וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווילבקין מודה: "זה מצ'אפ קשה בשבילנו". במכבי תל אביב מצהירים: "הוא יהיה גדול"

14.6.2021 / 7:53

כוכב מכבי תל אביב נותן כבוד לגלבוע/גליל לקראת פתיחת סדרת הגמר (21:00) ולא מודאג מהתנודות ביכולת שלו בפלייאוף. דיווח: דארון היליארד מועמד, סומן גם על ידי אנאדולו אפס

סדרת גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל תצא הערב (שני, 21:00) לדרך במשחק הראשון בו תארח מכבי תל אביב את הפועל גלבוע/גליל. המשחק השני בסדרה ייערך ביום רביעי בגן נר, ואם הסדרה תגיע למשחק שלישי ומכריע הוא ייערך ביום חמישי ביד אליהו. את המשחק הראשון בסדרה ישפטו עומר אסתרון, ארז גוריון ועופר מנהיים. ההערכה היא שיד אליהו יהיה כמעט מלא לחלוטין בהתמודדות.

במכבי תל אביב ישלימו חמישה ימי הכנה למשחק הבוקר עם אימון מסכם לקראת גלבוע. בקבוצה בונים בעיקר על היכולת ההגנתית שהצליחה להוביל אותם למשחקים נוחים בבית נגד הפועל באר שבע והפועל אילת ברבע וחצי הגמר בהתאמה, ושהובילה אותם לניצחון היחיד שלהם העונה על היריבה שלהם בגמר. "לפעמים טוב שיש לך מנוחה, אבל לפעמים טוב שיש לך קצב. נראה איך זה ישפיע במשחק", אמר סקוטי ווילבקין לקראת המשחק, "נהיה חייבים לעקוב אחרי תוכנית המשחק ההגנתית שלנו, לחזור להגנה במשחק המעבר ולנסות ולעצור את הקלעים שלהם".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן הפועל גלבוע/גליל ג'הייבה פלויד. מאור אלקסלסי
מי ינצח הפעם? ווילבקין מול ג'הייבה פלויד/מאור אלקסלסי

שבע שנים עברו מאז מכבי תל אביב השלימה זכייה בבדאבל. בפעם האחרונה שזה קרה, בשנת 2014, היא הצליחה לזכות גם ביורוליג, מה שהיא כבר לא תעשה העונה. "אולי אנשים מסביב חושבים על זה שכל כך הרבה שנים לא זכו פה בכל התארים בישראל, אבל אני רוצה את האליפות הזאת בגלל השנה הכי הארוכה בחיים שלי", אמר ווילבקין על האפשרות להשלים זכייה בטרבל.

במכבי נותנים הרבה כבוד ליריבה שממול שכאמור ניצחה אותם פעמיים העונה, כולל ביד אליהו. בקבוצה סיפרו בימים האחרונים שללא כל קשר לזהות היריבה בגמר, מבחינה מנטאלית לא אמורה להיות בעיה בגמר, אך העובדה שגלבוע הקשתה עליהם את החיים כל כך העונה, הופכת את המשחק לפיקנטית אפילו יותר. "הם אחת הקבוצות שניצחה אותנו השנה, הם טובים, יש להם שחקנים טובים, וזה מצ'אפ קשה בשבילנו", הודה ווילבקין שהתעצבן בסיבוב הראשון כששחקני גלבוע חגגו על הפרקט ביד אליהו, "אם הם ינצחו, הם כנראה יחגגו כמו שהם חגגו במשחק ההוא, ואם אנחנו ננצח? כנראה שנחגוג כמו שהם חגגו באותו המשחק".

שחקני הפועל גלבוע/גליל חוגגים לאחר הניצחון על חולון בחצי גמר הפלייאוף. מאור אלקסלסי
מסוכנים. גלבוע/גליל/מאור אלקסלסי

ווילבקין ייתייצב בפעם השלישית בקריירה שלו לפלייאוף בישראל, כשהוא סובל מאותה תופעה כמו בעונה הקודמת - ירידה משמעותית מהיכולת בליגה לקראת משחקי ההכרעה. בעונתו הראשונה בישראל רשם 13.2 נקודות ו-4 אסיסטים עם 40 אחוז לשלוש בליגה ועלה בפלייאוף ל-16.4 נקודות ו-3.2 אסיסטים. בעונה שעברה רשם בליגה 13.5 נקודות ו-5 אסיסטים, אך בפלייאוף ירד ל-9.8 נקודות כולל 25 אחוזים לשלוש ו-4.3 אסיסטים.

העונה ווילבקין נבחר לחמישיית העונה בליגה עם מספרי שיא של 15.9 נקודות, 3.9 אסיסטים ו-2.7 ריבאונדים כולל 46 אחוזים מחוץ לקשת. בפלייאוף? 12 נקודות, 6.3 אסיסטים אמנם אבל רק 25 אחוזים מחוץ לקשת השלוש.

"עד כה בפלייאוף עשינו עבודה די טובה בלהיות מאוזנים", ניסה ווילבקין להסביר מה קורה, "אני לוקח את הזריקות שלי לא משנה מה, אבל הן לא נכנסות, אנחנו עושים עבודה די טובה בלהגיע לזריקות טובות אבל סבלנו מימי קליעה לא טובים. אנחנו מכפים על זה בעבודה הגנתית טובה. נקווה שבמשחק מחר הכדורים יחזרו להיכנס".

אחד מאנשי מכבי סינגר על הכוכב של הקבוצה: "שאף אחד לא ידאג, סקוטי יהיה גדול בסדרת הגמר. אנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות".

דבר נוסף שחוזר עליו במכבי תל אביב בשנים האחרונות הוא הדממה בזמן הכניסה לפלייאוף. למרות הידיעה על כך שקינן אוואנס קרוב להצטרף, במכבי תל אביב עברו מאז גמר גביע המדינה ועד לסיום העונה לירידה משמעותית ברמת המגעים עם שחקנים לקראת העונה הבאה, כולל עם שחקני הקבוצה שבלי חוזה או עם אופציות לעונה הבאה.

"המטרה ברורה, לקחת אליפות", אמר אחד הבכירים במערכת בימים האחרונים, "מניסיון העבר שלנו, להתחיל מגעים בתקופה הזאת לא עושה טוב לאף צד. שחקנים יודעים להתמקד בעבודה שלהם ויש מספיק זמן לדיבורים על העונה הבאה גם אחרי שתיגמר סדרת הגמר".

למרות זאת, באירופה ממשיכים לדווח על מועמדים לקבוצה. לפי התקשורת הרוסית, אחד מהם הוא דארון היליארד שצפוי לעזוב את צסק"א. הסווינגמן שיוכל למלא את המשבצת של אלייז'ה בריאנט, מחוזר גם על ידי אנאדולו אפס ואולימפיאקוס. הוא רשם העונה ממוצעים של 8.7 נקודות בפחות מ-20 דקות ביורוליג.

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי מול שחקן צסק"א מוסקבה דארון היליארד. דני מרון
ישתפו פעולה בעונה הבאה? היליארד מול כספי/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully