וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה יוקיץ' נבחר ל-MVP של העונה: "האמת, אפילו לא חשבתי שאשחק ב-NBA"

אחרי שלא החמיץ אף משחק וסחף את דנבר הפצועה להצלחות, הסנטר הקדים את אמביד וקרי והפך לאירופאי השלישי והנבחר הכי נמוך בדראפט שזוכה בתואר האישי: "זה הישג גדול"

ניקולה יוקיץ' נבחר למצטיין העונה ב-NBA לשנת 2021. הסנטר הסרבי של דנבר זכה לכבוד בפעם הראשונה בקריירה והפך לנבחר הדראפט הנמוך ביותר בהיסטוריה שהופך ל-MVP של הליגה אחרי שנבחר בסיבוב השני במקום ה-41 בלבד.

יוקיץ', שהפך ללא אמריקאי השישי שזוכה בפרס, אמר: "למען האמת, אפילו לא חשבתי שאשחק ב-NBA. כשהתחלתי לשחק המטרה שלי הייתה להגיע ליורוליג, שהייתה הליגה הכי בכירה במדינה שלי. קיוויתי לשחק בסרביה במועדונים גדלים ולטפס את דרכי מעלה. אבל אז דנבר בחרה בי בדראפט, וקיבלתי הזדמנות".

יוקיץ' התבשר על הבחירה בזמן שהוא וקבוצתו מתכוננים למשחק מספר 2 מול פיניקס בחצי גמר המערב, כשהקומישינר אדם סילבר שוחח עמו בשיחת וידאו. "זה הישג גדול", הודה הסנטר הסרבי, "אבל זה משהו, כמו שאמרתי לחברים שלי, שלא יכולתי להגיע אליו לבד. זה פרס אישי, אבל המאמץ הוא של כולם פה בדנבר".

ניקולה יוקיץ' שחקן דנבר נאגטס. Jack Dempsey, AP
ה-MVP שהיה בחירת הדראפט הנמוכה ביותר. יוקיץ'/AP, Jack Dempsey

יוקיץ' בן ה-26 העמיד במהלך העונה הסדירה מספרים מרשימים מאוד של 26.4 נקודות (57% מהשדה, 39% לשלוש ו-87% מהקו), 10.8 ריבאונדים ו-8.3 אסיסטים בממוצע למשחק והוביל את הנאגטס אל המקום השלישי במערב למרות שג'מאל מארי נפצע במהלך העונה. יוקיץ' הוא בחמישייה הפותחת של העונה הן מבחינת נקודות והן מבחינת ריבאונדים ואסיסטים בליגה. הוא ה-MVP הראשון ששיחק בכל משחקי העונה מאז קובי בריאנט ב-2008, אבל כוכבה המנוח של הלייקרס עשה את זה כמובן בעונה של 82 משחקים ויוקיץ' ב-72.

זו שנה שלישית ברציפות ששחקן אירופאי נבחר ל-MVP של העונה אחרי שיאניס אנטטוקומפו ממילווקי נבחר בשנתיים שעברו. כמו כן, הוא בסך הכול האירופאי השלישי שזוכה בכבוד אי פעם אחרי שדירק נוביצקי עשה את זה ב-2006/7. עד עתה השחקנים היחידים מחוץ לארה"ב שזכו לפניו היו האקים אולאג'וואן, טים דאנקן, סטיב נאש, דירק נוביצקי ויאניס אנטטוקומפו. הוא הפך לסנטר הראשון שזוכה בפרס מאז שאקיל אוניל (2000).

יוקיץ' נבחר למקום הראשון ב-91 מתןך 101 ההצבעות לתואר, כשקיבל בסך הכל 971 נקודות. הוא הקדים את ג'ואל אמביד מפילדלפיה ואת סטפן קרי מגולדן סטייט שהגיעו למקומות השני והשלישי. אחריהם הגיעו אנטטוקומפו וכריס פול. התואר, אגב, גם שווה הרבה כסף עבור יוקיץ': המשמעות היא שאחרי עונת 2021/22 הוא יוכל לחתום על חוזה מקסימום בדנבר - 250 מיליון דולר לחמש שנים.

לדבריו, האפשרות לזכות בתואר לא הטרידה אותו לאורך העונה, על אף שסחף את דנבר להצלחות למרות היעדרותם של וויל בארטון וג'מאל מארי, שניים מהגארדים הבולטים של הנאגטס. "אף פעם לא חשבתי על זה", אמר, "גם כשהעונה נגמרה, חשבתי רק על הסדרה מול פורטלנד, בזה התרכזתי. לא חשבתי על זה, כי זה רק פרס, והעונה לא נגמרה, אני רק רוצה להתרכז במשחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully