וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב פנים: מאחורי חזרתו של ג'יילן ריינולדס למכבי תל אביב

24.6.2021 / 14:10

סיים את העונה בבאיירן ב"כושר נוראי" והתיר את חוזהו, הוזכר כמועמד לריאל ובסופו של דבר בחר במכבי ת"א. הפעם, בניגוד לקיץ שעבר, הצהובים מזהים התאמה בקו הקדמי שלהם: "אנחנו יודעים מה אנחנו מקבלים איתו, הוא וז'יז'יץ' מכסים די טוב את עמדה 5". וגם: פרטי החוזה

חגיגות האליפות של מכבי תל אביב/צילום לילך וייס

הדיווחים על הגעתו הצפויה של ג'יילן ריינולדס למכבי תל אביב אמש (רביעי), שהפכו הבוקר להחתמתו הרשמית של הסנטר לשנתיים, הגיעו די בהפתעה. לא מעט שחקנים הוזכרו לאחרונה כמועמדים לרשת את אותלו האנטר במדי האלופה הישראלית - אך שמו של ריינולדס לא עלה, לא בתקשורת הישראלית ולא בתקשורת הזרה.

על פי גורמים שונים בגרמניה, חוזהו של שחקן הפנים האמריקאי בבאיירן מינכן הותר על ידי השחקן, אך כלל לא ברור האם הבווארים היו מממשים את האופציה עליו, לאור היכולת החלשה שלו בסיום העונה. כשריינולדס הביע את רצונו לעזוב את גרמניה שתי קבוצות היו במרדף אחריו - בשאקשהיר הטורקית, שמשחקת ביורוקאפ, ומכבי תל אביב, והוא העדיף את הצעת הצהובים. ההערכות הן כי האמריקאי ירוויח בישראל 1.3 מיליון דולר לשנתיים, כשבעונתו הראשונה ישתכר פחות מ-600 אלף דולר.

ג'יילן ריינולדס שחקן באיירן מינכן. Christina Pahnke, GettyImages
התיר את חוזהו, אך ספק אם באיירן היתה רוצה בהשארתו. ריינולדס/GettyImages, Christina Pahnke

במאי 2020, עוד לפני ששחקני מכבי תל אביב החלו לחזור מארצות הברית לישראל להשלמת העונה בליגת העל, הודיעה האלופה על סיום ההתקשרות עם ריינולדס. השחקן הוחתם על חוזה לשלושה חודשים בדצמבר במקומו של טאריק בלאק, ומיד עם ההודעה על חזרת הליגה הייתה צריכה הקבוצה לקבל החלטה לגביו. במכבי תל אביב הודו כי אם עונת היורוליג הייתה מתחדשת, ריינולדס ככל הנראה היה חוזר גם כן.

כשהצהובים החלו לבנות את הסגל לעונה שעברה שמו של ריינולדס שוב היה על השולחן, אך כלל הגורמים במערכת העריכו כי הוא לא מספיק טוב כדי להיות סנטר ראשון לפני אותלו האנטר, כפי שהם מחפשים. "בנקודת הזמן ההיא, לא התקבלה החלטה רעה בכל הנוגע אליו", התעקש הבוקר אחד מאנשי הקבוצה. "היינו צריכים מישהו אחר ממה שהוא נותן ומהניסיון שיש לו. אפשר לטעון שהבחירה בז'יז'יץ' לא הייתה טובה, אבל גם אם היינו מביאים את ריינולדס לצד האנטר כשני סנטרים מתחילת העונה, זו לא היה בחירה מוצלחת למדי".

ריינולדס מצא בית חדש בבאיירן מינכן - ופרח. "הוא היה הגניבה הגדולה של הקבוצה לצד ווייד בולדווין", אמר אחד מאנשי באיירן הבוקר, "זו אכזבה גדולה שהוא לא ממשיך לעונה נוספת, אבל יכולנו להבין שזה הולך לכיוון הזה מאמצע חודש מאי לערך".

עד כמה העונה של ריינולדס בבאיירן הייתה מצוינת? מלבד המספרים - 13.6 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים ב-21 דקות למשחק - בחר אותו אתר יורוהופס לסנטר החופשי הטוב ביורוליג בתחילת חודש יוני. כבר אז העריכו כי יבחר לצאת מחוזהו, כשהכיוון אמור היה להיות לקבוצת צמרת ביורוליג.

ג'יילן ריינולדס שחקן מכבי תל אביב מול וולטר טבארס שחקן ריאל מדריד. דני מרון
שמו היה על השולחן גם בקיץ שעבר. ריינולדס/דני מרון

כעת, מתעקשים במכבי תל אביב, התמונה שונה מהקיץ הקודם. "קודם כל הוא לא צריך לשחק יחד עם האנטר, אלא יחד עם ז'יז'יץ' שזה סיפור אחר לגמרי", אומרים בקבוצה, "אלה שני סנטרים שנותנים לנו אלמנטים שונים במשחק, ואפשר לומר שזה מכסה לנו די טוב את עמדה מספר 5".

אלא שלצד המהלך שמתקבל בשמחה די גדולה אצל האוהדים הצהובים ברשתות החברתיות, עולות כמה שאלות שרק הזמן יענה עליהן. ראשית: הירידה בכושרו של ריינולדס בסיום העונה. הסנטר צלל בפלייאוף נגד מילאנו ל-10.4 נקודות למשחק ו-5.2 ריבאונדים, כשרק במשחק האחרון והקובע הוא חזר לעצמו. בפלייאוף בגרמניה הוא היה בירידה מתמדת - 11.5 נקודות ו-5.8 ריבאונדים ברבע הגמר נגד קריילסהיים, 7.7 נקודות ו-3.7 ריבאונדים בחצי הגמר נגד לודוויגסבורג ו-6 נקודות ו-3.7 ריבאונדים בסדרת הגמר נגד אלבה ברלין, כשבמשחק האחרון הוא אפילו לא התלבש.

"הוא היה בכושר נוראי בסיום העונה, לא היה דומה בכלל לשחקן המצוין שהיה פה במשך חודשים רבים", מספר אחד מאנשי הקבוצה הגרמנית. "הקבוצה שיחקה 90 משחקים בעונה, כמות שב-NBA לא הגיעו אליה עדיין חלק מהקבוצות. הוא פשוט נשחק, וכשאתה לא מקבל מנוחה, ומשחק כל כך הרבה בתפקיד חשוב, זה יכול להסביר את מה שעבר עליו. ברגע שהוא כבר לא זז בהגנה, טרינקיירי קיצץ לו את דקות המשחק בצורה משמעותית".

נקודה נוספת, עליה אולי יש פיתרון מצידו של השחקן, היא הבחירה במכבי תל אביב. בחודשים האחרונים הוזכרו לא מעט קבוצות גדולות שיוכלו לקלוט את ריינולדס, ביניהן ריאל מדריד. המקומות בקבוצות הפאר נסגרו בשבועות האחרונים, ועל פי גורמים שונים ריינולדס לא תמיד אהב את היחס של טרינקיירי כלפיו, כשהמאמן האיטלקי מרבה לריב עם השחקנים המובילים. לאחרונה האריך האיטלקי את חוזהו, ריינולדס בחר לעזוב, ומכבי תל אביב הייתה הראשונה והבכירה מבין הקבוצות שרצו לצרפו.

"אנחנו יודעים מה אנחנו מקבלים עם ג'יילן", מספרים הבוקר באלופת המדינה. "יש לו הרבה זמן לנוח מהעונה הקשה שעברה עליו, הוא יגיע אלינו באמצע אוגוסט רענן ומוכן להסתער על כל המפעלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully