וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס לקראת הגמר: "גלבוע מסוגלת לנצח אותנו, נצטרך להיות מרוכזים"

13.6.2021 / 18:48

מאמן מכבי תל אביב מתכונן לקראת הסדרה עם הפועל גלבוע/גליל ולא שוכח את שני ההפסדים לקבוצה מהעמק במהלך העונה הסדירה

מכבי תל אביב והפועל גלבוע/גליל יפתחו מחר (שני, 21:00) את סדרת הגמר של ליגת העל בכדורסל לעונת 2020/21 שתיערך בפעם הראשונה מזה 16 שנה בסדרה ולא במשחק אחד או שניים על הפרשים, ובפעם הראשונה מזה 33 שנה בסדרה של הטוב משלושה משחקים.

הצהובים יכולים לזכות באליפות בפעם ה-55 בתולדותיהם והרביעית ברציפות, ואילו גלבוע יכולה לזכות באליפות השנייה מאז עברה לגן נר. מאז 2008/9, אז הגיעה הקבוצה לגלבוע, נפגשו הקבוצות פעמיים בגמר, כשגלבוע מנצחת ב-2019 77:90 ומכבי תל אביב בשנה לאחר מכן 64:91. בסדרה נפגשו הקבוצות רק פעם אחת מאז עברה הקבוצה לגלבוע, בעונת 2013/14, כשמכבי תל אביב מנצחת 1:3 ברבע הגמר.

יובל זוסמן מכבי תל אביב מול הפועל גלבוע/גליל. דני מרון
שלושה ימים מנוחה יותר למכבי תל אביב/דני מרון

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס: "אנחנו משחקים בגמר נגד קבוצה טובה מאוד. התכוננו בכל הימים האלה, הייתה תקופת המתנה משמעותית מאילת, עבדנו על פרטים קטנים שהיינו צריך. מאז שאנחנו יודעים שאנחנו נגד גלבוע, אנחנו עובדים על דברים מיוחדים אליהם. הם קבוצה טובה מאוד, הראו את זה בחצי הגמר, זה גמר, אנחנו צריכים להראות את המשחק שלנו, להלחם על כל כדור. אנחנו בבית שלנו, נצטרך את הריכוז כדי לבצע את תוכנית המשחק ולהיות מוכנים למה שאנחנו צריכים לשחק".

על היריבה, אמר המאמן: "גלבוע ניצחו אותנו פעמיים העונה, ואנחנו פעם אחת, אנחנו יודעים שהם קבוצה טובה והם יכולים לעשות את זה, אם לא נשחק טוב, אז הם מסוגלים לנצח אותנו. מהניסיון שלי, לפעמים כשמחכים יותר מדי זמן, לפעמים נרדמים, כשמשחקים כל יומיים בעונה ובחצי הגמר, לפעמים קשה להגיע מנטאלית נכונים ומאבדים קצב, יכול להיות שזה יהיה נגדנו. הקבוצה ששיחקה כל יומיים בקצב יותר טוב. אי אפשר לדעת מה יהיה. אנחנו עובדים טוב כדי לשמור על הקצב שלנו.

"זו עונה ארוכה, אבל אנחנו מתמקדים כעת במטרה שלנו וזה המשחק הראשון. אנחנו חושבים רק עליו, ואנחנו מוכנים לשחק אותו, איך אנחנו מכינים את הקבוצה? מדברים על הצד המנטאלי ומה צריך לעשות. שמים את הדגשים על המשחק הזה. אני מצפה מכל השחקנים להיות מרוכזים כדי לעקוב אחרי התוכנית".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
ספרופולוס/דני מרון

שלושה ימי מנוחה והכנה יותר היו למכבי תל אביב לעומת היריבה שלה. הקבוצה של יאניס ספרופולוס עסקה בימים האחרונים בהכנות לגלבוע, מאז הניצחון על הפועל אילת 0:2 בחצי הגמר, ובתיקון הטעויות מהמשחקים הקודמים נגד האדומים. מכבי, בסגל מלא יותר, הפסידה לגלבוע ביד אליהו ובגן נר, וניצחה אותה בצורה מגומגמת בבית העליון ב-2 נקודות בלבד. בקבוצה מקווים כי היתרון האיכותי שיש בסגל שלהם יבוא לידי ביטוי טוב יותר בפלייאוף, ויודעים כי המפתח יהיה המלחמה על הריבאונד, הורדת האחוזים של היריבה מחוץ לקשת והיכולת ההגנתית.

בגלבוע/גליל קיבלו רק יום וחצי של הכנות למכבי תל אביב אחרי הניצחון בסדרה המתישה נגד הפועל חולון. השחקנים של אבישי גורדון, שזכה בשתי אליפויות בשיטת הפיינל פור על חשבונם של הצהובים ויכול להפוך למאמן הראשון מאז מיקי דורסמן שזוכה באליפות בעונתו הראשונה כמאמן ראשי בליגת העל, מגיעים למשחק הראשון בסדרה עם אמונה גדולה בעצמם וביכולת שלהם לרשום סנסציה גדולה. בגלבוע ניסו להוריד מעט מהלחץ על יפתח זיו שהיה נראה לא טוב במשחק וחצי האחרונים נגד חולון, בידיעה שבלעדיו הסיכוי להפתעה הוא נמוך.

אבישי גורדון מאמן גלבוע/גליל. מאור אלקסלסי
מתרגש. אבישי גורדון/מאור אלקסלסי

מאמן הפועל גלבוע/גליל אבישי גורדון: "אני מתרגש, זה דבר טבעי. גם השחקנים. עברנו שתי סדרות מרתקות, אחת נגד ירושלים ואחת נגד חולון - לומדים מזה. מתכוננים בשיא הרצינות, וזהו - מחכים שיתחיל כבר המשחק. מאמן הכושר שלנו עושה עבודה מופלאה כדי לשים את השחקנים שוב על הרגליים. אני בטוח שכל אחד יעשה את המקסימום בשביל להופיע הכי טוב. אין ספק שהיתרון של מכבי תל אביב, זה שהם לא שיחקו כמה ימים ברציפות ויש להם זמן מנוחה. אבל במשחקי גמר באים ונותנים את הכול, והקבוצה שתעשה פחות טעויות תנצח בסופו של דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully