וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור התקבל: נקבע משחק חוזר בין הפועל חולון לגלבוע/גליל, במוצ"ש בגן נר

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 20:36

הפארסה נמשכת: בית הדין העליון של האיגוד ביטל את ההפסד הטכני שאמור היה להעלות את גלבוע/גליל לגמר הפלייאוף מול מכבי תל אביב. הסגולים שנקנסו ב-50 אלף שקל וספגו הורדת שתי נקודות על תנאי, יוכלו להשוות את סדרת חצי הגמר במוצ"ש (21:15) באולם בגן נר

הפועל חולון כבר ניצחה: בית הדין העליון של האיגוד לכדורסל קיבל היום (שישי) את הערעור של הקבוצה, וקבע משחק חוזר מול הפועל גלבוע/גליל בסדרת חצי גמר הפלייאוף שייערך בשבת ב-21:15 בגן נר. המשטרה אישרה את האולם אחרי הדדליין שנקבע, ובגלבוע פעלו וגם השיגו את האישור הנדרש, אחרי שרוממה כבר נקבע כאולם חלופי.

אם יהיה צורך במשחק שלישי, הוא ייערך ביום ראשון. כמו כן, נקבע כי סדרת גמר הפלייאוף בו מכבי תל אביב ממתינה למנצחת, תצא לדרך בשני אם גלבוע/גליל תנצח במשחק הבא, ובשלישי אם חולון תנצח.

כזכור, המשחק השני בסדרה, כשגלבוע ביתרון 0:1 מהמשחק הקודם, הופסק בשל הפסקת חשמל באולם בגן נר, חולון סירבה לעלות לדקות האחרונות כשניתן היה לחדש את המשחק שעה ארוכה אחרי שהופסק, וטענה לחוסר ספורטיביות. היום טענותיה התקבלו, וההפסד הטכני שספגה בוטל.

במהלך הדיון, בו נכחו נציגי מנהלת הליגה, הפועל חולון, גלבוע/גליל ואיגוד הכדורסל העלו בחולון טענות כלפי התנאים והציגו גם את צו הסגירה שהוצא לאולם בגן נר. בנוסף עו"ד חולון, רועי רוזן, אמר כי יש טווח ענישה וכי מדובר בנסיבות מיוחדות וניסה להציג מדוע אלו נסיבות מיוחדות. עו"ד אור הציג את פסק הדין, ומדוע לא מדובר בנסיבות מיוחדותו ובגלבוע תמכו בטענותיו. "אם לא היה ליקוי, אז לא היינו כאן. אילו הפועל חולון מארחת את המשחק בלי גנרטור במינוס 30 הפרש, והייתה מחליטה לא לשחק בגלל החלטת שופט שהרגיז אותה, ברור שזה הפסד טכני. אבל כשמסתכלים על כל הנסיבות, ברור שצריך להחליט שאלו נסיבות מיוחדות. בית הדין צריך להפעיל את שיקול דעתו", אמר רועי רוזן.

אוהדי הפועל גלבוע/גליל במהלך הפסקת החשמל במשחק מספר 2 בסדרת הפלייאוף מול הפועל חולון. לילך וייס רוזנברג
היום הפרשה תסתיים/לילך וייס רוזנברג

מהגלבוע נמסר כי "הפועל גלבוע/גליל תתייצב לכל משחק שנקבע, מכוון שאנו איננו מאמינים בצעדים כוחניים הנוגדים את רוח הספורט! דווקא בימים בהם חשוב להוקיע את הכוחניות והאלימות מכל זירה והשפעה, קשה להשתחרר מהתחושה שלא ערכי הצדק, ההוגנות וההגינות, הובילו היום את בית הדין העליון של איגוד הכדורסל".

יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל צייץ כי: "מנהלת הליגה מכבדת כל החלטה של בית הדין ומאחלת המשך סדרה הוגן ומרתק בין גלבוע גליל לחולון. כחלק ממסקנות האירוע המנהלת תהדק את תקנון המנהלת ותכניס בו עדכונים מדוייקים לגבי נהלים למקרים דומים ואחרים שיקרו בעתיד. המנהלת תקפיד לפעול בנחישות מול קבוצות ו/או שחקנים שלא יקיימו את הכללים".

כזכור, בית הדין של איגוד הכדורסל החליט אתמול להרשיע את חולון בהפסקת המשחק ביום רביעי בערב, וזאת לאחר שניתנה לקבוצה ולמנהלת הליגה ארכה כדי לנסות ולשכנע את גלבוע/גליל לקיים משחק חוזר. בגלבוע סירבו לכך, ובית הדין הרשיע את הסגולים.

כשעה לאחר ההחלטה של בית הדין יצאה הודעה מטעם משטרת העמקים כי בעקבות הפסקת החשמל במשחק, והתקלות שהתגלו באולם, הוחלט לסגור את האולם בגן נר עד לתיקון התקלות. לדברי המועצה האזורית הגלבוע, הבעלים של האולם, "התייחסות המשטרה הערב היא בבחינת נוהל שבשגרה. על פי הנדרש, היו לנו את כל האישורים הרלוונטיים, שהעידו על תקינות האולם והגנרטור בבוקר יום המשחק. לצד זה, אנו פועלים להצגת כל האישורים הרלוונטיים להמשך פעילותו הסדורה של האולם, ביממה הקרובה וכחלק מהיערכותנו למשחקי הגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully