וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר רולאן גארוס: דג'וקוביץ' הפייבוריט מסתער על הגרנד סלאם ה-19 מול ציציפאס

אחרי שעבר את רפאל נדאל "האוורסט", הסרבי ינסה לעשות עוד צעד גדול בדרך להיסטוריה. היווני, שמגיע במאזן בעייתי מול יריבו, חולם על סנסציה (ראשון, 16:00, יורוספורט)

נובאק דג'וקוביץ' וסטפנוס ציציפאס יעלו מחר (ראשון, 16:00, יורוספורט) למגרש המרכזי ברולאן גארוס למשחק על התואר בגרנד סלאם הפריזאי. הסרבי שמדורג 1 בעולם יתייצב כפייבוריט ברור, אחרי שהשאיר אבק למלך החימר רפאל נדאל בחצי הגמר, ועם מוטיבציה עזה להניף תואר גרנד סלאם 19 בקריירה ושני בבירת צרפת. "זה היה כמו לטפס על האוורסט", אמר דג'וקוביץ' אחרי הניצחון על גדול שחקני החימר בכל הזמנים.

דג'וקוביץ' וציציפאס נפגשו בעבר 7 פעמים, כשהסרבי מוליך 2:5 במפגשים ביניהם. בשנה שעברה נולה ניצח את היווני בחצי הגמר ברולאן גארוס ובסך הכול בשלושת המשחקים ביניהם על חימר, ידו תמיד הייתה על העליונה. ציציפאס שמדורג חמישי בעולם, העפיל לגמר גרנד סלאם ראשון, אחרי שניצח בחצי הגמר בחמש מערכות את סשה זברב, אבל למרות שבשנתיים האחרונות הוא ביסס את מעמדו כאחד הטניסאים החזקים בסבב, ניצחון שלו יהווה הפתעה גדולה מול הסרבי.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
בדרך לספר השיאים. דג'וקוביץ'/רויטרס
סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני. רויטרס
עם כל הכבוד לזברב בחצי הגמר, זה לא כמו לפגוש את דג'וקוביץ' בגמר. ציציפאס/רויטרס

עבור דג'וקוביץ' זו הפעם השישית בגמר רולאן גארוס. הוא זכה בתואר ב-2016, ואם יזכה מחר, יהפוך לראשון אי פעם בעידן המודרני שזוכה פעמיים בכל גרנד סלאם (תשע פעמים באוסטרליה, חמש פעמים בווימבלדון, שלוש פעמים בארה"ב). מנגד, עבור ציציפאס, כאמור, זו הופעה ראשונה בגמר בטורניר גרנד סלאם, ואומנם בחצי הגמר הראה יכולת מרשימה, אבל גם דעיכה, שלא יוכל להרשות לעצמו בגמר מול יריב מנוסה כמו דג'וקוביץ', שממשיך במאבקו על תואר הגדול בכל הזמנים, ולהיצמד לנדאל ורוג'ר פדרר שלשניהם יש 20 זכיות בגרנד סלאמים.

היווני לא יוכל לבנות על תשישות של נולה, למרות הקרב המתיש שלו ביום שישי, אבל כן יוכל להגיע מעודד מהאופי שהוא מפגין לאחרונה, כשהמאזן שלו במשחקים של חמש מערכות עומד על 4:6 לטובתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully