וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראשון, גמר ווימבלדון: דג'וקוביץ' כפסע מלהשתוות לנדאל ופדרר

אם יזכה, הפנומן הסרבי יניף תואר מספר 20 בקריירה וישתווה לשני הענקים. המכשול: מתאו ברטיני שמחפש זכייה ראשונה אי פעם לטניסאי איטלקי בווימבלדון

נובאק דג'וקוביץ' משחק טניס עם בנו/מתוך טוויטר

טורניר ווימבלדון מגיע לסיומו, כאשר מחר (ראשון) יפגוש המדורג 1 נובאק דג'וקוביץ' את מתאו ברטיני האיטלקי (9) (16:00, ספורט 5). מבחינת דג'וקוביץ', מדובר בגמר גרנד סלאם מספר 30 בקריירה באשר אם ינצח, תהיה זו הזכייה ה-20 של נולה בתואר ה-20 שלו והשוואת שיאם של ענקים אחרים - רוג'ר פדרר ורפאל נדאל. בנוסף, דג'וקוביץ' רחוק ניצחון אחד מזכייה בשלושת תארי הגרנד סלאם הראשונים של השנה, דבר שנעשה רק חמש פעמים בהיסטוריה ומעולם לא בעידן הפתוח: ג'ק קרופורד ב-1933, דון באג' ב-1938, לו הואד ב-1956 ורוד לייבר (196 ו-1969).

עבור ברטיני, זוהי הפעם הראשונה שהוא מופיע בגמר בווימבלדון, ובכלל של טניסאי איטלקי כלשהו על הבמה המרכזית של הגרנד סלאם היוקרתי. המדורג 9 הוא הטניסאי האיטלקי הראשון בגמר גרנד סלאם מאז שאדריאנו פנאטה זכה ברולאן גארוס אי שם ב-1976. ברטיני יודע שאם ידהים ויזכה, הוא עשוי להיות חלק מיום בלתי נשכח בתולדות הספורט האיטלקי לדורותיו, כאשר כמה זמן קצר לאחר שיסתיים המשחק שלו מול דג'וקוביץ', תפגוש נבחרת איטליה את אנגליה לגמר אליפות אירופה בכדורגל, וניתן רק לדמיין מה תעשה זכייה כפולה לרמת השמחה והדציבלים בארץ המגף.

מתאו ברטיני טניסאי איטלקי. רויטרס
האיטלקי הראשון בגרנד סלאם מאז 1976. ברטיני/רויטרס

בחצי הגמר ניצח דג'וקוביץ' את דניס שפובאלוב הקנדי בתום קרב מרתק. על אף דרגת הקושי הגבוהה, נולה המשיך ברצף שלו מבלי להפסיד מערכה, כאשר מאז שהפסיד את המערכה הראשונה לג'ק דרייפר בשלב המוקדם, ניצח הסרבי 18 מערכות ברציפות, כל הדרך לגמר.

בחצי הגמר גבר ברטיני על הוברט הורקאץ' הפולני, שהרשים מאוד עד אותו קרב. ברטיני סיפק תצוגה נהדרת עם סטטיסטיקה קרובה לשלמות של 22 אייסים לעומת שגיאה כפולה אחת בלבד (גם היא במשחקון האחרון) ו-60 ווינרים לעומת 18 שגיאות לא מחויבות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully