וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס גלעדי: "המטרה הגדולה שלנו היא לאפשר לספורטאים להתחרות"

בצל ההחלטה לקיים את אולימפיאדת טוקיו ללא קהל, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי הגיע ל-103FM וענה לשאלות חברי הפאנל

בצל ההחלטה לקיים את האולימפיאדה ללא צופים, הגיע היום (חמישי) אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, ל-103FM והתייחס לנושא בריאיון שערך עם חברי הפאנל.

אלכס, הוועדה המארגנת החליטה לבטל את נוכחות הקהל בתחרויות באולימפיאדה טוקיו

"זו לא החלטה של הוועדה המארגנת, היא פשוט עושה את מה שממשלת יפן אומרת לה לעשות. הממשלה כאן ערה לגידול, הם אומרים שמשמעותי, כל אחד ישפוט לעצמו אבל הם המחליטים והקובעים את תנאי בריאות הציבור ביפן וזו ההחלטה שלהם. ההחלטה צריכה להגיע בכל רגע, כרגע זה רק ידיעות שמועברות ממשרד ראש הממשלה לעיתונות, אבל הוא בעצמו ידבר רק בערב בטלוויזיה.

מה עמדת הוועד האולימפי?

"מודיעים לנו, אין לנו עמדה. אנחנו לא יכולים להגיד לממשלת יפן 'אנחנו ניקח את בריאות הציבור היפני על אחריותנו', אלה החלטות שאין לנו אף מילה בהן כי הן לא עוסקות בספורט ובארגון המשחקים".

מה מצב התחלואה שם? ומה אחוז המחוסנים?

"אחוז המחוסנים ביפן קטן מאוד, כשליש מהאוכלוסייה מעל גיל 65 התחסנה. החיסונים קיבלו מרץ ותגבור בימים ובשבועות האחרונים אבל זו עדיין לא מדינה מחוסנת. אני לא יודע לומר לך כמה חולים קשים יש, אבל בטח יותר מאשר בישראל".

יש מידע על החולים באזור טוקיו, כרך של כ-37 מיליון בני אדם?

"טוקיו ואוסקה, שתי הערים הגדולות של יפן, מתחרות ביניהן למי יש פחות חולים. אבל עכשיו טוקיו מנצחת קצת בתחרות, יש לה יותר נדבקים כל יום. אתמול היה לה קרוב ל-1000 נדבקים וזאת הסיבה לדלקה שאירעה הבוקר".

מדובר ב-33 ענפי ספורט, 11 אלף ספורטאים ועוד עשרות אלפי נציגי תקשורת, נותני חסות, שופטים וכו', שצריכים להיכנס לטוקיו מהשבוע הבא. יהיו עליהם מגבלות מסוימות?

"כרגע, כל כוחות העובדה שזה המדיה, גם אנשי הטלוויזיה וגם העיתונאות, כל הוועדים האולימפיים, התאחדויות הספורט, כל מי שיש לו אמנה אולימפית, יכול להיכנס לטוקיו וגם לאצטדיונים האולימפיים. לא בוטל הבידוד לשלושה ימים בכניסה, בחדרך במלון שלך. למקומות ברשימה שהצהרת שאתה צריך לעבוד בהם, אתה יכול ללכת וצריך לחזור".

על 11 אלף ספורטאים שמגיעים גם תהיה מגבלה?

"הם במגבלה הרבה יותר חמורה, הם לא יכולים לצאת מהכפר. היציאה היחידה שלהם היא ברכבים מוגנים לאימונים ולתחרויות והם חוזרים לכפר. אי אפשר לבקר אותם, ואסור להם לצאת החוצה. הם לא צריכים בידוד של 3 ימים כי הם בכפר, הם בבידוד טוטאלי".

זה משחקים שנערכים בתוך מגפה, מה הציפיות שלכם בוועד האולימפי מטוקיו?

"הציפייה שלנו היא לקיים את המשחקים, לאפשר לספורטאים להתחרות. זאת המטרה הכי גדולה שיש לנו וכרגע אנחנו מתרכזים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully