וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי מעלה אדומים העפילה לליגה הלאומית

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 21:13

הקבוצה של יאיר גבירץ ניצחה את הפועל לוד בחוץ 65:101, זכתה באליפות הליגה הארצית מחוז דרום והעפילה לראשונה בתולדותיה ללאומית. הפכה לקבוצה הראשונה מחוץ לתחומי הקו הירוק שתשחק בליגה מקצוענית בספורט הישראלי

היסטוריה בספורט הישראלי. מכבי מעלה אדומים העפילה הערב (רביעי) לליגה הלאומית בכדורסל בזכות ניצחון 65:101 על הפועל לוד בחוץ והפכה לקבוצה הראשונה הממוקמת מחוץ לשטחי הקו הירוק שתשחק בליגה מקצוענית.

מכבי מעלה אדומים חגיגות. ברני ארדוב
ככה חוגגים עלייה. שחקני מעלה אדומים/ברני ארדוב

הקבוצה של יאיר גבירץ הגיעה למחזור הנעילה בליגה ארצית מחוז דרום בידיעה שאם תנצח תעלה ליגה, ואם תפסיד, מכבי רחובות שכבר סיימה את משחקיה תעלה על חשבונה. מעלה אדומים השיגה את היתרון על רחובות במשחק שנערך לפני שבועיים בביתה, והמשחק בלוד היה עבורה סימן הקריאה על העלייה. מעלה אדומים שלטה מן הפתיחה, ברחה ל-12:20 אחרי רבע אחד ו-29:46 במחצית לעיני מאות אוהדי אוהדים שהגיעו לתמוך בהם בערב הגדול. המחצית השנייה הפכה לגארבג' טיים ארוך ובסיום ניצחה מעלה אדומים 65:101.

בהיסטוריה של הספורט הישראלי קיים רק מקרה אחד של קבוצה ששיחקה מעבר לקו הירוק, אך הבסיס המקורי שלה לא היה משם. בעונת 2011/12 החליטה קבוצת הפועל תל אביב בכדורסל נשים לשחק באריאל בתמיכת העירייה המקומית, וקיימה את כל אימוניה ומשחקיה בעיר. מלבד המקרה הזה, לא שיחקה קבוצה מקצוענית בספורט הישראלי מעבר לתחומי הקו הירוק.

מכבי מעלה אדומים חגיגות. ברני ארדוב
מכבי מעלה אדומים חגיגות/ברני ארדוב
שחקן מכבי מעלה אדומים בר שפע. ברני ארדוב
הישג גדול. בר שפע/ברני ארדוב

מעלה אדומים תהיה אחת מ-14 הקבוצות שירכיבו בעונה הבאה את הליגה הלאומית, והיא מצטרפת להפועל מגדל/יזרעאל שעלתה ביום ראשון מליגה ארצית מחוז צפון.

"עשינו היסטוריה", אמר גבירץ. "מדובר בגאווה ענקית לעיר הנפלאה שלנו וגם להתיישבות כולה. מדובר בקבוצה הראשונה מיהודה ושומרון שמעפילה לאחת משתי הליגות הבכירות בכדורסל או בכדורגל. אני מודה לשחקנים הנפלאים שלי שנתנו עונה ענקית והתעלו בכל משחק ומשחק. אני מודה לצוות המקצועי ולאגף הספורט העירוני על המעטפת שכבר היום ברמת ליגת על".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully