וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפן פרימו זכתה בארד באליפות העולם בג'ודו: "אני מאושרת כל כך"

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 20:06

הג'ודוקא הישראלית (עד 52 ק"ג) ניצחה את דיורה קלדיורובה מאוזבקיסטן וזכתה במדליה ה-11 של ישראל באליפויות עולם: "זה הזמן שלי לשמוח". טל פליקר (עד 66 ק"ג) הפסיד בשמינית הגמר לאלוף העולם ג'ושירו מריומה וסיים את דרכו. גילי כהן הודחה גם היא

הג'ודוקא גפן פרימו עם מדליית הארד באליפות העולם. האתר הרשמי של איגוד הג'ודו, אתר רשמי
הישג שיא. גפן פרימו/אתר רשמי, האתר הרשמי של איגוד הג'ודו

אליפות העולם בג'ודו 2021 נמשכה היום (שני) בבודפשט, הונגריה כשגולת הכותרת עד כה היא זכייתה של גפן פרימו במדליית הארד בקטגוריה של עד 52 ק"ג. האליפות היא התחרות האחרונה לפני האולימפיאדה ויש לה חשיבות רבה מבחינת נקודות דירוג. המשלחת הישראלית לבירת הונגריה כוללת 14 ספורטאים.

הג'ודוקא גפן פרימו עם מדליית הארד באליפות העולם. האתר הרשמי של איגוד הג'ודו, אתר רשמי
מדליה ראשונה שלה באליפות העולם. פרימו/אתר רשמי, האתר הרשמי של איגוד הג'ודו
seperator

עד 52 ק"ג, נשים

ברכות לגפן פרימו. הג'ודוקא המצטיינת גברה על דיורה קלדיורובה מאוזבקיסטן וזכתה במדליית הארד. מדובר במדליה ה-11 של ישראל באליפויות עולם ומדליה נשית ראשונה מאז הכסף של ירדן ג'רבי ב-2014 וכמובן הישג השיא של גפן אחרי שתי מדליות ארד באליפויות אירופה, אחת ב-2018 ואחת השנה. יריבתה של פרימו ספגה שלושה עונשים, 28 שניות לסיום הקרב ספגה האוזבקית את העונש השלישי שהכריע את הקרב והעניק לישראלית את המדליה היוקרתית.

קודם לכן צלחה פרימו את הקרב הראשון שלה, כשהתגברה על יריבה מקסיקנית בסיבוב השני. בשמינית הגמר ניצחה יריבה ברזילאית, וברבע הגמר נעצרה על ידי שוויצרית ונשרה לבית הניחומים שם גברה על יריבה מונגולית בדרך לקרב הישיר על הארד, בו זכתה. גילי כהן הפסידה בסיבוב השני ליריבה קנדית לאחר שניצחה יריבה קוריאנית בסיבוב הראשון.

"אני מאושרת כל כך", אמרה גפן פרימו לאחר הזכיה. "המדליה הזו מגיעה זמן קצר אחרי המדליה באליפות אירופה ואחרי שנה שאני עוד לא יודעת איך לתאר אותה. שנה שהביאה איתה אתגרים גדולים, ומי שמתחרה בספורט מקצועני בכלל ובג'ודו בפרט יודעת שזה חלק מהקסם שבמקצוע הזה, וזה חלק מהדרך שלי כספורטאית. למדתי לקבל גם את האתגרים וגם את השמחה, והיום זה הזמן שלי לשמוח. להיות על הפודיום באליפות העולם? אני מאושרת".

הג'ודוקא הישראלית גפן פרימו. עמוד הפייסבוק של איגוד הג'ודו, אתר רשמי
"היום זה הזמן שלי לשמוח". פרימו/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של איגוד הג'ודו

מאמן נבחרת הנשים של ישראל שני הרשקו: "הישג אדיר לגפן, מדלית ארד באליפות העולם וזאת בשנה בה חלתה בקורונה, מחלה שפגעה מאוד ביכולת הגופנית שלה, גפן הצליחה להתגבר על התקופה הקשה ובתוך חודשיים זכתה במדליות הן באליפות אירופה והן באליפות העולם. הדבר הזה מוכיח את הכוח המנטלי האדיר שלה, את היכולת שלה ואת העתיד המדהים שמחכה לה.
גפן כל פעם פורצת גבולות ואני גאה בה מאוד. ההישג של גפן הוא הישג של עבודת צוות ומחוייבות של כל ספורטאיות הנבחרת, הצוות המקצועי ואיגוד הג'ודו".

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "הישג אדיר לספורטאית מדהימה, שההישגים שלה בגיל כל כך צעיר רק מרמזים על הפוטנציאל הגדול שלה. אין לי ספק שאם בגיל כה צעיר היא מגיע לפסגות האלה, אז עם עבודה נכונה מצפה לה עתיד מזהיר. לזכות במדליה גם באליפות אירופה וגם באליפות העולם בזמן כל כך קצר זה הישג גדול, מדהים ומרגש. קרדיט גדול לשני הרשקו ולצוות שלו על עבודה אדירה לאורך שנים."

עד 66 ק"ג, גברים

טל פליקר ניצח יריב סרבי בסיבוב הראשון. בסיבוב השני התגבר על יריב ספרדי בדרך לשמינית הגמר, אך שם נעצר על ידי אלוף העולם היפני ג'ושירו מריומה.

בהמשך האליפות

יום שלישי: יונתן אלבז ואורון גינר (עד 73 ק"ג, גברים)

יום רביעי: גילי שריר (עד 63 ק"ג, נשים), דין גמר יעקב (עד 81 ק"ג גברים)

יום חמישי: לי קוכמן וגיא גורביץ (עד 90 ק"ג, גברים)

יום שישי: ענבר לניר (עד 78 ק"ג, נשים)

יום שבת: אורי ששון (עד 100 ק"ג, גברים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully