וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ברנטפורד עלתה לפרמיירליג אחרי 0:2 על סוונסי בגמר הפלייאוף

צפו בתקציר: שנה אחרי שהפסידו במעמד הגמר, הדבורים השיגו תיקון ושבו לליגה הבכירה אחרי 74 שנה. טוני (10 בפנדל) ומרקונדס (20) כבשו

מחזור 36הסתיים30/05/2021
מכבי תל אביב
  • ביטון (18)
  • ביטון (39)
2:2
  • (54) לוסיו
  • (90) אנסה
עירוני קרית שמונה
תקציר: ברנטפורד - סוונסי 0:2/ספורט1

לראשונה בעידן הפרמיירליג ואחרי 74 שנות היעדרות מהליגה הבכירה, ברנטפורד העפילה הערב (שבת) מליגת המשנה באנגליה אחרי 0:2 על סוונסי בגמר הפלייאוף בוומבלי. בשנה שעברה הדבורים הדיחו את סוונסי בחצי הגמר רק כדי לחוות מפח נפש בהארכה בגמר מול פולהאם, אבל הפעם, בניסיון ה-10 שלהם בפלייאוף, הם השלימו את המשימה לעיני כ-12 אלף צופים והשיגו את הכרטיס השווה 178 מיליון ליש"ט.

רק מקום אחד הפריד בין שתי הקבוצות בליגה (ברנטפורד סיימה במקום השלישי, סוונסי ברביעי) ושני המשחקים במהלך העונה הסדירה הסתיימו ב-1:1, אבל הקבוצה האיכותית והאטרקטיבית יותר (ההתקפה המובילה בשתי העונות האחרונת בצ'מפיונשיפ) היא זו שהצטרפה לנוריץ' ולווטפורד שעלו אוטומטית.

שחקני ברנטפורד חוגגים עלייה לפרמיירליג. רויטרס
הפעם וומבלי האיר להם פנים. שחקני ברנטפורד/רויטרס

תומאס פרנק, המאמן הדני המוערך של ברנטפורד, איבד בקיץ את כוכביו הגדולים סעיד בנרחמה (ווסטהאם) ואולי ווטקינס (אסטון וילה), אבל שמר על השלד ולגמר 2021 עלה עם שמונה מתוך ה-13 ששותפו בגמר אשתקד. מלך השערים אייבן טוני, שנכנס בצורה חלקה לנעליו של ווטקינס, דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-10 אחרי עבירה לא חכמה של השוער פרדריק וודמן על בריאן אמבואמו וחגג את ה-33 שלו העונה. 10 דקות לאחר מכן, מתפרצת נהדרת של הדבורים הסתיימה בשער של אמיליאנו מרקונדס הדני, ובחלוף עוד דקה טוני נעצר במשקוף.

הוולשים לא הצליחו לחזור ואיבדו סיכוי בעקבות הרחקתו של ג'יי פולטון (65), כך שהם ימשיכו לעונה רביעית בליגת המשנה. ברנטפורד תתכונן למפגשים עם מנצ'סטר סיטי, יונייטד, ליברפול, צ'לסי וארסנל, כקבוצה ה-50 בתולדות הפרמיירליג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אייבן טוני שחקן ברנטפורד. רויטרס
33 שערים העונה, מתוכם 11 מהנקודה הלבנה. אייבן טוני חוגג/רויטרס

מהלך המשחק

  • דקה 10: גול! קאנוס הספרדי הכניס כדור עומק נפלא לאמבואמו, שניסה לעבור את השוער וודמן והוכשל על ידו. מלך השערים טוני ניגש לנקודה הלבנה ובעט שטוח אל הרשת. ה-33 שלו העונה ו-0:1 לברנטפורד.
  • דקה 20: גול! איזו מתפרצת קטלנית של ברנטפורד. אמבואמו השאיר בשמאל לראסמוסן שהעביר לצד השני, לשם מרקונדס הגיע וירה בנגיעה אל הרשת. 0:2 לברנטפורד.
  • דקה 21: כמעט השלישי. טוני עצר על החזה ובעט כדור קשתי שפגע במשקוף ונחת על קו השער.
אוהדי סוונסי בגמר הפלייאוף מול ברנטפורד. רויטרס
5,000 אוהדים מכל קבוצה ועוד 2,000 מוזמנים היו ביציעי וומבלי/רויטרס
  • דקה 41: אמבואמו ניצל טעות קשה בהגנת סוונסי, השתלט על הכדור ברחבה וניסה לבעוט בסיבוב, אבל בקושי פגע בכדור.
  • דקה 45: הכי קרוב של סוונסי במחצית הראשונה. איוו הקדים את השוער ראיה אחרי כדור קרן, אבל הנגיחה הקשתית שלו ליטפה את המשקוף מהחלק החיצוני ויצאה.
  • דקה 47: כדור רוחב נהדר של רוברטס מצד ימין מצא את איוו חופשי, אבל החלוץ נגח בזינוק החוצה.
אמיליאנו מרקונדס שחקן ברנטפורד. רויטרס
תיקון למפח הנפש בעונה שעברה. אמיליאנו מרקונדס/רויטרס
  • דקה 65: כרטיס אדום! פולטון דרך בצורה גסה על הקרסול של ינסן, וגם אם החליק תוך כדי, מדובר בעבירה קשה ששווה הרחקה. סוונסי נותרה ב-10 שחקנים.
  • דקה 81: טוני היה חייב להשלים צמד במתפרצת, אבל בעט על המגן שניצב מולו והשיג רק קרן.
תומאס פרנק מאמן ברנטפורד. רויטרס
פתח עם שמונה שחקנים שהשתתפו גם בגמר אשתקד. תומאס פרנק/רויטרס
ג'יי פולטון שחקן סוונסי לאחר הרחקתו. רויטרס
אדום מוצדק. ג'יי פולטון/רויטרס

הרכבים

ברנטפורד: דויד ראיה, הנריק דולסגור, פונטוס יאנסון (ווינסטון ריד, 79), אית'ן פינוק, מאדס רורסלב ראסמוסן, מתיאס ינסן, ויטלי יאנלט (סמאן גודוס, 74), סרג'י קאנוס (מרכוס פורס, 74), אמיליאנו מרקונדס (מאדס בידסטרופ, 82), בריאן אמבואמו, אייבן טוני.

סוונסי: פרדריק וודמן, קייל נאוטון (ליאם קולן, 60), בנג'מין קבאנגו, מארק גוהי, קונור רוברטס, ג'יי פולטון (הורחק, 65), קונור הוריהאן (יאן דהנדה, 63), ג'ייק בידוול (ריאן מאנינג, 82), ג'מאל לואו, אנדרה איוו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully