וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרויקט מוות": ברזיל אישרה שתארח את הקופה אמריקה, שחקני ארגנטינה זועמים

בארגנטינה תוהים מה עומד מאחורי ההחלטה לקיים את הטורניר במדינה נוספת מוכת קורונה, גם מתנגדי בולסונארו מוחים נגד האירוח: "הנשיא מנצל את הכדורגל כדי לשלוט על העם"

שחקן נבחרת ארגנטינה, ליאונל מסי. רויטרס
קשה להתרכז רק בכדורגל. ארגנטינה/רויטרס

בדרום אמריקה מדווחים שרבים משחקני נבחרת ארגנטינה זועמים על ההחלטה להעביר את טורניר הקופה אמריקה דווקא לברזיל, וששחקני ארגנטינה מנסים לגייס שחקנים מנבחרות אחרות למחאה - על אף שכבר השלימו עם המעבר ושלא נותרה להם ברירה אלא לנסוע.

כזכור, התאחדות הכדורגל של דרום אמריקה החליטה שברזיל תארח את אליפות היבשת ה-47, הודעה שפורסמה 24 שעות בלבד אחרי שהוחלט להעביר את הטורניר מארגנטינה בגלל מגיפת הקורונה שמשתוללת במדינה. מי שהייתה אמורה בהתחלה לארח הייתה בכלל קולומביה, אבל היא איבדה את האירוח בגלל מהומות במדינה. כל זה מצטרף לעובדה שהטורניר נדחה מהשנה שעברה בגלל הקורונה. הטורניר אמור להיפתח ב-13 ביוני ולהימשך עד ה-13 ביולי. אתמול (שלישי), אחרי מאבקים פנימיים, ברזיל אישרה שהאירוע יתקיים במדינה, בארבע ערים שונות: ריו דה ז'ניירו, גויאנה, מאטו גרוסו וברזיליה.

"ממה שאני שמעתי, המצב בברזיל דומה מאוד לפה, גם שם הגבולות סגורים, כך שקשה מאוד להביע דעה בנושא", אמר סרחיו אגוארו הארגנטינאי, "אנחנו רוצים לשחק, זה ברור, אבל צריך למצוא את המקום הנכון. צריך לשחק, אין זמן. כבר פספסנו את הטורניר בשנה שעברה".

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, 5 באפריל 2021. רויטרס
מקומם חלק מבני עמו. בולסונארו/רויטרס

בינתיים גם בברזיל לא ממש מבינים למה דווקא הם צריכים לארח את הטורניר בתקופה זו, שבה המדינה מנסה להילחם במגיפה. מפלגת הפועלים עתרה לבית המשפט העליון במדינה על מנת למנוע את האירוח, והגדירו את ההחלטה של הנשיא בולסונרו כ"לא מוסרית", כשהמטרה שלו היא "להשכיח את המשבר", בהחלטה שעלולה לסכן חיי אדם.

"בולסונרו מנצל את הכדורגל כדי לשלוט על העם", צייץ ראש המפלגה קרלוס סיקיירה, "לארח את הטורניר כשיש פה 500 אלף מתים? זה בשביל לזכות בפופולריות, עם אפשרות להפיץ את הנגיף. זה פרויקט מוות". במדינת באהיה בברזיל, למשל, הבהירו שהם מסרבים לארח משחקים, ו"להתרכז במאבק בקורונה". עם זאת, טענותיהם נדחו, והטורניר כאמור יתקיים בברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully