וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגל נבחרת השחייה לטוקיו: מספר שיא של 14 שחייניות ושחיינים

28.6.2021 / 20:57

יעקב טומרקין אושר למרות שלא עמד בקריטריון הישראלי ונבחרת השחייה תעמיד את הסגל הגדול ביותר שלה אי פעם למשחקים האולימפיים

אנסטסיה גורבנקו מתכוננת לאולימפיאדת טוקיו/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: טל רזניק

נבחרת ישראל בשחייה סיימה אמש (ראשון) ברומא את תחרות הקריטריון האולימפי האחרונה שלה. עם תום תקופת הקריטריונים, נכללים בנבחרת 14 שחייניות ושחיינים. סגל הנבחרת שהומלץ על ידי צוות המאמנים, בראשות המאמן הלאומי לוקה גברילו, אושר בישיבת הוועדה ההישגית של איגוד השחייה וכן על ידי הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי, ומדובר בסגל הגדול ביותר אי פעם של נבחרת השחייה הישראלית למשחקים האולימפיים.

סגל נבחרת השחייה של ישראל לאולימפיאדת טוקיו. איגוד השחייה, אתר רשמי
סגל נבחרת השחייה של ישראל לאולימפיאדת טוקיו/אתר רשמי, איגוד השחייה

הנבחרת כוללת 11 שחייניות ושחייני בריכה, 2 שחייניות אמנותיות ושחיין מים פתוחים אחד. במשחים האישיים ישנם תשעה שחיינים ושחייניות: אנסטסיה גורבנקו, מירון חרותי, יעקב טומרקין, גל כהן גרומי, דניס לוקטב, מיכאל לייטרובסקי, אנדי מורז, רון פולונסקי ותומר פרנקל. אליהם יצטרפו שני שחייני שליחים: איתי גולדפדן כשחיין החזה ב-4X100 מעורב מיקס ודניאל נמיר במשחה ה-4X200 חופשי. שחיין המים הפתוחים מתן רודיטי ושתי שחייניות האמנותית, עדן בלכר ושלי בובריצקי משלימים את הרשימה שוברת השיאים.

אל ה-14 הנ"ל ייתכן כי יצורפו שתי שחייניות שליחים נוספות, לאה פולונסקי ודריה גולובטי, למשחה 4X200 חופשי. השתיים אמנם לא השיגו את קריטריון B במרחק הרלוונטי כמתבקש בקריטריון, אולם הן עדיין עשויות להיות מוזמנות על ידי פינ"א ולפיכך שמותיהן הוגשו בתוך סגל הנבחרת שנשלח לפינ"א בכל מקרה. תשובה סופית צפויה להתקבל בנושא זה במהלך השבוע הבא, כמו גם בנושא שחייניות ושחיינים נוספים שעשויים להיות מוזמנים על אף שלא קבעו את הקריטריון.

לגבי יעקב טומרקין, אשר לא עמד בקריטריון הישראלי, הוא קבע את הקריטריון הבינלאומי ב-100 גב וב-200 מעורב אישי. לאור פנייתה של פינ"א בעניינו לאיגוד השחייה, הוועדה ההישגית המליצה לאשר הזמנתו למשחקים במשחה 100 גב (פולונסקי וכהן גרומי מאיישים כבר את שני המקומות במשחה 200 מעורב אישי), זאת בהתאם למסמך הקריטריון הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully