וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כגודל הציפיות: בבית"ר עלי מוחמד איכזב, בחיפה הוא יוכל לפרוח

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 8:47

עלי מוחמד ייזכר כשחקן חשוב בתולדות בית"ר ירושלים בעצם הגעתו, אך שם בעצם זה גם נגמר. מוחמד קרס תחת רף הציפיות ואף אחד לא מבכה על לכתו. בבית"ר ציפו ממנו להיות מה שהוא לא, בחיפה הוא יהיה עוד אחד, בדיוק כפי שהוא אוהב

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל חדרה 3:0/ספורט 2

באחד הימים בבית"ר ירושלים בעידן רוני לוי פנו אנשי הצוות הרפואי למאמן ואמרו לו שיש בעיה עם עלי מוחמד. המאמן שאל מה הבעיה ונענה: "עלי לא התלונן היום שכואב לו משהו, זה לא תקין" - וכולם חייכו. האירוע הזה מסכם פחות או יותר את השנתיים של עלי מוחמד בבירה, שאולי היה משמעותי ערכית, אך מקצועית לא הצליח לבוא לידי ביטוי והיה רחוק מנטאלית מהציפיות ממנו.

עלי מוחמד ייזכר כשחקן חשוב בתולדות בית"ר ירושלים, בעיקר על כל החבילה הקשורה בהגעתו. בכל זאת, אבא מוסלמי ואם נוצריה, שם עם משמעות ברורה ואירועי אימון פתיחה לא פשוטים, אך כאלה שבסופו של דבר בית"ר יצאה מהם מחוזקת, עם אוהדים שתומכים בשחקן, מעודדים אותו ומחזקים אותו לאורך כל הקדנציה בבית"ר, פרט לקומץ שניצל מאבקים מול חוגג בכדי לקרוא קריאות גזעניות כלפיו.

עלי מוחמד שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
לפרקים נראה שהוא רק רוצה לברוח. מוחמד בבית"ר/דני מרון

אבל הרעש הגדול סביב הגעת מוחמד הוא גם הסיבה הגדולה לאי הצלחתו. מוחמד הוא לא מנהיג או שחקן מוביל באישיות שלו. מההתחלה העליהום עשה לו רע, הוא בחור שקט ומופנם, עוף מוזר שאוהב להיות בפינה שלו ולא במרכז. דראפיץ' וברדה הביאו אותו לנתניה בלאומית, הוא התפתח איתה בליגת העל כאשר פלייאוף עליון היה הישג ואפשר היה להחביא מגרעות, בבית"ר הוא הגיע ככוכב שציפו ממנו לקחת עליו את הקישור. גדי קינדה עשה את זה, כשהוא עזב מוחמד נעלם, זה לא היה בשבילו. מהציפייה הזאת מוחמד העדיף לחמוק, התלונן כל הזמן על פציעות ורגישויות ונראה היה שבראש הוא רק רצה לברוח.

למוחמד יש לא מעט איכויות מקצועיות. הוא רץ הרבה, לוחץ, מניע כדור מצויין, טכני, אך הוא מתאים יותר כחלק מהמכונה ולא כדמות המניעה אותה. רף הציפיות בבית"ר שבר אותו מקצועית ומנטאלית, הוא לא היה שם. בחיפה הוא יהיה עוד בורג במכונה, יש קשרים טובים ממנו, יש שחקני התקפה דומיננטיים, העיניים לא יהיו נשואות אליו והוא יוכל למצוא את מקומו בשקט האופייני לו.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה: עלי מוחמד נרכש מבית"ר ירושלים תמורת כ-1.2 מיליון יורו

לכתבה המלאה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר. מאור אלקסלסי
אצלו מוחמד ייראה אחרת. בכר/מאור אלקסלסי

מוחמד לא היה מוערך בקרב אוהדי בית"ר, וכראיה העלו אתמול לא מעט אוהדים סברה כי זהו שוב רגע בו יענקל'ה שחר מתגייס פילנטרופית לטובת בית"ר, כפי שעשה בעבר במקרים של חן עזריאל ועידן ורד. כמעט כולם מסכימים כי מכירתו בסכומים כאלה וחיסכון שכרו היה צעד מתבקש, לבית"ר כבר לא היו לו יותר מדי מה לתרום.

המגעים בין הצדדים החלו בעיקר בגלל ברק בכר, שכבר לפני חודש הביע רצון לראות את מוחמד בחיפה. בכר מחזיק מאוד ממוחמד ובמכונה שלו הוא ימצא לו את המקום, הוא כבר רואה במוחו איך זה יקרה. חיפה הציעה במהלך העיסקה שחקנים כמו מקסים פלקושצ'נקו, אך בבית"ר בשלב הזה לא היו מעוניינים. בשורה התחתונה מכבי חיפה התחזקה בשחקן קישור איכותי לרוטציה, בית"ר חסכה כסף שיעזור לה לעמדו על הרגליים, ובא לציון גואל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully