וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ריקן עדיין לא נפרד ממכבי תל אביב: "השחקנים שעוזבים ישאירו חלל גדול"

22.6.2021 / 12:00

העתיד: "יש לי עוד הרבה מה לתרום גם למכבי ת"א שצריכה שחקנים כמוני". ההדלפות: "מי שסטה מהדרך, קיבל מרפק". הפציעה: "בכיתי מסבל. לא הצלחתי להרים את הילדים". וגם: "אף אחד לא יודע מה עשינו עבור מיכה ואצילי. ייני תופעה. אלמוג ופיבן יגיעו רחוק". סוף סוף ריקן מדבר

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 1:2 על הפועל תל אביב בגמר הגביע/ספורט1

גם אתמול (שני) בזמן ששחקני מכבי תל אביב הגיעו למרכז הרפואי שמיר כדי לעבור מבדקים לקראת פתיחת אימוני הקבוצה הערב, לא יכול היה אבי ריקן להגיד בפה מלא שהפרק שלו בן 6 השנים בקרית שלום, הסתיים. "עד עכשיו אני לא יודע", אמר כשנפגשנו לריאיון הזה בבית הקפה שהוא כל כך אוהב ברחוב רוטשילד בראשון לציון. "לא נאמר לי בפה מלא משום גורם במכבי תל אביב משהו לגבי העונה הבאה".

כלום?

"היתה לי שיחה עם ברק יצחקי לפני כמה ימים, אבל לא קיבלתי ממנה מסר לפה או לשם. היתה שיחה כללית ביותר".

אז יכול להיות שאנחנו עכשיו מדברים ובעוד כמה שעות תקבל טלפון לבוא לשבת לחוזה חדש?

"זו אופציה".

תרחיש אפשרי?

"כן".

למה לא ביקשת הבהרות?

"אני מניח שאם הם היו יודעים מה הם רוצים לעשות, כבר הייתי יודע. אני מניח שגם הם לא יודעים. אף אחד לא נפרד ממני, אבל גם איש לא הציע לי ממכבי הצעה".

זה משפיע עליך כרגע?

"אני מנהל משא ומתן עם גורמים אחרים בכדורגל. עם מועדונים אחרים. אבל אי אפשר לקרוא לזה סוף תקופה במכבי תל אביב, כי לא נפרדו ממני סופית".

וגם לא היה מישהו שביקש ממך להתאזר בסבלנות?

"לא".

אחרי שש שנים במועדון מה שמעת?

"כלום. שוב, השיחה עם ברק היתה כללית. יש לנו הרבה שיחות. זו לא היתה שיחה דווקא עלי או מה יהיה איתי".

איך אתה מרגיש עם זה?

"למדתי בכדורגל ממרום ניסיוני שזה כמו עסקים. אסור להיפגע. באמת לא נפגעתי. יש מועדון ויש לו תכניות ואולי הדברים נתקעו בדרך. אני לא לוקח את זה אישית ואני לא מתוסכל מזה".

תבין את מכבי תל אביב אם עוד שעה יודיעו לך רשמית שהם נפרדים סופית?

"אני חושב שיש לי עוד הרבה מה לתרום גם למכבי תל אביב. בימים האחרונים אני מקבל עשרות שיחות ומאות הודעות כולל מאוהדי מכבי תל אביב והמסר זה מי שתיקח אותך תרוויח. אלה התגובות שאני שומע מסביבי. אני בטוח שגם במכבי תל אביב מעריכים אותי, אבל אני לא באמת יודע מה קורה שם, בטח לא לגביי".

אבי ריקן. ברני ארדוב
"יום אני אומר שעשיתי טעות ששיחקתי ככה כי יכולתי לעשות לעצמי נזק מעבר לעונה הזו ואני בלי חוזה. אבל בכל זאת הלב לא נתן לי לשבת בצד". ריקן על הפציעה/ברני ארדוב
"היה רגע אחרי המשחק בקרית שמונה שעברתי משבר בבית. לא יכולתי להרים את הילדים שלי וכשזה פוגע בך ביום יום בבית שלך והילד שלך מבקש שתרים אותו ואתה צריך להגיד לו שאתה לא יכול, פה נשברתי. שיחקתי מחודש מארס עם דמעות אחרי אימונים. יום יום סבלתי"

אמרת בריאיון שאתה חש שלא מעריכים אותך מספיק בכדורגל הישראלי. שהכל הולך איתך יותר קשה למרות שהוכחת את עצמך בכל עונה.

"אבל דיברתי על זה באופן כללי. לא על מכבי תל אביב. כן, אני חושב גם היום שבמשך לא מעט שנים לא העריכו אותי כמו שצריך. אני חושב שדווקא בשנים האחרונות היה שינוי והנה אני רואה את ההתעניינות שיש מסביבי לעונה הבאה ובטח את התגובות של האוהדים והחברים שלי למקצוע. תראה, אני אולי לא צעיר (32), אבל אני ממש לא אוהב איך שמדברים על זה שבני 30 פלוס, לא יכולים לשחק כאן כדורגל. אני רואה ביורו הזה שחקנים בני 35 שמחזיקים מדינות על הכתפיים. מה הלחץ כאן בישראל מגיל 30 פלוס? אני מרגיש שאני יכול לשחק עוד 6 שנים. אני רץ לא פחות היום, התרומה שלי במגרש, בחדר ההלבשה. אני משפיע ולא מעט".

אומרים שאתה טוב כמו המשחק האחרון שלך והפיניש שלך העונה לא היה טוב, שלא לדבר על זה שנאלצת לסיים את העונה מוקדם בגלל פציעה בגב.

"למה הפיניש לא היה טוב? בוא נבחן את אבי ריקן בעונה האחרונה. התחלתי מצוין אצל דוניס. הייתי שחקן הרכב. קיבלתי זימון מחודש לנבחרת. כבשתי שערים והייתי מאוד דומיננטי. ואז חליתי בקורונה ויותר מהרבה שחקנים בקבוצה, לי היה קשה לחזור לתפקוד רגיל. גם כי היתה לי ירידה של 20 אחוז בתפקוד הריאות עקב הקורונה וגם כי איבדתי את המקום בהרכב. לקח לי יותר זמן לחזור ואז התחלפו המאמנים. עם פטריק היה לי קשר טוב עוד לפני שהוא מונה, ושיחקתי טוב עד הפציעה בגב בחודש מרץ. מה לעשות שמכבי תל אביב לא מדווחת על פצועיה ולא נותנת דין וחשבון ולא הרבה ידעו מה אני עובר ואיך אני משחק עם הפציעה. ולמרות הפציעה כבשתי ארבעה שערים ודיברו על זה שאני חילוף מנצח.

"אבל הבעיה החלה כשהפציעה שלי התגברה מצד אחד ומצד שני אייל גולסה נפצע בנבחרת. לא רציתי לפספס את הדקות במגרש ולא רציתי לאכזב את הצוות המקצועי ואת החברים והמשכתי לשחק כי היתה דלילות בעמדות. היום אני אומר שעשיתי טעות ששיחקתי ככה כי יכולתי לעשות לעצמי נזק מעבר לעונה הזו ואני בלי חוזה. אבל בכל זאת הלב לא נתן לי לשבת בצד. שיחקתי כל משחק עם זריקה, דיללתי אימונים באמצע השבוע. אבל אז פתאום זוכרים לי שבקרית שמונה כשהפסדנו בפלייאוף היה לי חצי מצב ולא כבשתי. אבל מה עם כל השערים שכן כבשתי וכל הרגעים שכן הייתי עד הסוף. החברים לחדר ההלבשה העריכו, הקהל היו נותן לי להרגיש ברחוב שמעריכים, אבל עדיין לא הרגשתי מוערך לגמרי".

מה היתה הפציעה שבגללה פרשת מהעונה כחודש לפני סיומה?

"חוליה בגב פגעה במפרק. אנשים שהם לא כדורגלנים קשה להם לתפקד עם פציעה כזו. נלחמתי בכל יום ובכל אימון, אבל היה רגע אחרי המשחק בקרית שמונה שעברתי משבר בבית. לא יכולתי להרים את הילדים שלי וכשזה פוגע בך ביום יום בבית שלך והילד שלך מבקש שתרים אותו ואתה צריך להגיד לו שאתה לא יכול, פה נשברתי. שיחקתי מחודש מארס עם דמעות אחרי אימונים. יום יום סבלתי. עליתי לשחק עם סבל. ידעתי שאני עושה טעות ואם תחזיר אותי שוב לאותה נקודה, אני אעשה אותו דבר ואעלה לשחק עם הסיכון, הכאב והזריקות כי ככה אני. טוטאלי למען הקבוצה, החברים שלי והמועדון שנתן לי כל כך הרבה. אנשים לא ידעו מה אני עובר. אנשים דיברו על זה שאני פחות טוב, בלי לדעת מה אני עובר".

גמרת עם הפציעה?

"אני בשלבים סופיים. אהיה מוכן לעונה הבאה. זה לא ברמה של פריצת דיסק או בלט. הכל בסדר".

עוד בוואלה!

יונתן כהן נשאר בינתיים. גולסה עדיין לא יתאמן

לכתבה המלאה
אבי ריקן. ברני ארדוב
"בהחלט היו אירועים שקרו במרוצת השנים שאני במכבי תל אביב שלא דלפו החוצה וזו הרגשה נהדרת". ריקן על חדר ההלבשה/ברני ארדוב
"אם מישהו נכנס לחדר ההלבשה במטרה להזיז דברים, לשנות סדרי עולם ולהפר את מה שבנינו, הוא קיבל מרפק. אם מישהו ניסה לסטות מהדרך בחדר ההלבשה, הוא קיבל מרפק. או שתתיישר או שתהיה בחוץ. אנחנו רצינו דרך ישרה ודרך מצליחה"

אבי ריקן נחת במכבי תל אביב בקיץ 2015 אחרי עונת הטרבל עם פאקו אייסטרן. הוא חזר לארץ אחרי קריירה בשוויץ וכבר במשימה הראשונה הצליח לסייע לקבוצה להעפיל לליגת האלופות. ההמשך כבר היה פחות זוהר כשהמועדון הפסיד את ההגמוניה לשלוש שנות אליפות של הפועל באר שבע. "אני לא שוכח את הבישול שלי לערן זהבי בגול הראשון במשחק המפורסם שלנו בבאזל. זה משחק שאשב לראות עם הנכדים שיהיו לי בעזרת השם".

אבל לצד ליגת האלופות, לא היו אחרי זה אליפויות כאן בארץ.

"היה לי קשה מאוד עם זה. כשדיברתי עם ג'ורדי קרויף, הוא אמר לי שבכל עונה אילחם על אליפות בארץ. ואז הגיעו שלוש השנים ללא אליפויות. עשינו גם דברים יפים, אבל באר שבע היתה דומיננטית".

איך הרגשת בלי אליפויות?

"היה קשה מאוד לראות אותנו בלי אליפויות במשמרת שלי, אבל אז כשישבתי לחוזה חדש עם בן מנספורד אמרתי לו שאני מבטיח לו שהכל עוד ישתנה ובאמת הצלחנו לחזור עם שתי אליפויות תחת איביץ'".

מתגעגע לאיביץ'? הרי היה לכם קשר מיוחד.

"תראה, זה לא שהיה לי משהו יוצא דופן איתו. אבל כן היו לנו הרבה שיחות. אני מרגיש שהיתה הערכה הדדית. הרגשתי נוח לבוא לדבר איתו. הרגשתי שהוא יקשיב לי אם אגיד את דעתי. הוא היה שלם איתי כי הוא הרגיש עלי שגם אם אני לא משחק, אני איתו ושלם עם הדרך שלו. עד היום אני מדקלם בפני השחקנים הצעירים שלנו את מה שאיביץ' לימד אותנו, איך לקחת גם רבע שעה כמחליף ולהפוך אותה להזדמנות ולדבר יקר. אני התנהגתי ככה אצלו והוא ידע להעריך את זה".

הצלחת להתמודד בכל פעם שחשבו שהנה אתה גומר.

"השחקנים הכי טובים במכבי תל אביב נלחמו איתי על אותה עמדה. דור מיכה, אייל גולסה, דן ביטון שהוא כוכב כדורגל מבחינתי. ומה עם זרים כמו באטוקיו, סושיץ' או רודריגס. ומול כולם הצלחתי לקחת את המקום שלי כי מכבי תל אביב צריכה שחקנים כמוני. צריכה שחקנים שיודעים לחבר את הקבוצה גם אם הם לא משחקים כל משחק בהרכב. להדביק את החברים בחיוביות זה דבר הכרחי".

מה אמרת לדור פרץ שהתייעץ איתך?

"היתה לנו שיחה לפני שהוא יצא לחתום בוונציה. הוא רצה לשמוע את דעתי לפני שהוא הלך להיפגש בפעם האחרונה עם מכבי תל אביב. אמרתי לו שלהיות מנהיג במכבי תל אביב ושחקן כה משמעותי זה לא דבר של מה בכך. אבל אם יש לו הזדמנות להגשים קריירה אירופית בליגה טובה, אסור לו לפספס. הוא לא סיפר לי על ונציה עצמה, אבל מהשיחה איתו הבנתי שזה מועדון טוב מליגה גדולה".

אתה מבין את הקהל של מכבי תל אביב שמאוד מודאג?

"בשנים האחרונות מכבי תל אביב לוקחת את הזמן בקיץ וחושבת על ההחלטות שלה קצת יותר. גם בעונה שעברה שחקנים כמו שרן ייני, אייל גולסה וטל בן חיים חתמו רק בסוף יולי. זו ההתנהלות של מכבי תל אביב. אני לא יודע אם זה נכון או לא. אולי גם אנשים בתוך מכבי תל אביב לא יגידו לך שזה נכון, אבל מבחינת המועדון ובעלי המועדון זו ההתנהלות וצריך לקבל את זה. אגב, יכול להיות שאיתי שכטר היה חותם עוד חודש במכבי תל אביב אם היה פנוי אבל הוא בחר להמשיך הלאה. הוא קיבל הצעה שנראתה לו והוא חתם בהפועל באר שבע. הוא המשיך הלאה".

זה שמיטש גולדהאר וג'ק אנגלידיס לא כאן, זו בעיה.

"אני חושב שהם היו מגיעים יותר אלמלא הקורונה. מיטש ניסה להגיע לכאן אני יודע, אבל זה לא הסתדר. אני מניח שהם ישימו בקרוב מישהו חדש מטעמם".

גדלת בבית"ר ירושלים ששם הכל יוצא החוצה לתקשורת. אתה רואה גם מה שקורה במועדונים אחרים בארץ. איך זה מרגיש להיות חלק ממכבי תל אביב שיודעת מאז עידן הניהול הזר לשמור הרבה דברים בפנים?

"אחד הדברים הכי טובים שקרו לי במכבי תל אביב זה הדבר הזה. אני לא אומר שאתם לא מצליחים לעלות על הרבה דברים שקורים במועדון, אבל עדיין יש לשחקנים במכבי תל אביב יותר שקט תקשורתי מאשר בקבוצות אחרות. יש במכבי סדר וארגון וזה נהדר לשחקן".

היו אירועים אצל פטריק העונה באימונים שלא יצאו החוצה?

"לא אענה על התקופה הקצרה של פטריק אבל בהחלט באופן כללי היו אירועים שקרו במרוצת השנים שאני במכבי תל אביב שלא דלפו החוצה וזו הרגשה נהדרת".

ידעת שלא ייצאו החוצה?

"ידעתי".

ואיך זה היה בשוויץ?

"שמע, כששיחקתי בציריך היה אימון אחד ששני אחים, בלם ומגן ימני, הלכו מכות עם החלוץ. שניהם יחד נגד החלוץ ואני מדבר איתך על אגרופים. שום דבר לא יצא החוצה. אתה יודע יש שחקנים שאומרים שהם חוו חדר הלבשה הכי טוב שיצא להם להיות בו. בשבילי חדר הלבשה בריא זה חדר הלבשה שלא ייצא ממנו שום דבר".

צריך לתחזק את זה? הרי באים שחקני רכש ועולים שחקנים מהנוער.

"כל הזמן צריך לתחזק את זה. פה באה לידי ביטוי הדומיננטיות של השחקנים הוותיקים שיודעים לשמור על חדר הלבשה טוב. אני יכול לספר לך שהיו אימוני ערב שהיינו נשארים שעתיים אחריהם לשבת לדבר ולנתח את האימון. גם כדי לברוח מהמקלחות של הילדים הקטנים בבית, אבל גם כדי לאכול פירות יחד ולדבר שעות. שלוש השנים האחרונות חדר ההלבשה היה משהו אחר. כשאני מדבר איתך על זה עכשיו אני מתרגש".

זה נכון שטמנתם מלכודות לשחקנים כדי לבדוק אם הם מדליפים?

"אל תלך לשם, אבל אם מישהו נכנס לחדר ההלבשה במטרה להזיז דברים, לשנות סדרי עולם ולהפר את מה שבנינו, הוא קיבל מרפק. אם מישהו ניסה לסטות מהדרך בחדר ההלבשה, הוא קיבל מרפק. או שתתיישר או שתהיה בחוץ. אנחנו רצינו דרך ישרה ודרך מצליחה".

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב עם אבי ריקן. דני מרון
מכבי תל אביב טעתה בהתנהלות מולם? "לא רוצה לתת ציונים ולא רוצה להיגרר לזה. היתה החלטה וכיף לראות שהם התאוששו". ריקן על אצילי ומיכה/דני מרון
"בשנים האחרונות מכבי תל אביב לוקחת את הזמן בקיץ וחושבת על ההחלטות שלה קצת יותר. גם בעונה שעברה שחקנים כמו שרן ייני, אייל גולסה וטל בן חיים חתמו רק בסוף חודש יולי. זו ההתנהלות של מכבי תל אביב. אני לא יודע אם זה נכון או לא"

ואז נוחת עליכם הסיפור של דור מיכה ועומר אצילי. יש כאלה שמקורבים לשחקנים האלה שציפו מכם לעשות יותר בשבילם. שתצליחו להשאיר אותם גם במחיר שתטוסו לקנדה ותסבירו שזו היתה מעידה.

"בוא נחזור למה שהיה לפני שנה. הרי אף אחד לא ידע דבר. איש לא ידע מה קורה בכלל. הסיפור נפל על כולם והיה בלגאן גדול. אני יכול לומר שהדרך שבה הם התאוששו ממש מרשימה אותי. אני מעריך את זה".

אם היית נופל על פרשה כלשהי, לא היית מצפה שהחברים שלך לקבוצה יעשו יותר בשבילך?

"אף אחד לא יודע מה עשינו בשבילם".

ספר.

"אני לא מעוניין. זה משהו שהיה ונגמר. גם בשביל דור ועומר צריך כבר לסיים עם ההתעסקות בזה. גם לנו כמועדון היה קשה להתאושש מהפרשה הזו. להם בוודאי היה קשה אבל גם לנו לאבד כאלה שחקנים ולצאת לעונה חדשה בלעדיהם, היה מאוד קשה. זה היה אתגר גדול".

מכבי תל אביב טעתה בהתנהלות מולם?

"לא רוצה לתת ציונים ולא רוצה להיגרר לזה. היתה החלטה וכיף לראות שהם התאוששו".

מה זה התאוששו? אצילי לקח לכם את האליפות.

"הוא היה פקטור מאוד משמעותי באליפות של מכבי חיפה".

צרב לכם שהוא ניצח אתכם?

"לא הסתכלנו על עומר, אלא על מכבי חיפה. בסוף הם לקחו אליפות, אבל אנחנו לא עשינו עונה טובה? גביע המדינה, שלב 32 הגדולות בליגה האירופית, גביע הטוטו, אלוף האלופים וכל זה עם כל התהפוכות שעברנו. 14 שחקנים שלנו חטפו את הקורונה קשה מאוד".

שחקני מכבי תל אביב שרן ייני עם אבי ריקן. אריאל שלום
"ביום של הגמר שרן הניח איתנו תפילין. הוא לא מאמין בזה וזו זכותו, אבל הוא אמר שאם זה עושה לנו טוב, הוא איתנו כמו משפחה. החיבור הזה של הביחד היה לא רגיל". ריקן על ייני/אריאל שלום
"היה מסע מטורף לסגור פער נקודות כל כך גדול. הגענו לפלייאוף עייפים אחרי עונה אירופית ארוכה וגם מאוד התקצרנו כי נפצעו שחקנים כמו יונתן כהן, דן גלזר ואייל גולסה וכמובן גם אני. מה שקרה לנו בפלייאוף מלמד כמה מועדון כמו מכבי תל אביב צריך סגל שחקנים עמוק"

למה לא הצלחתם להחזיק גם בפלייאוף? מהרגע שהדבקתם את הפער, נשברתם.

"זה היה מסע מטורף לסגור פער נקודות כל כך גדול. הגענו לפלייאוף עייפים אחרי עונה אירופית ארוכה וגם מאוד התקצרנו כי נפצעו שחקנים כמו יונתן כהן, דן גלזר ואייל גולסה וכמובן גם אני. מה שקרה לנו בפלייאוף מלמד כמה מועדון כמו מכבי תל אביב צריך סגל שחקנים עמוק ואיכותי".

עם יד על הלב התאכזבת כשהזרים עזבו את הארץ במבצע שומר החומות?

"לא התאכזבתי מהם. אי אפשר לשפוט בן אדם זר במצב כזה. אסור לנו לשפוט אותם. כל מה שעברנו בשבועיים שלפני חצי הגמר בחיפה היה יוצא דופן. אל תשכח שסיימנו איתם בתיקו 2:2 בליגה בבלומפילד והכיוון היה שהאליפות הולכת אליהם ואז המבצע בעזה וזה שעזבנו את קרית שלום והזרים שעזבו ואתה צריך לנסוע לחיפה עם הרבה פצועים. אלה היו ימים מאוד מיוחדים".

למה אלכסנדר פשיץ' רמז לאישיות מאוד בעייתית של פטריק ואן לוון?

"אני לא יודע למה הוא התכוון".

הרי גם איביץ' לא הסתדר עם פטריק ודוניס דיבר נגדו כשעזב. מה הסיפור של פטריק ואן לוון? הוא אדם כל כך שלילי?

"פטריק מאמן לראשונה בוגרים וגם הוא לומד ומשנה דברים. מקצועית כשהוא הגיע אחרי דוניס, הוא הצליח. פטריק ראוי להערכה. לי ולפטריק היו יחסים טובים מאוד".

מכבי תל אביב יכולה להשאיר את יונתן כהן ממורמר שרוצה לעזוב?

"יונתן כהן צריך להיות מקצוען. אם הוא ימצא משהו שטוב לו ושיהיה טוב למכבי, אז סבבה ואני בטוח שמכבי לא תעמוד בדרכו. אבל אם לא, יונתן צריך להיות מחוייב במאה אחוז למכבי תל אביב".

מכבי תל אביב תוכל להתגבר על העזיבות האלה של דור פרץ, איתי שכטר וכנראה גם אבי ריקן ואולי אנריק סבוריט ואיתן טיבי?

"המועדון הרבה יותר חזק מכל שחקן, אבל אני בטוח שהשחקנים שלא ימשיכו ישאירו אחריהם חלל גדול. הלוואי שימצאו אנשים שימלאו את החלל הגדול הזה".

שרן ייני אמר שמכבי תל אביב צריכה לדעת להתגבר על שחקנים שעוזבים. מה אתה אומר על התופעה שנקראת שרן ייני?

"אתמול שוחחנו שעה בטלפון. שרן ללא ספק תופעה. הוא לא הכדורגלן הישראלי הטיפוסי. אני תמיד אומר לשרן שהוא שליח. הוא הרי אנטי דת. כשאנחנו מתפללים מנחה ביום של משחק, הוא לא איתנו. כשיש דיבורים על פוליטיקה, תמיד הוא יתווכח. הוא שאל אותי יום אחד: 'אבי, למה אני שליח?'. אמרתי לו כי כאשר אתה אומר לי שלא צריך להתפלל מנחה, אני רוצה עוד יותר להתפלל מנחה. אמרתי לו שאלוהים שלח אותו אלינו. ביום של הגמר הוא הניח תפילין. הוא לא מאמין בזה וזו זכותו, אבל הוא אמר שאם זה עושה לנו טוב, הוא איתנו כמו משפחה. החיבור הזה של הביחד היה לא רגיל. כשדוניס עזב, כתבו שחדר ההלבשה היה נגדו ואני אומר לך שהיינו מאחוריו תמיד. שרן ואני דיברנו עם דוניס על הדשא שעה לפני שהוא פוטר ואמרנו שחייבים להצליח יחד וכעבור שעה שרן צילצל להגיד לי שפיטרו אותו".

למה שרן לא משאיר אותך במכבי?

"אם זה היה תלוי בו, הוא היה משאיר".

אבי ריקן. ברני ארדוב
"מהיום שעזבתי את בית"ר ירושלים ועד היום בו אפרוש, חזרה שלי לבית"ר ירושלים תהיה תמיד אופציה". ריקן/ברני ארדוב

מי משחקני מכבי תל אביב לא מיצה את הפוטנציאל שבו?

"איילון אלמוג. יש שם המון פוטנציאל".

אם מכבי תל אביב תעשה עליו טרייד, היא תעשה את טעות חייה?

"לא מאמין שמכבי תל אביב תעשה עליו טרייד. יודעים במערכת שהוא צריך להיות שחקן. גם הוא צריך לעשות שינוי מנטלי כי מקצועית הוא עובד קשה ורוצה להצליח".

עדן קארצב נתקע.

"הוא עשה שדרוג אבל יכול לעשות עוד יותר שדרוג".

את מי מכבי תל אביב מפספסת?

"אני מאוד מחזיק משחר פיבן. יש לי איתו המון שיחות. הוא בלם אדיר. בכל קבוצה הוא יכול להיות שחקן הרכב ואני גם חושב שזה שחקן לאירופה".

מי הזר שהיית הכי מחובר אליו?

"אנריק סבוריט למרות שעם כל הזרים היה לי חיבור נהדר. אני יודע הרבה שפות ואני גם מאוד אוהב לעזור לשחקנים זרים כי גם אני הייתי פעם זר. אבל סבוריט הוא אדם מאוד מיוחד".

בית"ר ירושלים רוצה להחזיר אותך ונראה שזו תהיה סגירת מעגל.

"מהיום שעזבתי את בית"ר ירושלים ועד היום בו אפרוש, חזרה שלי לבית"ר ירושלים תהיה תמיד אופציה. גדלתי שם ואני מסמפט את המקום".

קיווית לחזור לבית"ר אחרת בטח.

"אי אפשר לדעת מה יהיה. כרגע זה נראה לכולם כמו בלגאן, אבל אי אפשר לדעת מה משה חוגג ואלי אוחנה מתכננים. אבל זה לא שסגרתי בבית"ר או משהו".

מכבי נתניה והפועל חיפה רוצות אותך גם.

"אני יודע ואני מאוד מעריך כל מי שרוצה, אבל אני עוד רוצה לשחק באחד המועדונים שרוצה להיאבק על אליפות ואני משוכנע שבקרוב אחתום באחת הקבוצות הגדולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully