וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי: "זה מטורף, הרגשתי שאלוהים שמר את הרגע הזה במיוחד בשבילי"

כוכב ארגנטינה חגג סוף סוף תואר עם הנבחרת: "סבלנו כל כך הרבה, אבל ידעתי שהרגע הזה יגיע". השוער מרטינס הזכיר: "רציתי את הגביע בשביל מסי יותר מאשר בשבילי". לאוטרו: "אשמור את המדליה כל החיים"

תקציר ניצחונה של ארגנטינה 0:1 על ברזיל בגמר קופה אמריקה 2021/ספורט1

ים של דמעות זלגו במרקאנה הבוקר (ראשון) בסיום גמר קופה אמריקה 2021, בו ארגנטינה חגגה תואר ראשון מאז 1993 בזכות 0:1 על ברזיל. מצד אחד, ליאונל מסי בכה מאושר אחרי שהשיג סוף כל סוף גביע עם הנבחרת וקטע רצף של ארבעה הפסדים במעמדי הגמר, בשנה ה-16 שלו בנבחרת ואחרי עשור כקפטן, ומצד שני ניימאר שהחמיץ את הזכייה לפני שנתיים והיה מצוין בגמר, לא הצליח לעצור את הדמעות.

מסי נבחר למצטיין הטורניר, אחרי שסיים כמלך השערים (ארבעה) ומלך הבישולים (חמישה). אנחל די מריה, כובש שער הניצחון, קיבל את פרס ה-MVP של הגמר ואילו השוער אמיליאנו מרטינס, ששוב הצטיין ושמר על רשת נקייה, נבחר לשוער הכי טוב בטורניר.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה בוכה מאושר. רויטרס
בגמר החמישי כבר זכה לדמעות של אושר. ליאונל מסי/רויטרס

התגובות

ומה היה למסי להגיד אחרי המשחק? "זה מטורף, לא חוויתי רגע יותר טוב מזה", אמר הכוכב הארגנטינאי, "השמחה היא עצומה, ידעתי שבשלב מסויים זה יקרה".

מסי הוסיף: "חשבתי על המשפחה שלי אחרי שהמשחק הסתיים. סבלנו כל כך הרבה. היינו הולכים לחופשה ועצובים בימים הראשונים, אבל עכשיו זה אחרת. הרגשתי שאלוהים שמר את הרגע הזה בשבילי. נגד ברזיל, בברזיל ובגמר. מאז הקופה אמריקה הקודם, זה היה ברור שהנבחרת הזו מאוד חזקה ועם מוטיבציה. הפסדתי כבר בגמרים, אבל ידעתי שהרגע הזה יגיע".

אנחל די מריה, כובש שער הניצחון של ארגנטינה, טען בסיום: "מסי חזה את זה, הוא אמר לי שזה הולך להיות הגמר שלי. כדורגל וסגירות מעגל, ככה זה. הזיכרונות חזקים, הרבה אנשים אמרו לנו לא לחזור לנבחרת וביקרו אותנו. המשכתי לדפוק את הראש ביקר עד שהוא נשבר היום. תודה לאל שהצלחנו להשיג את התואר הנכסף הזה. הגביע הזה היה שלנו, היינו חייבים לזכות בו. אני לא בוכה כי אני מתקשה לעכל את כל זה".

השוער אמיליאנו מרטינס, מהמצטיינים של ארגנטינה בטורניר ומי שמנע שוויון עם שתי הצלות גדולות במחצית השנייה, התרגש: "אין מילים לתאר את הרגע הזה. זה חלום שלי מאז שהייתי ילד. יצאתי לארסנל בגיל 16-17, נלחמתי הרבה שנים וידעתי שיום אחד זה יגיע. לעשות מרקנאסו, בברזיל, כשכולם נגדנו... לתת את התואר הזה לשחקן הטוב בעולם. אמרתי לפני הטורניר שאני אשמח יותר שמסי יזכה מאשר עבור עצמי. הוא רצה את זה יותר מכל דבר בחיים שלו. עכשיו כולנו מחייכים שוב, אני מרגיש יותר ארגנטינאי מאי פעם".

"זה משהו שחלמנו עליו, זכינו בצדק בטורניר ואנחנו צריכים ליהנות מזה כמה שיותר", אמר לאוטרו מרטינס שותפו של מסי להתקפה, "יש כאן ילדים רעבים שדוחפים ולא מוותרים. אשמור את המדליה הזו כל החיים. נכנסו להיסטוריה של הכדורגל הארגנטינאי, עבר הרבה זמן מאז שזכינו במשהו והיום שברנו את הבצורת".

אנטונלה, רעייתו של מסי, כתבה באינסטגרם: "אהובי, אלוהים סוף סוף נתן לך את מה שחלמת עליו. מגיע לך. אני לא יכולה לחכות לראות אותך ולחגוג יחד איתך".

עוד בוואלה!

ארגנטינה זכתה בקופה אמריקה עם 0:1 על ברזיל, תואר ראשון למסי בנבחרת

לכתבה המלאה

המספרים

  • זה התואר הראשון של ארגנטינה מאז 1993 והפעם ה-15 שהיא זוכה בקופה אמריקה. בכך היא משתווה לאורוגוואי שהייתה השיאנית הבלעדית.
  • זה הניצחון הראשון של ארגנטינה במרקאנה מאז ה-0:1 ביוני 1998 במשחק ידידות משער של פיוחו לופס.
  • ושימו לב לזה: ב-10 ביולי 2016 כריסטיאנו רונאלדו חגג עם פורטוגל תואר יבשתי ראשון על אדמת היריבה (0:1 על צרפת בגמר היורו) ובדיוק חמש שנים עושה את זה גם ליאו מסי (0:1 על ברזיל בגמר הקופה).
  • השער של די מריה היה הראשון של ארגנטינה בגמר מאז שפאבלו איימר עשה את זה ב-2005, בגמר גביע הקונפדרציות מול ברזיל. היא לא כבשה בגמר הקופה ב-2007, לא בגמר המונדיאל ב-2014 ולא בגמרים מול צ'ילה ב-2015 ו-2016.
  • טיטה הפסיד רק שני משחקים רשמיים בחמש שנותיו כמאמן נבחרת ברזיל: לבלגיה ברבע גמר המונדיאל ובגמר הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully