וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק טואטחה: העודפים בסגל של מכבי חיפה

30.6.2021 / 15:00

אחרי שהסגל הושלם, מכבי חיפה נותרה עם הרבה עודפים והמשימה הבאה תהיה לדלל את הסגל. פלקושצ'נקו ועוואד מקווים למצוא קבוצות באירופה, טורה לא מוכן להישאר בישראל ויש גם את בעיית טואטחה. תמונת מצב

עלי מוחמד שחקן מכבי חיפה/האתר הרשמי של מכבי חיפה

עם סיום העונה החולפת כבר ידעו במכבי חיפה שאין הרבה זמן למנוחה ושבצד החגיגות על זכייה באליפות ראשונה אחרי 10 שנים, יש להתכונן במהירות לעונת 2021/22 שתצא לדרך מוקדם. כמה ימים של דפיקות לב ומו"מ קשוח עם המאמן ברק בכר הסתיימו בעשן לבן והמאמן הבהיר לראשי המועדון שהמטרה העיקרית שלו היא לבנות את הסגל לעונה הקרובה כמה שיותר מהר - להשלים אותו עוד לפני המשחקים הראשונים במוקדמות ליגת האלופות.

בכדורגל הישראלי ובחיפה בפרט מתקשים לבנות סגל בכזו מהירות אך יעקב ואור שחר, בכר, המנכ"ל אסף בן דור והמנהל הספורטיבי גל אלברמן שינסו מותניים ופעלו במהירות בהתאם לשימת המכולת של המאמן. כששון גולדברג הגיע עוד דיברו על שחקן סגל שלא אמור לאיים בשלב הראשון על מקום בהרכב, אבל אחר כך הגיעו בזה אחר זה שמות מרשימים. עלי מוחמד היה זה שפתח את הסכר ואחריו הצטרפו אורי דהן, דין דוד, בן שהר, ריאן סטריין ושוער המשנה איתמר ישראלי.

כעת בחיפה מבינים שהסגל סגור כמעט הרמטית ואחרי מלאכת הבנייה הגיע הזמן גם לדילול משמעותי של הסגל. הירוקים יצאו למחנה האימונים עם 30 שחקנים ויש עוד כאלה שנשארו בישראל ומחזיקים בחוזים. לפחות 10 שחקנים יצטרכו למצוא קבוצות חדשות ושיתוף הפעולה עם הפועל עפולה מהליגה הלאומית ייתן מענה לחלקם, למשל סתיו נחמני ורוני לאופר שיושאלו אליה.

שחקן מכבי חיפה טאלב טואטחה. מאור אלקסלסי
ביקוש נמוך. טואטחה/מאור אלקסלסי

טאלב טואטחה

בעונה שעברה חזר טואטחה לכרמל כהחתמה הכי נוצצת של ברק בכר. הירוקים האמינו שתוך כמה שבועות הוא יתפוס את המקום בהרכב על חשבון של סאן מנחם, אבל בפועל האחרון העלה את הרמה ורשם התקדמות משמעותית, בעוד טואטחה הלך ודעך. הצרות הגיעו גם מחוץ לכר הדשא: המגן כידוע הבריז מארוחת גיבוש ומאז למעשה בכר הוציא אותו מהרוטציה. לאחרונה הובהר לו שהוא לא בתוכניות המקצועיות וההגעה של שון גולדברג הוכיחה זאת מעבר לכל ספק. בני סכנין מעוניינת, אבל לא מסוגלת לעמוד בשכרו הגבוה. גם הפועל באר שבע הוזכרה, אבל בינתיים לא ביצעה מהלך לצרפו.

עתידות: על פניו לטואטחה שתי אופציות בשלב זה. להגיע להסדר מול מכבי חיפה על פיצוי ולהפוך לשחקן חופשי או לחבור לשרון מימר וחברו הטוב בירם כיאל בסכנין.

עוד בוואלה!

דהן הרשים, שהר חד, במכבי חיפה מרוצים: "יש קבוצה חזקה מאוד"

לכתבה המלאה

מקסים פלקושצ'נקו

בעונה שעברה מוחמד אבו פאני חזר מהשאלה מוצלחת להפועל חדרה והפך לבורג מרכזי במכבי חיפה. פלקושצ'נקו אולי ציפה לעשות את אותו מסלול, אבל במקרה הזה, הירוקים הבהירו לו שהוא לא בתוכניות. פלקושצ'נקו הוזמן לתחילת האימונים, אך העדיף שלא להגיע והוא מחפש אפשרויות בחו"ל וכבר דחה הצעה גבוהה של ריגה הלטבית. בחיפה רצו להכניס את הקשר לעסקה של אורי דהן או דין דוד, אך בשני הצדדים לא נרשמה התלהבות - לא בזה של פלקושצ'נקו ולא אצל עירוני קרית שמונה ומ.ס אשדוד, בין היתר בגלל שכרו הגבוה.

עתידות: פלקושצ'נקו מכוון לאחת מהליגות בדרג השני באירופה, אבל עשוי להישאר בישראל ולחתום בהפועל חדרה או בני סכנין שמעוניינות מאוד בשירותיו.

שחקן הפועל חדרה מקסים פלקושצ'נקו מול שחקן הפועל חיפה בן והבה. שלומי גבאי
מכוון לליגה במרכז אירופה. פלקושצ'נקו/שלומי גבאי

מוחמד עוואד

מכבי חיפה עשתה הרבה כדי להחזיר את מוחמד עוואד מפולין בינואר כאשר ניקיטה רוקאביצה נפצע וחלה בקורונה, אלא שבדיוק אז גודסוויי דוניו נכנס לעניינים. בהמשך האוסטרלי חזר ועוואד מצא את עצמו על תקן חלוץ שלישי, מה שגרם אצלו לאכזבה גדולה. כפי שפרסמנו בתחילת השבוע, עוואד לא צפוי להישאר בחיפה וכבר הוצע לקבוצות בפולין ושוויץ, כשויסלה פלוצק בודקת את האופציה להחתימו. האלופה לא תעמוד בדרכו של השחקן והוא יושאל או יימכר. במקביל גם הפועל תל אביב, בני סכנין והפועל חיפה עוקבות אחר ההתפתחויות בגזרתו ואם יבינו שיש אופציה לצרפו ינסו לעשות זאת.

עתידות: למרות שהמריא עם מכבי חיפה למחנה האימון, עוואד צפוי לעזוב והוא כנראה ישחק בליגה אירופית בעונה הקרובה.

איקוום אוטין

המגן הניגרי הגיע בקול תרועה רמה לישראל ובחיפה היו משוכנעים שהם בדרך ל"גניבת העשור" ומצרפים את "איגביני יעקובו של ההגנה". בפועל, אוטין לא מצא עצמו בסגל של הירוקים ויתרה מכך, לא הרשים במדי בני סכנין אליה הושאל בעונה שעברה, כשהאחרונה אף ניסתה (ולא הצליחה) לשחרר אותו כבר בינואר והוא ישב מאז ביציע. הניגרי לא החל את האימונים עם מכבי חיפה וזו מקווה מאוד למכור אותו להשאיל אותו.

עתידות: המטרה הנוכחית היא למצוא לאוטין קבוצה בחו"ל לאור חוסר הביקוש בארץ. אם לא תהיה קבוצה באירופה שתרצה לקלוט אותו, או עשוי לעבור לליגה בניגריה או בדרום אפריקה, או להיות מושאל לאחת מקבוצות הליגה הלאומית.

איקוום אוטין שחקן מכבי חיפה. סוכנות ג'יני
לא פרץ בחיפה וגם לא בסכנין. אוטין/סוכנות ג'יני

איאהב אבו אלשיך

שחקן הכנף הוחתם בעונה שעברה כהשקעה עתידית, אבל לא הצליח להטביע חותם בצל הסיטואציה והתחרות הגדולה של דקות משחק. בחודש ינואר עבר למכבי פתח תקווה אך גם שם כמעט ולא קיבל קרדיט, ואחרי עונה שירצה לשכוח, הוא ינסה להוכיח בשנה הקרובה שמקומו בליגת העל.

עתידות: אבו אלשיך הוצע לעירוני קרית שמונה שמתלבטת, אך ההערכה שבסופו של דבר יושאל בכל מקרה לאחת מקבוצות ליגת העל.

סקו טורה

הקשר הגמבי רשם עונה סבירה לחלוטין בעירוני קרית שמונה ולא מעט קבוצות בליגת העל רצו לראות אותו מגיע אליהן בהשאלה, ביניהן הפועל חיפה, מ.ס אשדוד והפועל נוף הגליל. הירוקים היו שמחים להשאיל אותו לעונה נוספת בליגת העל, אבל טורה הבהיר שהוא לא מעוניין להישאר בישראל ורוצה לשחק רק בחו"ל. בשלב זה סוכנו ג'קי דהאן בודק עבורו אופציות מעבר לים והירוקים נתנו לו אישור להתמקד בחיפושים ולהיעדר מהאימונים.

עתידות: טורה ככל הנראה יושאל לליגה אירופית, כשאם תגיע הצעה רצינית לרכישה, ייתכן שהאלופה תקבל אותה.

סקו טורה שחקן עירוני קרית שמונה מול מתן בלטקסה שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
נחוש לעזוב את ישראל. טורה/מאור אלקסלסי

דייויד אקווה

הבלם הגנאי לא יצא עם מכבי חיפה למחנה האימון ועדיין שוהה בגאנה. אקווה הצטיין בעונת העלייה של הפועל נוף הגליל לליגת העל והירוקים רוצים שימשיך בה ויצבור ניסיון בליגה הבכירה. כרגע בעיות פנימיות בין השחקן לחיפה מונעות את השלמת המהלך. "אנחנו מאוד רוצים את דייויד", אמר גורם בכיר בנוף הגליל, "להבנתנו יש לו דיונים פנימיים עם מכבי חיפה על דברים מסוימים, אבל אנחנו מקווים שזה ייסגר מהר ושהוא יגיע אלינו".

עתידות: הבעיות בין הצדדים אמורות להסתדר ואקווה צפוי להמשיך לעונה שנייה בנוף הגליל.

נהוראי יפרח

שחקן הכנף הצעיר חתם רק לפני כחודש על הארכת חוזה אצל הירוקים ובמועדון בונים עליו לשנים הבאות. יפרח יצא עם הקבוצה למחנה האימון בהולנד וגם כבש במשחק האימון נגד לובן, אבל אמור להיות מושאל כדי לצבור קילומטרז' . הפועל חדרה מעוניינת בו והוא לא רוצה לעבור להפועל עפולה, אלא לשחק בליגת העל. במכבי חיפה דווקא חושבים שעפולה - תחת פיקוח של גל אלברמן - תקדם אותו הכי הרבה.

עתידות: יפרח יושאל בכל מקרה. במכבי חיפה מאמינים שלבסוף הוא ישתכנע ויעבור להפועל עפולה.

שחקן מכבי חיפה נהוראי יפרח. מאור אלקסלסי
רוצה להישאר בליגת העל. יפרח/מאור אלקסלסי

מרכז הקישור

הרבה דובר על מוחמד אבו פאני ועזיבתו הצפויה, אלא שבשלב זה אין לקשר הצעה רשמית מקבוצה באירופה וסוכניו מתמקדים בניסיון למצוא לו קבוצה באוסטריה או בטורקיה. אם אבו פאני יקבל הצעה הוא יעזוב, אך ככל שעוברים הימים גדלים הסיכויים שהוא יחתום על הארכת חוזה בחיפה ויישאר בקבוצה. גם נטע לביא בשלב זה נשאר בקבוצה אך אם תגיע הצעה מחו"ל הוא יקבל אור ירוק לעזוב. חוסה רודריגס דורש שדרוג כספי ולטענת נציגיו מחזיק בהצעות מסין, מקסיקו וארצות הברית.

אם אף אחד מהשלושה לא יעזוב ובמרכז הקישור יהיו ארבעה שחקנים בכירים (ביחד עם עלי מוחמד) הרי שהירוקים יוציאו להשאלה את יובל אשכנזי או מאור לוי. אשכנזי גם כך מבין את מעמדו ולפי שחקנים שקרובים אליו, הוא מאוכזב מכך ועשוי לבקש לעזוב את הרביעייה הנ"ל תישאר. בנוגע ללוי, הרי שבמועדון מאוד מרוצים מההתפתחות של הקשר הצעיר והיו רוצים להשאירו בסגל. יחד עם זאת, הרצון הוא גם שיצבור דקות משחק ולכן אם אף אחד מהשחקנים הבכירים של מרכז הקישור לא יעזוב, ייתכן שהוא יושאל להפועל חדרה שמאוד מעוניינת בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully