וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת הסיוט של הפועל ירושלים: ההווה מסורבל, ועתידה מעורפל

3.6.2021 / 23:27

לראשונה זה 30 שנה, האדומים סיימו את הפלייאוף ללא ניצחון. גורמים סביב המועדון שוחחו עם אורי אלון בנוגע לחזרה אפשרית, אך הוא עדיין לא קיבל החלטה. בירושלים רוצים להשאיר רק את סולימאן בריימו ואדם אריאל. בין המועמדים לתפקיד המאמן: גיא גודס ואורן עמיאל

שחקן הפועל ירושלים סולימאן בריימו. ברני ארדוב
הזר היחיד שעשוי להישאר. סולימאן בריימו/ברני ארדוב

בשניות שאחרי סיום המשחק וסיום העונה של הפועל ירושלים, הערב (חמישי) בארנה, בעוד רבים מהאוהדים תופסים את הראש כלא מאמינים, ופניהם חיוורות, נטל הבעלים איל חומסקי את המיקרופון של הכרוז. "אוהדים יקרים, אנחנו רוצים להגיד לכם תודה גדולה על התמיכה", אמר. "השחקנים נתנו את הנשמה, אתם נתתם את הנשמה, ובשנה הבאה נחזור בגדול כמו שהפועל יודעת להילחם".

צמד המילים "מסיבת סיום" נשמע כמעט בכל פינה ברחבי האולם בשעה שלפני פתיחת המפגש בין האדומים לגלבוע/גליל. הריאלים והפסימיסטים התאחדו, ולא באמת האמינו; גם בהפסקת המחצית, כשירושלים צעדה ביתרון מבטיח של 39:58, ניגש אליי אחד הוותיקים שבאנשי הכדורסל בבירה. "זה ייגמר בשלוש הפרש לכאן או לשם", הפתיע. "לקבוצה הזאת יש סף שבירה נמוך". אמר, וצדק. באופן כמעט מדויק להפליא.

בסוף זו לא הייתה סתם מסיבת סיום, אלא מסיבת סיוט מבחינתם של הירושלמים. גם כשברחו ליתרון שיא של 47:70, מעט יותר מ-16 דקות לסיום, העריכו כולם ששום דבר לא נגמר. ושום דבר לא היה גמור. 75 השניות האחרונות היו תמונת מראה לעונה כולה: את זריקות הקלאץ' לקחו ג'וליאן בויד ודניאל דנינו, וההתקפה המכרעת - כשעל השעון 21 שניות, בחזרה מפסק זמן - הסתיימה באיבוד בהכנסת הכדור.

בעלי הפועל ירושלים אורי אלון. ברני ארדוב
זה ייגמר בקאמבק (1)? אורי אלון/ברני ארדוב

הפועל ירושלים מסיימת את העונה במאזן שלילי בכל המסגרות (23:21). לראשונה זה תשע שנים, היא לא תשחק בחצי הגמר על אליפות המדינה. לראשונה זה 30 שנים, מאז 1991, היא הופיעה בפלייאוף ולא הצליחה לנצח אפילו במשחק אחד.

ואיך ייראה היום שאחרי? ההווה מסורבל, והעתיד מעורפל. המנכ"ל גיא הראל הודה כאן במהלך העונה ש"איבדנו שליטה", והמערכת המקצועית בראשותו ובראשות יותם הלפרין נחלה כישלון צורב. בשנים קודמות, התמחו במועדון בהחתמות בזק מאוחרות כדי לשפר עמדות לקראת שלבי ההכרעה של העונה, אבל הפעם הגיעה הקבוצה למאני טיים במצב של ייאוש מוחלט. אחרי נטישת הזרים בעקבות ירי הרקטות לישראל, לא הובאו להם מחליפים (למעט שחקנים שהוקפצו מהליגה הלאומית), וזה אולי ממחיש טוב מכל את המצב העגום שבו האדומים נמצאו.

אף אחד מהשחקנים אינו חתום לעונה הבאה, והמהפכה הצפויה בסגל היא מובנת מאליה; השניים היחידים שיש לגביהם קונצנזוס במועדון הם סולימאן בריימו ואדם אריאל, וייעשה ניסיון להשאירם. תמיר בלאט, ששיחק העונה על תקן מושאל מאלבה ברלין, אמור לעבור אליה בקיץ; עתידו של עידן זלמנסון תלוי במכבי תל אביב, מכיוון שהזכויות עליו שייכות לה.

עוד בוואלה!

הפועל ירושלים שמטה 23 הפרש והודחה לאחר 2:0 בסדרה מול גלבוע/גליל

לכתבה המלאה
מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס. דני מרון
זה ייגמר בקאמבק (2)? גיא גודס/דני מרון

יונתן אלון, שסיים את העונה כמאמן, לא ימשיך בתפקידו - אך בהתאם להצעות שיקבל (ובכפוף לשיקול דעתו של המאמן הבא) ייתכן שיחזור לתפקידו כעוזר. בניגוד להחלטה האסטרטגית ללכת על מאמן זר במקומו של עודד קטש, במהלך העונה הנוכחית, הפעם יילקחו בחשבון גם מועמדים ישראלים. השמות המרכזיים בגזרה הזו הם אורן עמיאל (שעדיין לא האריך את חוזהו בנימבורק ועשוי לעזוב אותה) וגיא גודס, שכבר סיים את העונה עם מכבי ראשון לציון.

אלא שעוד לפני מינוי מאמן, ועוד בטרם ייבחרו השחקנים החדשים לעונה הבאה, תצטרך ירושלים לפתור את השאלה הבסיסית ביותר: מי יעמוד בראשה ומה התקציב שיעמוד לרשות המועדון. בשבועות האחרונים שוחחו גורמים סביב המועדון עם הבעלים לשעבר אורי אלון בנוגע לחזרה אפשרית שלו לקדמת הבמה. נכון לעכשיו, אין תשובה קונקרטית בנושא.

כשאלון הודיע על עזיבתו, לפני שלוש שנים, הוא הסביר זאת בכך שהוא מתקשה להקדיש את זמנו לכדורסל בשל מחויבותו ל"קומפאס", חברת הסטארטאפ שבבעלותו, "קומפאס"; לאחרונה השתנתה התמונה. "קומפאס" הונפקה בבורסה, ואלון נמצא הרבה יותר בישראל ביחס לשנים עברו. אם הוא יחזור, התקציב צפוי לצמוח, וכתוצאה מכך ייגזרו גם ההחלטות בנוגע למאמן ולשחקנים.

בירושלים מתכוונים להירשם לליגת האלופות גם בעונה הבאה, אולם בניגוד לשנים עברו, מקומה בשלב הבתים אינו מובטח עדיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully