וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסכול בנבחרת: "הפערים אדירים, אבל גם במשחקים כאלה צריך להיראות טוב יותר"

10.6.2021 / 7:22

במחנה הישראלי סיכמו את ה-4:0 מול פורטוגל וניסו לשמור על אופטימיות לקראת מוקדמות המונדיאל. השחקנים גיבו את נאתכו ("לא חיכה כל המחצית רק כדי להחליף חולצה"), מחמאות למרציאנו, גורמים פקפקו בחילופי המשמרות: "עדיין דגני שיחק לפני בלוריאן ודהן, הצערה אין כאן"

תקציר: פורטוגל - ישראל 0:4/ספורט2

1.

אכזבה בנבחרת ישראל אחרי התבוסה 4:0 לפורטוגל אמש (רביעי). עוד לפני המשחק דיברו במחנה הישראלי על פערי הרמות האדירים בין הנבחרות אך התקווה בכל זאת היתה להפתיע, או לכל הפחות לרשום הופעה מכובדת והפסד סביר מול כריסטיאנו רונאלדו וחבריו. בפועל, על כר הדשא, הייתה מהשניה הראשונה עליונות ברורה של המארחים כאשר השחקנים של וילי רוטשטיינר התקשו להגיע למצבים או לפתח משחק רגיל. "יש שם שחקנים אדירים", אמר שחקן בנבחרת, "פורטוגל מסוגלת ללכת עד הסוף ביורו, אין ספק שבמעמד כזה על כל שנייה שאתה לא במאה אחוז ריכוז ויכולת אתה משלם ומשלם בספיגה. נכון שזו תוצאה לא נעימה, אבל צריך להסתכל מול אילו שחקנים שיחקנו".

"צריך להגיד את האמת - אנחנו רואים את השחקנים האלה כל שבוע בקבוצות הכי טובות ובצ'מפיונס ליג", הוסיף השוער אופיר מרציאנו. "ברור שהתוצאה לא נעימה אבל אנחנו ננסה לקחת את הדברים החיוביים מהמשחק ולהמשיך הלאה". לצד האכזבה היו גם ביקורות על היכולת של לא מעט מאלה ששותפו. "אין ספק שהפערים אדירים, אבל גם במשחקים כאלה אנחנו צריכים להיראות טוב יותר", אמר אחד מהשחקנים, "טוב שמדובר במשחק ידידות, ונלמד מזה להמשך".

שוער נבחרת ישראל אופיר מרציאנו. אודי ציטיאט
פערי הרמות ברורים. מרציאנו/אודי ציטיאט

2.

לפני צמד משחקי הידידות דובר רבות על ההצערה של הנבחרת. זימונים של שחקנים דוגמת אורי דהן ואוסאמה חלאיילה לצד השארתם של שחקנים כמו בן שהר מחוץ לסגל נתנו את התחושה כאילו המאמן האוסטרי עובד על החלפת המשמרות בנבחרת. בסופו של דבר קיבלנו הרכבים די דומים, וגם מוחמד אבו פאני וגדי קינדה, שקיבלו יותר קרדיט, מבינים שכאשר שחקנים כמו מונס דאבור, דור פרץ ואייל גולסה יחזרו, ספק אם ישובו להרכב. "אפשר לדבר על הצערה, אבל בפועל עדיין דגני קיבל קרדיט לפני בלוריאן ודהן", אמר גורם בכדורגל הישראלי. "וזהבי וסלומון באנקרים בכל משחק, כולל ידידות. לא חייבים כל הזמן להגיד הצערה ותהליכים אם אין כאלה. זו זכותו של וילי ללכת עם השחקנים שהוא אוהב, אבל הצערה אין כאן".

ההערכה היא לקראת המפגשים מול איי פארו, אוסטריה ודנמרק, אכן השחקנים "הקבועים" יחזרו לסגל על חשבון כמה מהשחקנים "המפתיעים" שהוזמנו. סימן השאלה הגדול ביותר לקראת שלושת המשחקים הללו הוא זימונו של דאבור. בקרב השחקנים יש ביקורת רבה על החלוץ שבחר שלא להסביר את הפוסט הפוליטי שכתב, והם שמעו על הסאגה האחרונה ועל השארתו מחוץ לסגל מהתקשורת - ולא ממנו באופן אישי. רוטשטיינר עצמו לא רואה מניעה להחזרתו לנבחרת, כך מסבירים גורמים בהתאחדות, אך כלל לא בטוח שבסיטואציה הנוכחית, החלוץ יהיה מעוניין להיות חלק מהסגל.

נונו מנדש פורטוגל מול גדי קינדה נבחרת ישראל. רויטרס
לא בדיוק הצערה. קינדה אמש/רויטרס

3.

הרבה ביקורות ועניין עורר בשנים האחרונות קפטן הנבחרת ביברס נאתכו. אמש הגיע עוד רגע שנוי במחלוקת כאשר הקשר הוותיק החליף חולצה עם רונאלדו כבר בירידה לחדרי ההלבשה במחצית המשחק. בסיום טען כי הוא לא נוהג להחליף חולצות במשחקי נבחרת, אך הכוכב הפורטוגלי הוא זה שפנה אליו במפתיע עם ההצעה. זו היתה גם שיחת היום בשעות שלאחר המשחק, כששחקנים בנבחרת הבהירו שהם מאמינים לקפטן שלהם. "ביברס שיחק בליגת האלופות מול כל הכוכבים הכי גדולים", אמר שחקן צעיר בנבחרת, "נכון שעוד לפני המשחק היה דיבור מי ייקח את החולצה של רונאלדו, אבל כולנו מקצוענים ובסופו של דבר מגיעים לדשא כדי לנצח ולא כדי לקחת חולצות. זו מזכרת יפה שיש עכשיו לביברס, אבל הוא בטח לא חיכה כל המחצית רק להחליף חולצה".

גיף נאתכו מחליף חולצה עם רונאלדו. כאן 11, צילום מסך
מקבל גב. נאתכו/צילום מסך, כאן 11

4.

כעת שחקני הנבחרת יחזרו לקבוצותיהם עד המפגשים הרשמיים הבאים. למרות העובדה שאין בבית במוקדמות המונדיאל נבחרת בסדר הגודל של פורטוגל, מבינים במחנה הישראלי שגם המשחקים מול אוסטריה ודנמרק יהיו קשים מאוד. "אנחנו בטח לא יכולים להיות באופוריה לקראת המשחקים", אמר גורם בנבחרת, "אבל המשחק מול מונטנגרו הראה לנו שאנחנו בהחלט יכולים להתמודד ולתת פייט. אנחנו צריכים להתמקד במעשים על המגרש ולא בדיבורים".

מי שזכה למחמאות גדולות היה השוער אופיר מרציאנו שמנע כמה שערים בטוחים, למרות הרביעייה שספג. מרציאנו עדיין בלי קבוצה לעונה הבאה ובנבחרת מקווים מאוד שימצא אחת כזו בהקדם כדי שירשום הכנה רגילה לעונה. למרות יכולת טובה גם של איתמר ניצן במשחק מול מונטנגרו, מרציאנו מיועד לשמש כשוער הראשון במשחקים הרשמייים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully