (18:84) ניצחו ביותר משחקים שם מאשר הסרבי.
  • המאזן של דג'וקוביץ' בטורנירי גרנד סלאם עומד על 45:317, רק רוג'ר פדרר ניצח יותר פעמים (60:369).
  • תארי הגרנד סלאם של דג'וקוביץ':
  • אליפות אוסטרליה - 9
  • רולאן גארוס - 2
  • ווימבלדון - 6
  • אליפות ארה"ב - 3
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מתאו ברטיני טניסאי איטלקי. Kirsty Wigglesworth, AP
"כדי לנצח את דג'וקוביץ' אני צריך להשתפר. כמו שנובאק אמר שהוא השתפר בזכות זה הפסיד לרוג'ר ורפא". ברטיני/AP, Kirsty Wigglesworth

מאמנו של דג'וקוביץ', טניסאי העבר גוראן איבניסביץ', אמר: "אני גאה כחלק מהצוות וכחבר. נובאק כותב את ההיסטוריה של הטניס. זה לא היה הגמר הכי יפה, אבל הרבה מאוד היה מונח על כף המאזניים. שני המשחקונים הראשונים של המערכה השנייה היו חשובים מאוד. הרבה אנשים לא מעריכים מספיק את משחק הרשת של נובאק. דיברנו לפני המשחק כי ברטיני הרבה פעמים מחזיר את ההגשה עם צ'יפ, אז חשוב להגיע לפעמים לרשת ולגוון את המשחק".

על היכולת להתמודד עם לחץ אמר הקרואטי: "יש לי כדורים חזקים, הם טובים מאוד. סתם. כמו שאמרתי הרבה פעמים בעבר, אם יש מישהו שיכול לזכות בגולדן סלאם (כולל מדליית זהב אולימפית), זה נובאק. זה לחץ, זה לא קל, אבל באותו זמן זה כיף, זה אתגר. התואר הזה הוא ענק כי הוא ה-20. אני מאמין לגמרי שנובאק יזכה באליפות ארצות הברית. אם הוא זוכה, נגמר הסיפור. עם נובאק זה כמו בסרטים, אתה צריך להרוג אותו 27 פעם כדי לנצח אותו. הוא תמיד יקום מחדש".

טניסאי העבר הבריטי טים הנמן אמר: "לדג'וקוביץ' היה טורניר יוצא מן הכלל, הוא הגיע כפייבוריט ענק וסיפק תצוגות שיא בשבועיים האלה. השחקן הטוב ביותר זכה בטורניר בלי שום ספק. הוא מדבר על הרעב, התשוקה והמוטיבציה שלו, אבל אין ספק שהוא רוצה להיות שיאן הזכיות בטורנירי גרנד סלאם. זכייה בגרנד סלאם קאלנדרי זה משהו אפשרי לחלוטין והוא אחד ההישגים הגדולים ביותר שיש בספורט".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם מאמנו וטניסאי העבר גוראן איבניסביץ'. רויטרס
דג'וקוביץ' חוגג עם הצוות שלו/רויטרס

מאמן הטניס הצרפתי פטריק מורטוגלו צייץ: "נובאק הוא השחקן הכי שלם בכל הזמנים. זה מאפשר לו למצוא פתרונות לרוב הבעיות במגרש ובכל משטח. זה מסביר למה הוא בעמדה הכי טובה כדי להפוך לגדול בכל הזמנים".

ברטיני אמר במסיבת העיתונאים אחרי המשחק: "אני מאוכזב כי הפסדתי. אני חושב שלא שיחקתי את המשחק הכי טוב שלי, אבל אני חייב לומר שזה גם בגלל נובאק. הוא גרם לי לשחק בצורה הזו וזה הכוח שלו, בגלל זה הוא אחד הגדולים בכל הזמנים". על הפציעה שלו בירך אמר האיטלקי: "יש לי כאב ברגל, למזלי זה לא משהו מסוכן. ממש לא הפסדתי בגלל זה. החלטנו לחבוש את זה כי זה עוזר, וזה עזר. כשאתה מגיע לגמר אתה מרגיש שהגוף שלך מתפרק, זה נורמלי. כדי לנצח את דג'וקוביץ' אני צריך להשתפר. כמו שנובאק אמר שהוא השתפר בזכות זה הפסיד לרוג'ר ורפא. זה מה שאנסה לעשות. אני אשתפר מהמשחק הזה".

דג'וקוביץ' אמר במסיבת העיתונאים: "הרגשתי יותר לחוץ מבדרך כלל. הרגשתי הקלה אחרי המערכה הראשונה. לא טוב שהפסדתי במערכה הזו, אבל רציתי לגמור איתה כדי להתחיל לשחק כמו שצריך. ידעתי שההגשה שלו היא המכשול הכי גדול, אבל ברגע שנכנסתי לתוך הנקודות, הרגשתי שידי על העליונה. מלפני 15 שנה עד היום השתפרתי בכל היבט של המשחק וגם בצד המנטאלי. השיא של זה הוא ביכולת שלי להתמודד עם לחץ. הגיל הוא רק מספר, אני לא מרגיש זקן. אני מרגיש שאני השחקן הכי שלם שהייתי אי פעם. אני מרגיש שאני השחקן הכי טוב בעולם, ולכן אני מדבר בביטחון על זכייה בתארי גרנד סלאם נוספים וכדומה. דיון הגדול בכל הזמנים לא תלוי בי והטניס השתנה כל כך הרבה בכל כך הרבה תחומים שונים. התחלתי להאמין שאני מסוגל להשיג את פדרר ונדאל לפני שנתיים או שלוש". לגבי האפשרות שישחק באולימפיאדה אמר הסרבי: "אני לא יכול אפילו להביא מישהו איתי כדי שישזור לי את המחבט, יש המון הגבלות. אני צריך לחשוב על זה. התכנית הייתה לשחק, אבל עכשיו זה 50-50".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully