וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ומג'יק נדהמו, גם יאניס מודה: "דוראנט השחקן הטוב בעולם כרגע"

כוכב ברוקלין רשם הצגה בלתי נשכחת ושלח מסר לפרשנים, ב-NBA היללו אותו וגם מילווקי כבר מודה שהיא חסרת אונים מולו, אבל אנטטוקומפו מצהיר: "רוצה לשמור עליו אישית במשחק הבא". המספרים, התגובות, הציוצים והנבואה מאחורי המשחק ההיסטורי

קווין דוראנט זכה בשתי אליפויות, הוכתר פעמיים ל-MVP, רשם סלי ניצחון והצגות אדירות וכבר הבטיח את מקומו בהיכל התהילה, אבל ייתכן שהלילה (בין שלישי לרביעי) הגיע המשחק הגדול בקריירה שלו, כשסחף את ברוקלין לניצחון 108:114 על מילווקי במשחק החמישי של סדרת חצי גמר המזרח. קיירי אירווינג הושבת, ג'יימס הארדן נראה חלוד במיוחד במשחק הקאמבק שלו ומילווקי פתחה בסערה, בהמשך ישיר לשני המשחקים האחרונים בסדרה.

אבל הלילה KD התגלה במלוא גדולתו, עם הצגה היסטורית. הוא קלע 49 נקודות, הוריד 17 ריבאונדים, חילק 10 אסיסטים והוסיף גם 3 חטיפות ושתי חסימות, במשחק בו לא ירד מהפרקט ולו לרגע אחד, והשלים 48 דקות מופלאות. במחצית השנייה הוא לקח את הנטס על הגב לקאמבק ממינוס 16, כשהוא משלים את המהפך ברבע האחרון ונותן לסדרה ההפכפכה עוד טוויסט, בניצחון שאולי עוד ייזכר כרגע המפתח בדרך לזכייה באליפות.

"זו הייתה תצוגה היסטורית, מדהימה, מופלאה. אין מילים לתאר את מה שראינו הלילה", התמוגג מאמן ברוקלין סטיב נאש, שמיד עם שריקת הסיום נתן לדוראנט חיבוק גדול, כיאה למי שמבין מי האחראי הבלעדי לניצחון. "ברור שזה לא אידיאלי שהוא שיחק 48 דקות, אבל בלי זה, כנראה שלא היינו מנצחים. הוא היה בלתי ייאמן, ומדהים שהוא הצליח לעמוד בעומס הזה".

דוראנט סיפר בסיום שאמר לנאש ולעוזרו ז'אק וון שהוא מתכוון לשחק כל המשחק. "אם אתם לא צריכים להוציא אותי, אני מסוגל לזה", הבהיר להם.

אחרי ההצגה הבלתי נשכחת, דוראנט התהדר בשורה הסטטיסטית המגוונת שלו, והבהיר שלמרות התדמית שהודבקה לו, הוא רחוק מלהיות אך ורק סקורר היסטורי. "אני מודע לזה שכולם מכירים ביכולת שלי לקלוע נקודות, אבל בכל קבוצה ששיחקתי בה, ביקשו ממני פחות או יותר לעשות הכל - גם לייצר נקודות, גם להוריד ריבאונדים, גם לקלוע. אולי אני לא משחק ככה בכל משחק, אבל אני תמיד עושה קצת מהכל".

ההצגה של דוראנט השאירה את כולם פעורי פה: לברון ג'יימס כתב ש"זו גדולה" והפציר בחובבי הליגה "להעריך את זה כל עוד אתם יכולים", מג'יק ג'ונסון הגדיר את ההצגה של KD כ"אחת הגדולות בהיסטוריה" והוסיף ש"זה היה משחק של הר ראשמור", אלן אייברסון כתב "קילר" וסי ג'יי מקולום ציין ש"זו אמנות, שירה בתנועה".

אפילו יאניס אנטטוקומפו, MVP של הליגה פעמיים בשלוש השנים האחרונות ומי שמתיימר להיות השחקן הטוב בעולם, הודה שהתואר הזה שמור לדוראנט. "הוא השחקן הטוב בעולם כרגע, ואנחנו חייבים לנצח אותנו כקבוצה", אמר יאניס. "אנחנו חייבים להגן עליו כקבוצה, חייבים לגרום לו לקחת זריקות קשות. הלילה זה לא עזר, אבל אולי ביום אחר כן".

מאמן הבאקס מייק בודנהולזר אמר ש"זו הייתה הצגה מיוחדת של דוראנט, ומגיע לו המון קרדיט כי הוא קלע זריקות קשות מאוד". מצד שני, בודנהולזר סופג ביקורת לאורך הסדרה, ובמיוחד הלילה, על תכנית המשחק נגד דוראנט. הלילה, לרשותו של בודנהולזר עומד שחקן ההגנה הטוב ב-NBA בשנתיים האחרונות, ובכל זאת הלילה אנטטוקומפו לא הופקד על דוראנט אפילו פעם אחת.

עכשיו אנטטוקומפו בעצמו כבר מעביר למאמן מסר. "אני רוצה לקחת על עצמי את האתגר הזה", הודה יאניס אחרי המשחק כשנשאל מה אפשר לעשות כדי לעצור את דוראנט במשחק 6. "ברור שזו לא עבודה על איש אחד, אלא משימה קבוצתית. אבל אני חושב שאני מסוגל להקשות עליו, ואם המאמן ירצה את זה ממני, אני מוכן לזה".

ככה סטיב נאש הגיב בסיום

סטיבן איי סמית' חזה את ההצגה של דוראנט מבעוד מועד

כך או כך, ג'ף גרין שהיה האקס פקטור של הנטס עם 27 נקודות כולל 7 שלשות, משוכנע שגורל הסדרה - אולי האליפות - תלוי בידיים של דוראנט. "היום העולם ראה פעם נוספת מי באמת השחקן הכי טוב בעולם", אמר. "אחרי כל הפציעות שהוא עבר, לחזור בצורה כזאת...עכשיו כבר אין ספק מי הטוב בעולם".

במשחק הבא דוראנט מקווה לקבל סיוע משמעותי יותר, ולא למתוח את עצמו שוב לקצה גבול היכולת. המפתח לכך טמון אצל ג'יימס הארדן, שחזר אחרי שהושבת בשל 11 יום בשל פציעה, שיחק 37 דקות ורשם את משחק הפלייאוף החלש בקריירה שלו עם 5 נקודות ומ-1 מ-10 מהשדה, כשהוא מחטיא את כל 8 הניסיונות שלו מחוץ לקשת. הארדן הוסיף 8 אסיסטים, 6 ריבאונדים ו-4 איבודים, אבל סיים את המחצית הראשונה ללא נקודות כלל.

"קמתי בבוקר וחשבתי לעצמי, 'אתה יודע מה? בוא נלך על זה'", סיפר הארדן על ההחלטה לשחק למרות שעדיין לא התאושש לחלוטין מהפציעה. "ניסיתי לעלות לשחק ולעשות את הכי טוב שלי, ואני מקווה שנתתי זריקת עידוד לחברים שלי".

קווין דוראנט, ברוקלין נטס. Kathy Willens, AP
כמעט כולם מסכימים: הוא חזר להיות השחקן הטוב בעולם. דוראנט/AP, Kathy Willens
קווין דוראנט, ברוקלין נטס, מול יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס. Kathy Willens, AP
במשחק הבא הוא מתכוון לקחת על עצמו את המשימה. יאניס מול דוראנט/AP, Kathy Willens
שחקני ברוקלין נטס קווין דוראנט, ג'יימס הארדן חוגגים. רויטרס
הציל אותו. דוראנט עם הארדן/רויטרס

"הוא רוצה לשחק, הוא רוצה לזכות באליפות", אמר סטיב נאש על הארדן. "היה לו ממש קשה לשבת בחוץ בתקופה הזאת. הוא אוהב את הפלייאוף, והוא מקדיש את כל כולו כדי להגיע לרגעים האלה, אז ברור שהוא ינסה לחזור עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully