וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר הפלייאוף: הפועל גלבוע גליל ניצחה 76:81 את מכבי תל אביב וכפתה משחק שלישי

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 23:25

מסרבת לוותר: הקבוצה של אבישי גורדון שמטה יתרון 16, אבל סל מכריע וחסימה של יפתח זיו סידרו לה ניצחון קריטי. 34 נקודות של ווילבקין לא הספיקו לצהובים, שינסו לזכות באליפות במשחק השלישי בהיכל שייערך

הפועל גלבוע גליל לא מוותרת על האליפות: הקבוצה המפתיעה של אבישי גורדון ניצחה הערב (רביעי) את מכבי תל אביב 76:81 במשחק השני בגמר הפלייאוף וכפתה משחק שלישי ומכריע שייערך מחר בהיכל. המארחת התנפלה על מכבי תל אביב בפתיחת המשחק הזה והתפוצצה עם לא פחות מ-30 נקודות כבר ברבע הראשון. גליל שלטה במשחק והגיעה ליתרון שיא של 16 נקודות ברבע השני. אלא שבמחצית השנייה זה היה סיפור אחר. סקוטי ווילבקין לקח את המשחק על הגב שלו ועם 34 נקודות אישיות ושש שלשות החזיר כמעט לבדו את האורחים, שכבר הצליחו להשוות ברבע הרביעי. יפתח זיו,שהיה רגוע עד לרגעי ההכרעה, קלע סל קריטי שעצר את המומנטום של מכבי ולאחר מכן חסם את ווילבקין ולמעשה את הבטיח את הניצחון הזה.

יפתח זיו שחקן גלבוע/גליל. מאור אלקסלסי
סל וחסימה קריטית. יפתח זיו/מאור אלקסלסי

גלבוע נהנתה מתרומה מצוינת של הזרים שלה: קרי בלקשיר תרם 20 ו-10 ריבאונדים. ג'ו תומאסון, שהיה חלש עד למשחק הזה, התפוצץ עם 17 ו-10 אסיסטים למנצחת. מנגד, מכבי הסתמכה כאמור רק על ווילבקין שהיה רחוק 2 נקודות משיא קריירה, אך סבלה מיום חלש מאוד של הגבוהים שלה ז'יז'יץ' והאנטר וגם של זוסמן שבכלל לא היה קיים. מכבי תל אביב שברה במשחק הזה שיא מועדון שלילי במשחקי הליגה (ליגה סדירה ופלייאוף) עם 24.4 אחוזים בלבד ל-2 נקודות (10 מ-41). מדובר גם בשיא פלייאוף שלילי בכל ליגת העל (השיא הקודם היה של בני הרצליה עם 26 אחוזים נגד מכבי תל אביב ברבע גמר הפלייאוף ב-2011). הקבוצה של ספרופולוס תנסה להבטיח אליפות רביעית רצופה במשחק מחר בהיכל, אבל את גליל כבר למדנו בפלייאוף הזה שאסור, פשוט אסור להספיד.

שחקני הפועל גלבוע/גליל, ג'הייבה פלויד. מאור אלקסלסי
תצוגת תכלית. שחקני גלבוע חוגגים/מאור אלקסלסי

קלעו לגלבוע גליל: קרי בלקשיר 20 (10 ריבאונדים), ג'ו תומאסון 17 (10 אסיסטים), יפתח זיו 12, ג'הייבה פלויד 9, אייזאה קאזינס ובניה סרור 6, נתנאל ארצי 5, יותם חנוכי וגיל בני 2.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין (6 מ-10 מחוץ לקשת), כריס ג'ונס 14, ג'ון דיברתולומאו 8, אנג'לו קלויארו וטי ג'יי קליין 5, אותלו האנטר ואנטה ז'יז'יץ' 4, עומרי כספי 2.

אוהדי מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
סיפקו אווירה ביתית. אוהדי מכבי תל אביב/מאור אלקסלסי

רבע 1

פתיחת המשחק הייתה שייכת למארחת, כאשר דווקא מכבי תל אביב הייתה לחוצה יותר. זוסמן איבד כדור ליפתח זיו וזרק איירבול מחוץ לקשת. בלקשיר העניק וקבע 0:6 לגלבוע אחרי שלוש דקות במשחק. מכבי לקחה פסק זמן וחזרה ממנו עם דאנק של ז'יז'יץ', אבל נקודות עונשין של פלויד ושלשה של נתנאל ארצי קבעו 2:11 מוחץ למארחים אחרי ארבע דקות. השלשות המשיכו לזרום לגלבוע, כשצליפות של יפתח זיו במעבר ועוד שתי שלשות של תומאסון הלוהט קבעו 7:22 מדהים למארחים כשנותרו עוד 3:31 דקות לסיום הרבע. אבישי גורדון שלף מהספסל את בניה סרור, שבתוך דקה חסם את האנטר ואחרי זה את ז'יז'יץ'. השלשות התחילו לצלול גם מנגד כשקליין וג'ונס קלעו מבחוץ, אבל המילה האחרונה הייתה של גלבוע וגיל בני, שעם צ'אקה על הבאזר קבע 16:30 משוגע בסוף הרבע הראשון.

יובל זוסמן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
יובל זוסמן בפעולה/מאור אלקסלסי

רבע 2

סקוטי ווילבקין התעורר ברבע השני עם שתי שלשות קשות, אבל בלקשיר שמר את המארחת ביתרון דו ספרתי עם שלשה משלו ונקודות מהקו. הקצב ההתקפי נמשך גם ברבע הזה כשכריס ג'ונס ויותם חנוכי קלעו מבחוץ ואחרי ארבע דקות ברבע הזה התוצאה כבר היתה 25:38 למארחים. אלא שמכבי תל אביב לא ויתרה על המשחק הזה ושלשה של דיברתולומאו צימקה את הפיגור שלה ל-40:30. אלא שאבישי גורדון לקח פסק זמן וממנו הקבוצה שלו חזרה עם שתי שלשות של יפתח זיו ובלקשיר שקבעו שוב את יתרון השיא, 30:46. ווילבקין צלף עוד שלשה ועלה ל-21 נקודות במחצית שהסתיימה ב-40:51 למארחת.

גיל בני הפועל גלבוע גליל. מאור אלקסלסי
תרם את שלו עם שלשה על הבאזר. גיל בני/מאור אלקסלסי

רבע 3

הרבע השלישי עמד בסימן הקאמבק של מכבי תל אביב. סקוטי ווילבקין, מי אם לא הוא, צלף מכל טווח ונקודות עונשין של קלויארו צימקו את הפיגור של הכחולים ל-51:47 בלבד. אבל גליל לא אפשרה לצהובים לסגור לגמרי את הפער. קאזינס התעורר סוף סוף וסל נוסף של בלקשיר החזיר את היתרון הדו ספרתי לגלבוע. ווילבקין ירד לקבל קצת מנוחה ונקודות עונשין של סרור המפתיע לטובה קבעו 51:64 למארחת. מכבי תל אביב יצאה להתקפה אחרונה וסיימה אותה עם שלשה של דיברתולומאו שקבע 54:64 לגליל לקראת הרבע המכריע.

סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
סחב את מכבי תל אביב על הגב שלו. ווילבקין/מאור אלקסלסי

רבע 4

מכבי תל אביב לא הפתיעה גם בפתיחת הרבע הרביעי כשהלכה על האיש שלה סקוטי ווילבקין. יפתח זיו שמר מצוין את הכוכב של האורחים, אבל ווילבקין תפר עליו שלשה בסטפ בק מטר מאחורי הקשת וצימק ל-69:63 כשבמאזנו כבר 32 נקודות ו-6 שלשות מ-9 ניסיונות. ג'ו תומאסון החטיא מנגד ואז שלשה נוספת של קלויארו צימק את הפיגור של הכחולים ל-71:68 בלבד כשאנחנו חמש דקות לסיום המשחק. גלבוע איבדה את הראש, האנטר סחט עבירה וקלע מהקו והפער קוזז כמעט לחלוטין. מי ששבר את הבצורת ועשה סוף לבליץ הזה הוא ג'הייבה פלויד שעלה לדאנק מהדהד על האנטר וגם סחט עבירה כדי לקבוע 70:74. מכבי תל אביב הלכה לכריס ג'ונס שקלע מחצי מרחק ותומאסון דרך על הקו בצד השני.

ווילבקין סחט עבירה מיפתח זיו, דייק פעמיים מהקו וקבע משחק חדש עם שוויון 74. גלבוע הלכה שוב לתומאסון שפיצה על איבוד הכדור עם שלשה גדולה. האנטר תיקן החטאה של ווילבקין עם ריבאונד התקפה וסל אבל יפתח זיו, הווינר של גלבוע לקח אחריות וקלע סל קשה מאוד כדי לקבוע 76:79 לגלבוע כשנותרו 21 שניות לסיום המשחק הזה. ספרופולוס לקח פסק זמן ממנו מכבי חזרה עם כצפוי עם תרגיל לווילבקין, אבל יפתח זיו חסם אותו. מכבי תל אביב קיבלה 8 שניות כדי לנסות לקלוע שלשה לכפות הארכה, אבל ווילבקין איבד כדור ותומאסון סגר עניין מהקו כדי לקבוע: 76:81 לגלבוע גליל שכופה משחק שלישי ומכריע על התואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully