וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורר פסק: החוזה של ים מדר בהפועל תל אביב תקף, ישוחרר רק "בדרישות סבירות"

11.7.2021 / 15:03

אם מדר יקבל חוזה מובטח מבוסטון, האדומים יקבלו בין 500 ל-750 אלף דולר. יפוצו גם במקרה שירצה להשתחרר לקבוצה אחרת מחוץ ל-NBA

ים מדר אחרי שנבחר בדראפט 2020 על ידי בוסטון סלטיקס/צילום: דני מרון. עריכה: ניר חן

ניצחון להפועל תל אביב בבוררות עם ים מדר. הבורר מטעם איגוד הכדורסל, עו"ד ישראל שמעוני, הכריע כי החוזה של השחקן במדים האדומים תקף גם לעונה הבאה, ולא קבע סכום שלפיו הוא ישוחרר מהקבוצה. המשמעות היא כי אם מדר ירצה לחתום בקבוצה שהיא לא קבוצת NBA, האדומים יוכלו לנהל איתם משא ומתן על הסכום שיקבלו.

מדר, שתבע שחרור בחינם מהאדומים, נמצא בימים אלה בארצות הברית ומתאמן לקראת ליגת הקיץ בלאס וגאס תחת אנשי בוסטון סלטיקס. אם השחקן יצליח לקבל חוזה מובטח בשורות הסלטיקס, הוא ישוחרר לפי התנאים המקובלים בין קבוצות ה-NBA לקבוצות באירופה, כשהסכום צפוי לנוע בין חצי מיליון ל-750 אלף דולר. כל קבוצה אחרת, בישראל או באירופה, שתרצה לצרף את השחקן של האדומים.

ים מדר שחקן הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
לא יעזוב בקלות. מדר/אודי ציטיאט

שמעוני קבע כי אם הפועל תל אביב תעמיד דרישות לא הגיוניות לשחרורו של מדר או סכום שנראה לנציגיו לא סביר, הם רשאים לפנות אליו בשנית על מנת שיפסוק בנושא.

הבורר כתב בנימוק להחלטה: "לא מצאתי עילה המאפשרת לי לקבוע כי התובע משוחרר מחובתו לשחק בשורות הנתבעת גם בעונה 21/22, אשר בסיומה או זכאי להשתחרר לכל גורם ללא תנאי וללא תמורה. כפי שציינתי לעיל, לא מצאתי גם מקום לסעד החלופי הנתבע של קביעת סכום Buy-Out שתמורת תשלומו ישוחרר השחקן לכל קבוצה בה יחפוץ. לשם הסרת ספק, אני קובע כי לזכות התובע עומדת התחייבות בת תוקף משפטי מצד הנתבעת לשחררו כנגד דרישות סבירות ואף מתחת לכל אם וככל ותגיע הצעה קונקרטית למעבר לקבוצות צד ג'. במקרה כזה, אם וככל שהנתבעת תציב דרישות בלתי סבירות כתנאי לשחרורו תעמוד לתובע הזכות לפנות לבורר בדרישה לנקוב בסכום הסביר, בירור אשר יתאפשר בשים לב כאמור לנסיבות הקונקרטיות של הבקשה".

יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן אמר בתגובה להחלטה: "אני שמח שהבוררות קבעה שגם במקרה הזה שהפועל תל אביב צודקת בפרשנות שלה ומתנהלת בהוגנות. חזרנו למצב שים הוא שחקן הפועל תל אביב, ואני שמח כי יש בינינו יחסים מדהימים. בגלל זה אנחנו לא מחפשים את רעתו, ורוצים אותו בהפועל תל אביב. אם תהיה לו הזדמנות להתקדם למשהו שהוא גדול, נשב ונדבר. אנחנו מקדימים את המאוחר, לא פנו אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully