וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחת העונות הגדולות בהיסטוריה": היום שאחרי בהפועל חולון

13.6.2021 / 9:19

הסגולים הודחו בחצי גמר הפלייאוף אחרי עונה הפכפכה ומלאת אתגרים, ונותרו עם לא מעט סימני שאלה לקראת הקיץ: סטפנוס דדאס צפוי להישאר, לזרים שהאריכו חוזה יש אופציות יציאה, והרבה תלוי במשא ומתן עם גיא פניני. חולון נרשמה לליגת האלופות

לפני חודש וחצי, בפיינל פור הבלקני, הפועל חולון קלעה 81 נקודות וניצחה את גלבוע/גליל; אתמול (שבת), כשסיימה את העונה מול אותה יריבה, היא נותרה רק עם השחקנים שהיו אחראים ל-22 מתוכן.

למשחק ההכרעה התייצבו הסגולים ללא ארבעה מחמשת הזרים המובילים שלהo (כריס ג'ונסון ומקסים דה זאו שנפצעו, אייזיאה מיילס שעזב וטיירוס מגי שנפצע ועזב). וכך, הקבוצה שקלעה הכי הרבה שלשות בישראל - 11.9 מ-31 למשחק בליגת העל - מצאה עצמה מסתמכת שוב ושוב על מהלכי פוסט אפ ועמדה בהפסד האחרון והקריטי בגן נר על 4 מ-14 בלבד.

שחקני הפועל חולון מודים לקהל לאחר ההפסד להפועל גלבוע/גליל. מאור אלקסלסי
ככה נראית הקבוצה שקלעה הכי הרבה שלשות בארץ? הפועל חולון/מאור אלקסלסי

הנתונים הללו ממחישים את העונה המוזרה שעברה חולון, ושנחתמה עם זכייה בליגה הבלקנית והדחות ברבע גמר ליגת האלופות ובחצאי גמר הפלייאוף וגביע המדינה. בסך הכול היא הופיעה ב-62 משחקים רשמיים שהגיעו לסיומם, כשבמאזנה 43 ניצחונות ו-19 הפסדים, ו-19 שחקנים שונים לבשו את מדיה.

"זו הייתה אחת העונות הגדולות בהיסטוריה של חולון", סיכם המאמן סטפנוס דדאס. "נלחמנו על כל התארים והיינו הקבוצה הישראלית המצליחה בכל המפעלים, שהשיגה גם את המאזן הטוב ביותר. אין ספק שהייתה לנו אפשרות לחוות רגעים מדהימים, ואני רוצה להודות לשחקנים שלי, ובעיקר לאלו שנשארו עד הסוף. ננוח כמה ימים, ונתחיל לבנות את העונה הבאה".

"הקבוצה השתנתה הרבה פעמים במהלך העונה", הודה ניב משגב, שבכלל שיחק בעירוני נהריה עד נובמבר. "בדיעבד זו לא חוכמה, אבל ברור שזה משפיע על המשחק, המאמן, השחקנים, ההתנהלות והדרך שבה שיחקנו. יש עייפות מסוימת אחרי עונה מלאה במשחקים ובמסגרות, ויש שחיקה של הגוף, אבל אין תירוצים. גלבוע הייתה טובה יותר והגיעה למאני טיים".

סטפנוס דדאס מאמן הפועל חולון. אודי ציטיאט
יש לו אופציית יציאה לתפקיד עוזר מאמן בקבוצת יורוליג. סטפנוס דדאס/אודי ציטיאט

לא מעט סימני שאלה עולים בנוגע לפניה של חולון בעונה הבאה. המועדון נרשם לליגת האלופות, וצפוי לקבל כרטיס לשלב הבתים. אם מכבי תל אביב תזכה השבוע באליפות המדינה, מקומם של הסגולים בצ'מפיונס ליג יובטח באופן אוטומטי; אם גלבוע/גליל תוכתר, הדבר יהיה תלוי בה.

דדאס הביע במהלך העונה את רצונו להירשם ליורוקאפ, אבל הנושא ירד מהפרק, עוד לפני בדיקת היתכנות מעמיקה, ברגע שמנהלת הליגה החליטה שלא להעניק תמיכה כספית לקבוצות שישחקו במפעל (שלא על סמף הישגים ספורטיביים).

"ההמשכיות חשובה לי", אמר המאמן היווני בריאיון לוואלה! ספורט לפני הפיינל אייט. "כשנפגוש בעונה הבאה את סקוטי ווילבקין במשחק מכריע, אנחנו נדע לא לחזור על הטעויות שביצענו כבר העונה ובעונה שעברה". אלא שמאז השתנו לא מעט דברים.

המאמן היווני אמור להמשיך לעונה שלישית, והאריך כבר את חוזהו, אבל יש לו אופציית יציאה לתפקיד עוזר מאמן בקבוצת יורוליג. ההערכה היא שהיווני יישאר, והוא כבר מנהל את בניית הסגל לצד ההנהלה.

שחקן הפועל חולון סי.ג'יי. האריס. לילך וייס רוזנברג
האריך חוזה, אבל מקומו לא מובטח. סי ג'יי האריס/לילך וייס רוזנברג

למעשה, השחקן היחיד שחתום על חוזה מובטח, ללא אפשרויות יציאה למי מהצדדים, הוא אוריאל טרוצקי, שסיים את העונה בעירוני נס ציונה. סי ג'יי האריס וכריס ג'ונסון חתמו על הארכות חוזים, אולם גם להם (בדומה לדדאס) אפשרויות להשתחרר תמורת פיצוי. במועדון מאמינים שלפחות ג'ונסון ימשיך.

לחולון ולגיא פניני אופציית יציאה הדדית, ועתידו ייגזר בהתאם למשא ומתן הכספי בין הצדדים. נייט ססטינה, שהפתיע לטובה אחרי שהובא לעיבוי הקו הקדמי, איבד ממניותיו במהלך הפלייאוף, וסיכוייו להישאר פחתו - אם כי הם עדיין קיימים.

לפני העניין הפרסונלי, יצטרכו במועדון לקבל החלטה אסטרטגית אם לרשום חמישה או שישה זרים, והאם לרשום אחד מהם למסגרת האירופית בלבד. בנוסף, הגבלות על מספר המתאזרחים ישפיעו באופן ישיר על מלאכת הבנייה. ווילי וורקמן ופרדי בורדיון עשויים להמשיך, אולם יהיה משקל גם לעובדה שבליגת האלופות הם רשומים כזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully