וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א הודיעה: חוק שערי החוץ יבוטל בכל התחרויות

מהפכה בכדורגל האירופי: בארגון המנהל הודיעו כי החוק המעניק יתרון לקבוצה שכבשה יותר שערים במגרש החוץ וקיים קרוב ל-60 שנה - יבוטל בכל המפעלים. במקרה של אי הכרעה - המשחק יילך להארכה ופנדלים. נשיא אופ"א: "יתרון הביתיות כבר לא משמעותי כפי שהיה בעבר"

צפו בעשרת השערים היפים ביותר בשלב הבתים של יורו 2020/ספורט1

מהפכה בכדורגל האירופי. לאחר כמעט 60 שנה שקיים חוק שערי החוץ במקרה של מפגשים כפולים במפעלים האירופים השונים, היום (חמישי) הודיעה אופ"א כי החוק יבוטל. החל מהעונה הקרובה, לא תהיה חשיבות לכמות השערים שכבשה קבוצת החוץ או ספגה הקבוצה המארחת, ובמקרים של אי הכרעה המשחקים יילכו להארכה וגם לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה במידת הצורך.

החוק קיים משנת 1965, וכאמור יבוטל החל מהעונה הקרובה. נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין הסביר את ההחלטה בכך ש"זה כבר לא ראוי יותר שלשער שהובקע במשחק חוץ יהיה יותר משקל". ההצעה הוגשה על ידי ועדת התחרויות של אופ"א בחודש מאי האחרון ואושרה היום על ידי הוועדה המארגנת.

שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה מול שחקן ליברפול אוזאן קבאק. רויטרס
החוק שקיים משנת 1965 יבוטל בכל המפעלים האירופיים/רויטרס

באופ"א תלו את ביטול החוק גם בכך שלטענתם הפערים בין משחקי הבית למשחקי החוץ קטנו לאורך השנים. עוד טענו בארגון כי ישנם עוד מספר גורמים כמו איכות המגרשים המשתנה, הטכנולוגיות החדשות כמו ה-VAR. מעבר לכך, נראה כי בארגון מרגישים כי בשנים האחרונות יתרון שער החוץ לקבוצות האורחות נהיה יתרון גדול מידי. "צריך לשים לב לחוסר ההוגנות, במיוחד בהארכות, כשהמארחת צריכה לכבוש שני שערים בגלל שקבוצת החוץ הבקיעה פעם אחת", אמר הנשיא צ'פרין.

"החוק החדש אמור לתת מענה לכך שקבוצות ביתיות מפחדות לצאת להתקפה במהלך המשחקים מהחשש שיספגו שער ביתי שיפגע בסיכוייהן לעלות שלב ובכך נותנות לקבוצות החוץ יתרון משמעותי", אמר צ'פרין. "אני חושב שזה הוגן לומר שיתרון הביתיות בימים אלה כבר לא משמעותי כמו שהיה בעבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

המהלך כבר הספיק לזכות ללא מעט ביקורות ברחבי הרשת. לא מעט חובבי כדורגל העלו את הטענה כי כעת כשלהבקעה במשחק חוץ אין משמעות, נראה הרבה יותר משחקים אשר מסתיימים ללא הכרעה, כשמספר השערים שיובקע במשחקים יצנח. לא מעט הביעו את החשש כי המחזה של מפגש כפול המסתיים פעמיים ב-0:0 ויוכרע בפנדלים יהיה יותר ויותר שכיח החל מהעונה הקרובה.

  • עוד באותו נושא:
  • אופ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully