וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוז לחופש הגדול: אחרי שתי עונות כמעט ללא הפסקה, מכבי תל אביב יוצאת לחופשה

18.6.2021 / 7:25

סיפור הצלחה שנעצר בגלל הקורונה בעונה שעברה, הסתיים עם טרבל בעונה קשה. מכבי תל אביב עברה מסע מפרך בשנתיים האחרונות, כשבאמצע פגרה קצרה של שבועות בודדים. זה מה שקרה לה בדרך

מכבי תל אביב סיימה אמש (רביעי) את עונת 2020/21 עם אליפות המדינה בזכות ניצחון על גלבוע/גליל בסדרת הגמר. הצהובים השלימו זכייה רביעית ברציפות באליפות, אחרי שהוסיפו מוקדם יותר העונה את גביע המדינה וגביע ווינר לארון התארים. ובכל זאת, המשחק אמש השלים את אחת התקופות העמוסות בתולדות המועדון, ששיחק כמעט ברצף שתי עונות ויזכה כעת למעט שקט, לפחות לכל הנוגע למשחקים. הנה מה שעבר על מכבי תל אביב בתקופה הזאת.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם עומרי כספי. ברני ארדוב
גם פציעות, גם משבר קורונה. שמעון מזרחי עם עומרי כספי/ברני ארדוב

אוקטובר 2019 - פותחים את 2019/20 בסערה:

אחרי עונת בכורה טובה אבל ללא פלייאוף, יאניס ספרופולוס בונה קבוצה מעניינת. הצהובים, חמושים בניסיון מעונה שעברה ובכמה שמות אלמונים ביורוליג כמו אלייז'ה בריאנט, טיילר דורסי וקווינסי אייסי, פותחים בטירוף ואחרי שמונה מחזורים ניצבים בצמרת עם מאזן 2:6 ומתחילים להבין שאת העונה הזאת הם יסיימו בפלייאוף.

נובמבר 2019 - הפציעות משנות כיוון:

תוך כחודש מאבדת מכבי תל אביב לא פחות מארבעה שחקנים לפציעות שונות - עומרי כספי, טאריק בלאק, ג'ון דיברתולומיאו ונייט וולטרס גומרים את העונה. הצהובים מצרפים את ארון ג'קסון וג'יילן ריינולדס, מתייצבים וממשיכים בצמרת היורוליג כשאחרי 20 מחזורים הם עם 14 ניצחונות ו-6 הפסדים בלבד.

מרץ 2020 - מבטיחים מקום בפלייאוף בדיוק לפני הקורונה:

למרות שאיבדה את הגביע בדרך, העונה של מכבי תל אביב רק הולכת ומתעצמת. ב-4 במרץ כשהקורונה כבר נמצאת בישראל מגיעה מוליכת היורוליג אנדולו אפס למשחק מול חצי מכמות הקהל במנורה מבטחים. זה נגמר עם ניצחון ביתי והבטחה רשמית של המקום בפלייאוף אחרי חמש שנים. שבוע לאחר מכן עונת היורוליג מופסקת.

מאי 2020 - מתנגדים לחזרת הליגה, אבל חוזרים:

לאורך החודשיים הראשונים של הקורונה היו בטוחים במכבי תל אביב שעונת היורוליג תחזור. בקבוצה לא ראו כיצד הם משלבים את היורוליג עם חזרה אפשרית של ליגת העל, אחת הליגות היחידות באירופה ששבה לפעילות כמעט סדירה, התנגדו מעשית לחזרה אך נמנעו בהצבעה וכשהיורוליג הודיעה על ביטול העונה במכבי חזרו לליגה אבל לא לפני מחאות של שחקנים ביניהם סקוטי ווילבקין, ג'ייק כהן ואותלו האנטר. על הדרך משוחררים טאריק בלאק, ג'יילן ריינולדס וארון ג'קסון, ג'ון דיברתולומיאו חוזר ונפצע וקווינסי אייסי נפצע וגומר את העונה.

יולי 2020 - אליפות:

בסופו של דבר מכבי תל אביב חזרה לליגה, לא הרשימה, כמעט והודחה נגד הפועל תל אביב ברבע הגמר ללא סקוטי ווילבקין המורחק, אבל הצליחה לזכות באליפות. דני אבדיה חגג על הפרקט את התואר שלו עם העזיבה ל-NBA מול מנורה מבטחים כמעט ריק לחלוטין, והצהובים יצאו לפגרת הקיץ הקצרה בתולדותיהם.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
אליפות בהיכל כמעט ריק ואז מעבר ל-NBA. דני אבדיה/דני מרון

אוקטובר 2020 - חוזרים אבל צולעים:

עם חיזוק שכלל את אנטה ז'יז'יץ', דראגן בנדר, כריס ג'ונס ועוז בלייזר, מכבי תל אביב קיוותה להמשיך את המומנטום מהעונה שעברה, אך מהר מאוד התבדתה. בפועל היא פתחה עונת יורוליג מוזרה שמלאה בהגבלות קורונה עם שלושה ניצחונות בלבד ב-11 המשחקים הראשונים שבהרבה מקרים היא מפסידה בשניות הסיום ומבינה שמה שהצליח לה רק לפני שנה, לא יחזור על עצמו.

נובמבר 2020 - דני הולך לדראפט:

בעוד הצהובים מקרטעים, השמחה הגיעה ממקום אחר לחלוטין. בחודש נובמבר הגשים דני אבדיה את חלומו, נבחר במקום התשיעי בדראפט ה-NBA על ידי וושינגטון וויזארדס והפך לשחקן השלישי שמגיע ממכבי לסיבוב הראשון בדראפט.

מרץ 2020 - מקרטעים ביורוליג כל הדרך להדחה:

בחודשים דצמבר וינואר ידעה מכבי תל אביב תקופה טובה יותר, שבעה ניצחונות מעשרה משחקים החזירו אותה לתמונה, אבל אז הגיעה סגירת נתב"ג, הצהובים נחו מספר שבועות וכשחזרו כבר איבדו אמיתי להגיע לפלייאוף כשהם מסיימים את העונה במקום ה-13 המאכזב עם 14 ניצחונות ו-20 הפסדים.

מאי 2020 - הזרים בורחים ונפצעים:

רגע לפני גמר גביע המדינה והפלייאוף ידעה מכבי תל אביב משבר נוסף - המלחמה בישראל. רגע לפניה היא שיחררה את אלייז'ה בריאנט למילווקי, ובעקבות המלחמה ראתה את טיילר דורסי עוזב לארצות הברית. היא עדיין הצליחה לזכות בגביע המדינה לפני שאיבדה גם את דראגן בנדר שקרע את הרצועה הצולבת.

יוני 2020 - מסיימים עם טרבל:

ועדיין, בתום עונה מסויטת שבשנים קודמות הייתה נגמרת עם קריסה, מכבי תל אביב חגגה אמש זכייה בטרבל - אליפות, גביע המדינה וגביע ווינר. את הלקחים מחוסר ההצלחה ביורוליג תנסה הקבוצה לתקן בקיץ הקרוב, אך בראי ההיסטוריה העונה הנוכחית לא תיחשב לאחת הגרועות של המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully