וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הצגה אדירה של כריס פול: פיניקס הביסה 103:130 את הקליפרס ועלתה לגמר ה-NBA

איזה סיפור: הרכז הוותיק רשם את משחק השיא שלו בפלייאוף עם 41 נקודות, העפיל לסדרת הגמר לראשונה בקריירה והחזיר את הסאנס לשם לראשונה מאז 1993. 26 של מרכוס מוריס ו-21 של פול ג'ורג' לא עזרו לקליפרס לכפות משחק 7, מילווקי או אטלנטה היריבה בגמר

אוהדי מילווקי חוגגים העפלה לגמר המזרח/יוטיוב

איזה סיפור: פיניקס עלתה הבוקר (חמישי) לגמר ה-NBA לראשונה מאז 1993, אחרי שהביסה 103:130 את הקליפרס בסטייפלס סנטר והשלימה ניצחון 2:4 בגמר המערב. גיבור הערב היה כריס פול, שהופך לסיפור המרגש של הפלייאוף: הרכז בן ה-36 היה בשיאו בדיוק ברגע הנכון, סיים עם 41 נקודות ו-8 אסיסטים, וחוגג העפלה ראשונה בקריירה לסדרת הגמר, בתקווה לזכות גם באליפות ראשונה ולבסס את עצמו לעת זקנה כאחד מגדולי הרכזים בכל הזמנים.

הסאנס הגיעו למשחק אחרי שפספסו צ'אנס להבטיח את המקום בגמר במשחק 5 לעיני הקהל הביתי, אבל היו חדורי מטרה מהרגע הראשון. ההתקפה שקרטעה לפרקים במהלך הסדרה תפקדה היטב הלילה, ולא השאירה לקליפרס סיכוי. הרבע הראשון הסתיים ביתרון קל של האורחת, והמומנטום של הסאנס נמשך גם ברבע השני, שגם בו היא קלעה 33 נקודות ועשתה ככל העולה על רוחה מול ההגנה של הקליפרס.

שחקני פיניקס סאנס כריס פול, ג'יי קראודר חוגגים עם המאמן מונטי וויליאמס. רויטרס
האיש הראוי. כריס פול חוגג עם ג'יי קראודר והמאמן מונטי וויליאמס/רויטרס
שחקני פיניקס סאנס מיקל ברידג'ס, טורי קרייג חוגגים. רויטרס
האקס פקטור. טורי קרייג חוגג עם מיקל ברידג'ס/רויטרס

הרבע השלישי שבמהלך הסדרה היה כמעט תמיד בשליטה של הסאנס, נפתח בעוד לחיצה על הדוושה של כריס פול, דווין בוקר וחבריהם, עד שההפרש הגיע ל-17 - יתרון השיא של פיניקס בסדרה עד אותו שלב. פול ג'ורג' ומרכוס מוריס התעוררו והובילו ריצת 0:10 שקיזזה את ההפרש לשבע בלבד ונתנה לאורחים תקווה מחודשת, אבל CP3 שוב לקח את המשחק על עצמו, והוביל ריצת 3:16 של הסאנס. פול היה חתום על 14 נקודות מתוך ה-16 של הסאנס בריצה הזו, ששברה את הקליפרס באופן סופי. ההפרש רק הלך וגדל בדקות האחרונות, כשהסאנס ממשיכים להציג את הקבוצתיות המיוחדת שלהם גם כשהכוכבים כבר לא על הפרקט, וחוגגים את ההישג האדיר על הספסל.

מלבד פול שסיים כאמור עם 41 נקודות (16 מ-24 מהשדה, 7 מ-8 מהשלוש, 2 מ-3 מהעונשין), 8 אסיסטים, 4 ריבאונדים ו-3 חטיפות, גם דווין בוקר (22 ו-7 ריבאונדים), ג'יי קראודר (19) ודיאנדרה אייטון (16 ו-17 ריבאונדים) הגיעו לספרות כפולות והיו במיטבם, כשהאקס פקטור הוא טורי קרייג, שקיבל 31 דקות מהספסל, הופקד במשך דקות רבות על פול ג'ורג' בהגנה וסיים עם מדד הפלוס/מינוס הגבוה במשחק (28+).

דמרכוס קאזינס, לוס אנג'לס קליפרס מאוכזב. Jae C. Hong, AP
סיום מאכזב לעונה. קאזינס/AP, Jae C. Hong
קוואי לאונרד על הספסל של לוס אנג'לס קליפרס. Jae C. Hong, AP
יוצא לקיץ של סימני שאלה. קוואי/AP, Jae C. Hong

מנגד, הקליפרס מסיימים את העונה בצורה מאכזבת, ללא קוואי לאונרד הפצוע שראה את חבריו מובסים מהספסל. מרכוס מוריס היה הקלע הבולט עם 21 לצד 9 ריבאונדים, פול ג'ורג' חזר לגודל טבעי אחרי ההתעלות במשחק 5 וסיים עם 21 (6 מ-15 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, אבל זה לא הספיק לקליפרס, שיוצאים כעת לקיץ של סימני שאלה, בעיקר סביב היכולת של לאונרד וג'ורג' להישאר בריאים לאורך זמן.

הסאנס מחכים להכרעה בגמר המזרח בין מילווקי לאטלנטה (2:2 בסדרה) ויודעים: בהתחשב בפציעות של יאניס אנטטוקומפו וטריי יאנג, האליפות הראשונה שלהם וסגירת המעגל של כריס פול קרובים מאי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully