וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנחיה במכבי תל אביב: להימנע מעוד מקרה דור פרץ

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 14:34

העזיבה של השחקן המצטיין ללא תמורה, הותירה את הצהובים כואבים - ולא רק בגלל האבידה המקצועית. הלקח נלמד וברק יצחקי יצטרך ליישם: מכירה של שחקנים שלא רוצים להישאר הרבה לפני סיום חוזיהם, וחתירה להסכמים חדשים עם שחקני מפתח. פערים גדולים עם סבוריט וטננבאום

הגרלת משחקי ליגת העל, הליגה הלאומית וגביע הטוטו לעונת 2021-22/צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

מכבי תל אביב נפרדה בצורה חברית מדור פרץ, הודתה לו על תקופתו במועדון ואיחלה לו בהצלחה, אבל העזיבה שלו היא אירוע צורב שילווה את הקבוצה עוד זמן רב. העובדה שהשחקן הטוב בליגה בעונה החולפת ובוודאי הכי טוב של מכבי תל אביב, עזב את המועדון כשהוא מותיר חלל גדול מבלי שהמועדון יקבל עבורו תמורה כספית, היא משהו שצריך מבחינת הצהובים להסיק מסקנות ברורות ממנו.

אחת המשימות שתוצב בפני ברק יצחקי אחרי המינוי הרשמי שקיבל לעמוד בראש מחלקת הכדורגל של המועדון, היא לא להגיע בעתיד למצב דומה מול שחקנים בולטים במועדון. למעשה, במועדון יחתרו בכל הכוח להארכת חוזה של שחקנים שהמועדון רוצה שימשיכו. לחילופין הכוונה היא לנסות למכור שחקנים שירמזו או יבהירו בצורה ברורה שהם לא רוצים להמשיך, בטרם תהיה להם האפשרות לעזוב בחינם.

זו הסיבה, למשל, מדוע מכבי תל אביב מוכנה לדון במכירת יונתן כהן כבר הקיץ. נכון שהשחקן בן ה-25 מחזיק בחוזה לעוד שלוש שנים ובניגוד למקרה דור פרץ שעזב בגיל 26 כשהוא שחקן חופשי, אבל אם תגיע הצעה שנעה סביב 1.5 מיליון יורו, הצהובים צפויים להשיב לה בחיוב ולמכור את אחד השחקנים הבולטים שלה בחלק ההתקפי כדי לא להישאר קירחת מכאן ומשם בהמשך.

המבחן המרכזי שיעמוד בפני יצחקי יהיה מול שחקנים שלא ירצו להאריך חוזה וייכנסו לעונה אחרונה. במצב כזה המועדון יצטרך לבחור בין להיות הרבה יותר קשוח מול השחקן ולא לשתף אותו במשחקים לבין מצב בו השחקן לא תורם לקבוצה מבחינה מקצועית.

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
למרות שלכהן חוזה לשלוש שנים נוספות, מכבי תל אביב מבינה לאן נושבת הרוח ומוכנה למכור אותו/ברני ארדוב

בעניין דומה אחר, העובדה שאנריק סבוריט ודניאל טננבאום לא מוכנים לחתום על ההצעות שהונחו בפניהם, הולידה את הצורך לחפש מגן שמאלי זר חדש ושוער. לסבוריט הובהר כי מכבי תל אביב לא תחכה עוד זמן רב מולו, אף שיש רצון עז במועדון לראות אותו פותח עונה רביעית במכבי תל אביב. הבאסקי עדיין מעריך שיוכל למצוא קבוצה שתשלם לו יותר ממה שמכבי תל אביב מציעה ולכן הוא מתמהמה. במועדון לא לגמרי לחוצים בעניין כי אופיר דוידזאדה הוכיח בכמה משחקים בסוף העונה, שיש לו מה למכור ולראיה גם זומן לסגל נבחרת ישראל.

מול טננבאום יש פערים כספיים לא קטנים והשוער לא מוכן לחתום על ההצעה שהניחה בפניו מכבי תל אביב. השוער מסביר כי שיחק עד עכשיו בחוזה מאוד נמוך ביחס לשוער ראשון במכבי תל אביב וזאת כיוון שלא היה כלל מתוכנן להיות שוער ראשון. הוא משוכנע שאחרי שפילס לעצמו דרך מרשימה והפך לשוער מספר אחת של מכבי תל אביב הוא ראוי לחוזה משמעותי יותר, כזה שגם יפצה אותו על השכר הנמוך שהיה לו בשנתיים שעברו.

הבלם בן ה-19, איתי בן חמו, חתם על חוזה לחמש שנים והוא יושאל בעונה הקרובה לבית"ר תל אביב בת ים מהליגה הלאומית. בן חמו אמר לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: "אני מאושר לחתום היום על חוזה במכבי תל אביב וזו זכות גדולה. זה היה החלום שלי מהרגע שהתחלתי לשחק כדורגל כילד ומהיום שנכנסתי לאקדמיה בקרית שלום. עכשיו נותר לי להצדיק את האמון שהמועדון נתן בי ולהמשיך לעבוד קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully