וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: ברבורה קרייצ'יקובה עלתה לגמר בתום דרמה ענקית

הצ'כית הצליחה לנצח 5:7, 6:4, 7:9 את סקארי אחרי 3:19 שעות של מותחן ענק ותשחק נגד אנסטסיה פאבליוצ'נקובה על התואר

לאחר לא מעט תוצאות מפתיעות בשלבים המוקדמים, טורניר רולאן גארוס נכנס לשלבי ההכרעה שלו, והערב (חמישי) החלו חצאי הגמר של הנשים. הראשונה לעלות אל המשחק המכריע היא אנסטסיה פאבליוצ'נקובה הרוסייה והיא תשחק נגד ברבורה קרייצ'יקובה, שהצליחה לנצח את מריה סקארי בתום משחק ענק.

ברבורה קרייצ'יקובה טניסאית צ'כית. רויטרס
איזו דרמה ואיזה משחק ענק. קרייצ'יקובה/רויטרס
ברבורה קרייצ'יקובה טניסאית צ'כית. רויטרס
רגע של מחלוקת. קרייצ'יקובה כבר הניפה ידיים וחגגה ניצחון ובסוף שיחקו את הנקודה מחדש/רויטרס
ברבורה קרייצ'יקובה טניסאית צ'כית מתווכחת עם שופט הכיסא. Michel Euler, AP
הצליחה להתאושש מהוויכוח הזה. קרייצ'יקובה/AP, Michel Euler
ברבורה קרייצ'יקובה טניסאית צ'כית. רויטרס
הודתה בסיום ליאנה נובוטנה, שהייתה המנטורית שלה והלכה לעולמה. קרייצ'יקובה/רויטרס
מריה סקארי טניסאית יוונייה. רויטרס
שיברון לב. סקארי/רויטרס

מריה סקארי (17) - ברבורה קרייצ'יקובה 7:5, 4:6, 9:7

ללא ספק המשחק הטוב והמותח ביותר שראינו בטורניר ואולי בכלל אחד המשחקים הגדולים שנראו בשנים האחרונות. בשורה התחתונה ברבורה קרייצ'יקובה עלתה לגמר גרנד סלאם יחידות בפעם הראשונה בקריירה שלה (זכתה כבר בשני תארי גרנד סלאם בזוגות) ועשתה את זה אחרי שלוש שעות ועוד 19 דקות של משחק פשוט משוגע. נחסוך מכם את תיאור שתי המערכות הראשונות ונלך ישר למערכה השלישית. סקארי שברה בשלב מוקדם וביתרון 3:5 הייתה לה נקודת משחק על ההגשות של קרייצ'יקובה, אבל הצ'כית הצילה אותה וצימקה ל-5:4. סקארי הצליחה להציל נקודת שבירה במשחקון הבא, אבל בהזדמנות השנייה שהייתה לה קרייצ'יקובה שברה ואיזנה ל-5:5.

ברולאן גארוס אין שובר שוויון במערכה המכריעה ובמצב 6:7 לטובת קרייצ'יקובה היו לה שלוש נקודות שבירה ומשחק, אבל היא לא הצליחה לנצל אותן כשסקארי עומדת במתח ומאזנת ל-7:7. קרייצ'יקובה שמרה על ההגשות בדרך ל-7:8 ובמשחקון הבא אירע משהו דרמטי במיוחד. לקרייצ'יקובה הייתה נקודת משחק, סקארי חבטה פורהנד אדיר, אבל שופט הקו צעק שזה בחוץ. הצ'כית כבר הרימה את הידיים לחגוג, אבל שופט הכיסא ירד, בדק והכריע שזה היה בפנים. המשחק חודש ובנקודת משחק הבאה קרייצ'יקובה הצליחה לחבוט בקהנד לאורך הקו וניצחה.

קרייצ'יקובה נמצאת בחצי הגמר גם בטורניר הזוגות, שם היא משתפת פעולה עם קטרז'ינה סיניאקובה. הטניסאית האחרונה שזכתה בדאבל כזה ברולאן גארוס הייתה מארי פירס ב-2000, היא שיחקה עם מרטינה הינגיס, אותה היא ניצחה בחצי הגמר של היחידות.

אנסטסיה פאבליוצ'נקובה טניסאית רוסייה. רויטרס
נראתה מותשת בסיום, אבל כל כך מאושרת. פאבליוצ'נקובה/רויטרס

אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (31) - טמרה זידאנשק 5:7, 3:6

אנסטסיה פאבליוצ'נקובה כבר בת 29 ומשחקת הרבה מאוד שנים בסבב, אבל עד רולאן גארוס השנה לא הצליחה לעבור את רבע הגמר בגרנד סלאם בשש הפעמים שהגיעה עד השלב המתקדם הזה. הערב הרוסייה כבר עלתה לגמר הראשון בקריירה שלה. פאבליוצ'נקובה נזקקה לשעה ועוד 34 דקות כדי לנצח 5:7, 3:6 את טמרה זידאנשק הסלובנית, שסיימה טורניר אדיר ומעבר לכל הציפיות מבחינתה.

לפני 17 שנה אנסטסיה מיסקינה ואלנה דמנטייבה הפכו לרוסיות הראשונות שעולות לגמר גרנד סלאם. מאז ביקרו במעמד היוקרתי הזה גם מריה שראפובה, סבטלנה קוזנצובה, דינארה סאפינה ו-ורה זבונרבה. עכשיו גם אנסטסיה פאבליוצ'נקובה הצטרפה אליהן. זה טורניר הגרנד סלאם ה-52 בו משתתפת פאבליוצ'נקובה והגמר הראשון שלה, היא גם תחזור לטופ 20 בעולם.

פאבליוצ'נקובה היא האישה הראשונה אי פעם שמגיעה לגמר גרנד סלאם ראשון אחרי השתתפות ב-50 טורנירים לפחות. היא רשמה את הופעת הבכורה שלה בגיל 15 בווימבלדון 2007, אז הפסידה לדניאלה האנטוחובה בסיבוב הראשון. השיא הקודם היה שייך לרוברטה וינצ'י האיטלקייה, שנזקקה ל-44 הופעות בטורנירי גרנד סלאם לפני שהפסידה בגמר אליפות ארצות הברית 2015. בנוסף, פאבליוצ'נקובה סיימה שש שנות בצורת עבור רוסיה עם פינליסטית ראשונה מאז 2015 וזאת לאחר שבין 2015-2004 אישה רוסייה השתתפה בגמר אחד לפחות בכל שנה. הטניסאית הרוסייה האחרונה שהשתתפה בגמר גרנד סלאם הייתה מריה שראפובה, שהפסידה בגמר אליפות אוסטרליה 2015 לסרינה וויליאמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully