וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן מילאן לשעבר התאבד: "בכל מקום אני מרגיש את הדעות הקדומות"

סייד ויזין בן ה-20 הותיר אחריו מכתב בו חשף כי סבל מהתעללות על רקע גזעני: "האשימו אותי בכך שצעירים לבנים לא מוצאים עבודה"

תקציר: ספרד - פורטוגל 0:0/ספורט1

באיטליה עוסקים לא מעט בסיפורו הטראגי של סייד ויזין בן ה-20, לשעבר שחקן במחלקת הנוער של מילאן. אתמול (שישי) הוא נמצא ללא רוח חיים, כשהיום התגלה כי הותיר אחריו מכתב התאבדות שפורסם בקוריירה דלה סרה. במכתב תיאר ויזין, איטלקי ממוצא אתיופי, מציאות קשה בה סבל לאורך חייו מהתעללויות על רקע מוצאו וצבע עורו.

"לאיפה שאני הולך, בכל מקום בו אני נמצא אני מרגיש את המבטים הספקניים, את הדעות הקדומות ואת הפחד של האנשים מסביב", תיאר המנוח במכתב שהשאיר. "אינני מהגר, אומצתי כשהייתי ילד, ואני זוכר איך כולם אהבו אותי בצעירותי, כיבדו אותי ודיברו איתי בשמחה וידידות. עכשיו זה נראה כאילו כולם התהפכו מהקצה אל הקצה".

ויזין ששיחק בעבר במחלקות הנוער של מילאן ובנבנטו ונפלט מעולם הכדורגל המקצועני, עבר לשחק קטרגל ולאחר מכן מצא עבודה כמלצר, אך הצרות שלו לא פסקו. "הצלחתי למצוא עבודה, נאלצתי לעזוב אותה בגלל שאנשים, בעיקר מבוגרים, סירבו לקבל ממני שירות. אם זה לא מספיק, האשימו אותי בכך שצעירים לבנים לא מצליחים למצוא עבודה".

ויזין תיאר מציאות נוראית בה נאלץ לספר בדיחות גזעניות בעצמו: "לעגתי לאנשים שחורים כדי להראות שאני כמו אותם אנשים שהתייחסו אליי רע, אבל זה היה מתוך פחד, פחד מהשנאה שראיתי בתוך העיניים של אותם אנשים כשהם מסתכלים על מהגרים".

בסיום מכתבו המצמרר כתב ויזין: "אני לא רוצה שירחמו עליי, אני רק רוצה להזכיר לעצמי את כל מה שסבלתי, ושכל מה שאני ספגתי זה טיפה בים לעומת כל הסבל שחוו אלה שהעדיפו למות מאשר לחיות חיים של אומללות וגיהנום".

אביו טען לאחר מכן כי לגזענות לא היה כל קשר למעשה. "הוא לא נטל את חייו בגלל זה, מדובר במכתב ישן מ-2019", טען בריאיון ל"לה רפובליקה". "המכתב הזה ביטא תחושות שלו באותו רגע בנוגע לאקלים באיטליה, אבל לא היה לזה קשר להתאבדות. היו לו כל מני שאלות בלתי פתורות לגבי החיים, כמו כל צעיר שחש לא מאושר בחייו. כולם אהבו אותו ובלוויה הבוקר נכחו בני משפחה וחברים רבים".

  • עוד באותו נושא:
  • מילאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully