וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברביעי: סדרות חצי גמר הפלייאוף בלאומית יוצאות לדרך

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 13:23

ארבע קבוצות בעקבות שני כרטיסים לליגת העל: אליצור איתו אשקלון תנסה לעלות לליגה הראשונה 6 שנים אחרי שעלתה כשתפגוש בסדרה את אליצור נתניה הצנועה. גליל עליון תרצה לשוב לליגת העל אחרי 13 שנים בסדרה נגד הפועל עפולה

משחקי חצי גמר הפלייאוף בליגה הלאומית בכדורסל ייצאו הערב (רביעי) לדרך בשיטת הטוב מחמישה משחקים בסופם יעפילו שתי המנצחות לליגת העל ויחליפו את מכבי חיפה ועירוני נהריה שירדו ללאומית. אליצור איתו אשקלון, שהוקמה רק בשנת 2015 ותפסה את מקומה של אליצור אשקלון שהתפרקה, מגיעה כפייבוריטית לסדרה נגד אליצור נתניה הצנועה שויתרה על מקומה בליגת העל בפעם האחרונה בשנת 2014. בסדרה השנייה תפגוש השלישית בעונה הסדירה, הפועל גליל עליון, שהייתה לאחרונה בליגת העל עם עזיבתו של חיים אוחיון לגלבוע בעונת 2007/8, את הפועל עפולה שירדה מליגת העל לאחרונה בעונת 2009/10.

פול דילייני שחקן אליצור אשקלון. ברני ארדוב
פול דילייני/ברני ארדוב

אליצור איתו אשקלון - אליצור נתניה (18:00)

הקבוצה הדרומית בלאומית בנתה תקציב עתק כדי לעלות ליגה, התחזקה עוד יותר במהלך העונה כשפול דילייני קיבל אזרחות ישראלית ואיפשר לקבוצה להביא עוד זר בעמדות הפנים, ארון אפס. דילייני, אפס ואלונזו קולמן יוצרים שלישייה קטלנית, כשקלארק רוזנברג תומך בהם עם עונה מצוינת, ולא מעט שחקנים נוספים תורמים ביניהם דודו שמריז, עידן פז, עומר בן דוד, בן אלטיט, כרמל בוכמן ופרדי גולדשטיין.

אשקלון מאוד רוצה לעלות לליגת העל, וכשחשו שהם במשבר לפני הפלייאוף, למרות שהבטיחו את המקום הראושן בטבלה, החליפו את המאמן חנן הירשוביץ' באריק אלפסי שינסה לרשום עלייה שנייה בקריירת האימון שלו.

עם אחד התקציבים הנמוכים בלאומית, אם לא הנמוך שבו, אליצור נתניה הדהימה את הליגה הלאומית השנה והיא בחצי הגמר בזכות יכולת נהדרת. נתניה מחזיקה בסגל את השם המעניין ביותר בליגה השנייה - איתי מושקוביץ', שצפוי לעבור למכללת מרמאק בשנה הבאה בהחלטה מפתיעה, אך לא רק הוא אמור לעשות את קפיצת המדרגה. שחקן הפנים ברייס וושינגטון היה אחד מהזרים המצטיינים בליגה, ביחד עם עמנואל גוואייה ועמית אהרוני שהוביל את הקבוצה בשלבים רבים.

בניגוד לאשקלון, לנתניה יהיו לא מעט בעיות אם ישיגו את הכרטיס לליגת העל. מצד אחד, מדובר בקבוצה עם תקציב נמוך, רחוק מאוד מתקציב המינימום בליגת העל, קבוצה המנוהלת על ידי פרויקט שחקן אמיתי שקידם אותה מאוד. כמו כן, האולם בנתניה לא מאושר בליגת העל.

אנתוני פישר שחקן הפועל גליל עליון לצד טרבון יוז שחקן אליצור יבנה. גיל נוימן,
אנתוני פישר/גיל נוימן

הפועל גליל עליון - הפועל עפולה (19:00)

בפעם השנייה בשלוש שנים חוזרת הקבוצה מכפר בלום למרחק סדרה מעליית ליגה, והפעם היא גם מגיעה כפייבוריטית. החבורה של ברק פלג הייתה לאורך רוב שלבי העונה קבוצה שסומנה כמועמדת בכירה לעלות, וההתחזקות באייזיאה אייזנדורף לקראת שלבי ההכרעה היטו את הכף לטובתה. הסגל של גליל רבוי בשחקנים שכבר עלו ליגה כשהבולטים ביניהם אנתוני פישר, עומר טל וקנדל אנתוני, ששלושתם עלו אשתקד, לצד אדריאן יוטר הוותיק, אלון ספיר, די ג'יי שארפ וגבי צ'צ'אשוילי.

למרות האולם המיושן בכפר בלום, שיצטרך ככל הנראה לעבור שיפוץ אם הקבוצה תעלה לליגת העל, הפועל גליל עליון מכוונת לא רק לעליית ליגה, אלא גם לתקציב ראוי בליגה הראשונה כשמאחורי הקבוצה עומדים כמה אנשי עסקים, ביניהם חברת "נופר אנרגיה" הספונסרית הראשית של המועדון.

אחרי שאשתקד חשה כי נשדדה ולא עלתה ליגה, הפועל עפולה מגיעה לסדרת חצי הגמר עם תחושה שהיא יכולה להיות הסוס השחור של הפלייאוף. כמו אשקלון, גם עפולה עברה זעזוע בעמדת המאמן במהלך העונה כשניר קפלן חזר לקווים, וביחד עם סגל ותיק בלאומית עם קרון דשילדס, ג'ימי הול, נועם מטלון, גוני יזרעאלי והצעירים תומר כהן, מוריאל לוטטי ותומר פורת הצליחו להיכנס בסוף העונה לפלייאוף ולהדיח את השנייה בטבלה מכבי אשדוד ברבע הגמר.

גם לעפולה יש בעיה של מתקן, כשהאולם המקומי רחוק מהסטנדרטים של הליגה הראשונה, כשהאולם בגן נר הוא אופציה אם תעלה ליגה. עיריית עפולה תומכת מאוד בקבוצה, ואם תצליח להפתיע ולהשיג את הכרטיס לליגה הראשונה, היא צפויה לעזור לה לממש את הכרטיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully