וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר היורוליג: קלאתיס עדיין בספק, גאסול: "מקווה שקובי בריאנט יצפה בי מלמעלה"

עודכן לאחרונה: 29.5.2021 / 21:53

התרגשות שיא בברצלונה לקראת גמר הפיינל פור מול אנאדולו אפס (ראשון, 21:30). לארקין: "זה משחק אחר מכל מה שהיה עד כה"

ניק קלאתיס שחקן ברצלונה. רויטרס
עדיין לא ברור אם ישחק. קלאתיס/רויטרס

ברצלונה או אנאדולו אפס? הקבוצה שסיימה את העונה במקום הראשון או זו שסיימה אותה במקום השלישי? גמר היורוליג ייערך מחר (ראשון, 21:30) ויפגיש בין שתי הקבוצות הטובות באירופה במאבק על התואר. בארסה חוזרת לגמר לראשונה מאז 2010, אז גם זכתה בגביע. מבחינת אנאדולו אפס זו הופעה שנייה ברציפות בגמר אחרי שהפסידה שם לצסק"א מוסקבה ב-2019 ובעונה שעברה המפעל לא הגיע לסיומו. שתי הקבוצות, שנזקקו לחמישה משחקים ברבע הגמר כדי לעלות אל הפיינל פור, עברו משחקים קשים ומותחים מאוד בחצי הגמר. ברצלונה ניצחה 82:84 את מילאנו בזכות סל ניצחון של קורי היגינס בעוד אנאדולו אפס כמעט שמטה יתרון של 21 נקודות, אבל ניצחה בסוף 86:89 את צסק"א.

אנאדולו אפס ניצחה את ברצלונה בשני המפגשים בין השתיים העונה: 79:86 במחזור ה-16 בבית ו-86:88 בברצלונה כשווסילייה מיציץ' רושם הופעה ענקית עם 26 נקודות בעוד 24 של ניקולה מירוטיץ' לא הספיקו לבארסה. ברצלונה אמנם ספגה 82 נקודות ממילאנו בחצי הגמר, אבל היא הקבוצה שסופגת הכי מעט ביורוליג העונה, 73.2 נקודות למשחק בלבד, אבל השאלה אם זה יעבוד גם מול ההתקפה הנהדרת של הטורקים.

שיין לארקין, שחקני אנאדולו אפס. רויטרס
העונה הכי תחרותית? לארקין/רויטרס

בברצלונה הייתה דאגה גדולה ממצבו של ניק קלאתיס, שהצטיין בחצי הגמר, אבל נפגע מספר דקות לפני הסיום ונראה סובל מכאבים קשים. שרונאס יאסיקביצ'יוס הרגיע בנוגע למצבו של היווני כשאמר: "ניק עבר כמה בדיקות, אין לו שום דבר רציני. אני חושב שנדע רק לקראת המשחק אם הוא יכול לשחק או לא". הליטאי נשאל האם צפה שוב בניצחון על מילאנו ואמר: "צפיתי בחצי הגמר בין צסק"א לאנאדולו. אבל כשאתה סופג 29 נקודות ברבע אחד, כמו שאנחנו ספגנו, עדיף שלא אצפה בזה".

פאו גאסול האגדי, שהיה טוב בחצי הגמר עם 10 נקודות, אמר: "אנחנו מתרגשים מאוד מההזדמנות הזו. לאנאדולו יש שחקנים נהדרים, צפיתי בהם מרחוק ועכשיו מקרוב. אין סודות, זה גמר ואנחנו חייבים להגיע מרוכזים, ממושמעים, קשוחים ומלאי ביטחון כדי לנצח. אני מתרגש מאוד, זה יכול להיות תואר נהדר עבורי. הצטרפתי אל הקבוצה לפני חודשיים ואני אסיר תודה על זה שאני כאן, חלק מקבוצה שיכולה לזכות ביורוליג. לא נשארו לי הרבה משחקים אחרי קריירה כל כך ארוכה, אז אני רוצה לוודא שאני תורם את חלקי ונהנה". הסנטר נשאל מה קובי בריאנט היה אומר לפני סדרות גמר ומשחקים קריטיים וענה: "שיחקנו ביחד בשלוש סדרות גמר, אבל קובי לא אמר הרבה. הוא רק הביא את הלך הרוח, האגרסיביות והמנהיגות שלו למגרש. הוא תמיד היה הוא ובשיאו עד המשחק האחרון, הוא היה אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה, אני מקווה שהוא יראה אותי".

מאמן אנאדולו אפס ארגין עתמאן אמר: "ברבע האחרון מול צסק"א עשינו כמה שגיאות גדולות, אבל עם כל הכבוד לוויל קלייברן היה משחק יוצא מן הכלל, בעיקר מבחינה אישית דרך בידודים. גם לדניאל האקט. אני מאמין בפילוסופיית המשחק שלי. כל הקבוצות בפיינל פור משחקות תחת לחץ, עלינו היה לחץ בתחילת העונה כי בעונה שעברה האמנו שאנחנו יכולים להגיע גם לשלב הזה ושגם הגיע לנו".

שיין לארקין הוסיף: "אין מאושר ממני שהגענו למעמד הזה, אני אסיר תודה על ההזדמנות. בגמר זו הולכת להיות חוויה שונה. זה משחק אחד על כל הקופה והאינטנסיביות בהגנה תהיה משמעותית מאוד. אנחנו נעלה אגרסיביים מאוד. המשחקים בינינו מהעונה עצמה לא רלוונטיים לגמר, זה לא משתווה לזה. אני באירופה כבר ארבע שנים וזו ללא ספק הייתה העונה הכי תחרותית שנטלתי בה חלק. משחקי הפלייאוף היו מאתגרים מאוד ורוב הסדרות הלכו למשחק חמישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully