וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקום מקביל: הספורטאים הלא אולימפיים מתכוננים למשחקי העולם

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 12:47

אולימפיאדת טוקיו תצא לדרך ביולי, משבצת שיועדה במקור למשחקי העולם, התחרות הגדולה של ענפי הספורט הלא אולימפיים. שלושה ספורטאים מספרים לנו על ההכנות, הקשיים והציפיות למשחקים שייערכו בשנה הבאה

שנת הקורונה גרמה לדחייתה של האולימפיאדה, שתתקיים ביולי הקרוב באיחור של שנה. אירוע נוסף שנדחה הוא "משחקי העולם", האירוע המרכזי של ענפי הספורט שאינם אולימפיים, שהיה אמור להיערך ביולי הקרוב וזז בהתאמה ל-2022.

מגיפת הקורונה כפתה על כלל הספורטאים ירידה בפעילות, ובעיקר ירידה בכמות תחרויות בינלאומיות ובתחרויות ההכנה לקראת משחקי העולם. עכשיו, כשמבחינת ישראל הקורונה רשמית (כמעט) מאחור, הספורטאים נכנסים לתכנית אימונים אינטנסיבית לקראת אליפויות אירופה ובניסיון להשיג את הקריטריון לקראת משחקי העולם שעתידים להתקיים בבירמינגהם, אלבמה ב-2022.

גיא פירר. אורי ריכטר,
שגרה בריאה ורצון לייצג את ישראל בכבוד. גיא פירר/אורי ריכטר

גיא פירר בן 23, מתחרה בסקי מים בכבלים ובסירות (וויקבורד). התחרה באליפות אירופה לבוגרים שלוש פעמים, זכה במקום הראשון באליפות לנוער ובמקום השלישי באליפות עולם לבוגרים.

שנת 2017 הייתה שנה של משחקי העולם, באותה תקופה גיא שירת בצבא במעמד ספורטאי מצטיין, כאשר עמותת סקי המים והתאחדות 'אילת' פנו אליו להתחרות ולייצג את ישראל במשחקים. גיא מספר: "במשחקי העולם היה ענף גלישת סירות ואני עד לאותה שנה התאמנתי בכבלים בלבד. הייתי צריך לטוס לארה"ב בשביל להתאמן בסירה כי בארץ זה לא כל כך אפשרי. למרות שזה אותו התחום, בין סקי מים בכבל לבין סקי בסירה הטכניקה שונה לגמרי. השרירים שמפעילים הם שונים לחלוטין, זה הרגיש כמו לעשות הסבת מקצוע. עברתי לאורלנדו לחצי שנה של אימונים כאשר אני עושה שלושה אימונים ביום, שישה ימים בשבוע. וסיימתי את משחקי העולם במקום השלישי, שזה הישג ענק".

בימים אלה, גיא מתאמן באורלנדו לאליפויות אירופה ואליפויות עולם בסירה, לאחר שהבטיח את מקומו במשחקי העולם 2022. "בניגוד למשחקי העולם ב-2017, לקראת משחקי העולם בשנה הבאה אני מגיע עם עוד 4 שנים של ניסיון ואימונים בסירה. אני מנסה להגיע לקצה גבול היכולת שלי ולהיות הכי טוב שאפשר. אני מנסה לדחוף את עצמי וללמוד תרגילים וטכניקות חדשות להכניס את עצמי לשגרה בריאה של אוכל מאוזן, כושר, הרבה אימונים ושינה טובה, ולשמר את כל זה עד למשחקי העולם כדי לייצג את ישראל בכבוד".

נמרוד ריידר. יחצ,
כל הזמן מוכן לקרב. נמרוד ריידר/יחצ

נמרוד ריידר בן 23, מתאמן בענף הג'יו ג'יטסו. נמרוד הינו אלוף העולם ואלוף אירופה לשנת 2019, בזכותו השומע המנון 'התקווה' באבו דאבי. ריידר מספר: "אני מתחרה מעל 10 שנים, בערך 14 אימונים בשבוע. כדי להתכונן למשחקי עולם אני דבק בתוכנית האימונים שהוכנה לי ע"י הגורמים המקצועיים. אני מתאמן קשה כל הזמן, לא רק לפני תחרויות כי אני מאמין שצריך כל הזמן להיות מוכן לקרב". כעת, האתגר המרכזי הקרוב של נמרוד הינו אליפות אירופה שתיערך בנהריה, עיר מגוריו ביולי 2021".

ארז אלרואי יו"ר איגוד הג'יו ג'יטסו בישראל מוסיף: "ענף הג'יו ג'יטסו התחרותי הפך להיות בשנים האחרונות לאחד הענפים הכי הישגיים בישראל מבחינת ההצלחות הבינלאומיות שלנו, והוא אחד מענפי הספורט הצומחים והמתפתחים בעולם מבחינת הפופולריות שלו".

יוליה סצקוב. יחצ,
נדרשת לקחת כל עבודה או פרויקט שמציעים. סצ'קוב/יחצ

יוליה סצ'קוב בת 22, ספורטאית מובילה בענף הקיקבוקס ומתאמנת מזה כ-8 שנים. אלופת אירופה לנוער ואלופת עולם לבוגרים. יוליה מספרת "ספורטאים שענפים שאינם אולימפיים הם בדיוק כמו הספורטאים האולימפיים, רק שההגדרה מעט שונה, יש לנו תוצאות גדולות וחשובות בדומה לתחרויות בענפים האולימפיים. יש לנו מספר אלופי עולם, אלופי אירופה, וכאלה שמצליחים לשמור על זה לתקופת זמן ארוכה".

יוליה מספרת שהמוטיבציה שלה מגיעה כשהיא משיגה את היעדים שהציבה לעצמה. "בהתחלה היעד היה להיות אלופת עולם, ברגע שהמטרה הושגה אני עוברת ליעד הבא, כרגע זה משחקי העולם. בשבילנו, שנת האולימפיאדה היא השנה שבה מתכוננים למשחקי העולם. המשמעות של זה עבורי היא לקיחת אחריות, להיצמד לתוכניות האימונים ולהגיע למטרות. אני מזכירה לעצמי כל הזמן שמה שמוביל לניצחון זה לא הקרב עצמו במשחקי העולם, אלא כל יום ויום במהלך ההכנה לקרב הזה".

ליוליה יש אתגר נוסף מלבד הקורונה שנכנסה לחייה (וחיי כולנו) כסערה, בנוסף לזמן וההשקעה בספורט היא גם סטודנטית שנה א' למשפטים. "אני מלגאית של התאחדות 'אילת', זה עוזר לי המון, אבל זה לא מספיק. מעבר להיותי ספורטאית אני גם סטודנטית, לכן אני נדרשת לקחת כל עבודה או פרויקט שמציעים לי. אני מאד רוצה ומקווה שספורט יהיה המקצוע שלי גם בעתיד ושאוכל לעשות רק את זה ולהצליח להתקיים מזה, אבל כרגע אין לדעת מה יהיה בעתיד ולכן חשוב לי גם ללמוד מקצוע נוסף".

היום של יוליה עמוס מאד והיא מתארת כיצד משלבת בין הלימודים והאימונים: "אני לומדת בבוקר, לאחר מכן עובדת, אחר כך מתאמנת כמה שעות, לעיתים יכולה עוד פעם לעבוד. וכשאני כבר מגיעה הביתה אני צריכה להמשיך בלימודים ובחומרי הקריאה. אני נהנית ממה שאני עושה ואני בהחלט רואה תוצאות בכל התחומים הללו, אבל המאמץ הוא אדיר. אני חושבת שאם המלגות של הספורטאים המקצועיים היו ברמת משכורת ממוצעת במשק, זה היה פותר המון בעיות ומרדף אחרי ביטחון כלכלי".

"אני מוותר על הרבה דברים כשאני לא בארץ"

הספורטאים מספרים כמה הם משקיעים בספורט, לא פחות מהספורטאים האולימפיים, ושזקוקים לעזרה כספית על מנת לשמור על הביטחון הכלכלי וכדי שיצליחו להתרכז בספורט בצורה מקצועית ובלי הסחות דעת.

ריידר אומר: "צריך להשקיע בספורטאים לא אולימפיים כמו שמשקיעים באולימפיים בשביל שייצגו את ישראל בענפי ספורט שהם לא בהכרח פחות גדולים. קשה מאוד לחיות רק מהג'יו ג'יטסו למזלי התאחדות 'אילת' עוזרת לי בזה, אבל זה עדיין לא מספיק ואני מוכרח לעבוד בעבודה נוספת ולכן פתחתי מכון ג'יו ג'יטסו, כך אני משתדל גם להתאמן וגם להרוויח כסף".

יוליה משתפת: "צריך להבין שבשביל ספורטאי מקצועי הישגי- הספורט הוא מקצוע. ישנם הרבה מצבים בהם ספורטאים מקצועיים שמביאים תוצאות, מייצגים את המדינה, ועומדים בכל הקריטריונים - נדרשים לעבוד בעוד עבודה בין אם בתחום ובין אם לא, על מנת להתקיים ולהמשיך להשקיע בספורט. ובמצבים כאלה אי אפשר לתת הכל באימונים ולהשקיע בספורט בצורה אפקטיבית מספיק. הספורט צריך להיות העבודה המרכזית שלנו ושנצליח להשקיע בו את כל הזמן הנדרש על מנת להיות הכי טובים ולייצג את המדינה".

"קשה לעשות את הספורט ולהתקיים בארץ, אני מוותר על הרבה דברים כשאני לא בארץ ובלי התאחדות 'אילת' שתומכים בי כלכלית לא הייתי יכול לעשות זאת", מסכם פירר.

אריק קפלן. יניב כהן, התאחדות אילת,
פועלים להוצאת המשלחת הכי איכותית. אריק קפלן/יניב כהן, התאחדות אילת

אריק קפלן, נשיא התאחדות 'אילת', מסביר: "משחקי העולם יכללו 30 ענפי ספורט. ביניהם גם הפוטבול האמריקאי, הסופטבול והלה-קרוס - ענפים מאוד פופולריים בצפון אמריקה ולכן גם יש התעניינות גדולה מאוד לקראת המשחקים. אנו ב'אילת' פועלים במרץ למען הוצאת המשלחת האיכותית ביותר וזאת על מנת שתביא הישגים ותייצג את מדינת ישראל בכבוד גדול ובגאווה. בהזדמנות זו נאחל הצלחה לספורטאים האולימפיים והפראלימפיים בטוקיו, ולספורטאי 'אילת' נאחל שרבים ישיגו הקריטריון למשחקי העולם, שתהא שנת הכנה טובה ופורייה וכמובן הישגים בתחרויות הבינ"ל".

ארז אלרואי, יו"ר איגוד הג'יו ג'יטסו הישראלי: "השנה לראשונה בהיסטוריה שלנו תתקיים אליפות אירופה לבוגרים בישראל ביולי הקרוב. זהו אירוע משמעותי עבורנו הן מהפן הארגוני ומעמדנו בהתאחדות העולמית וכמובן בפן הספורטיבי. אנו מצפים להישגים ומדליות מהנבחרת במגרש הביתי ומקווים שהכללים יאפשרו גם לקהל להיכנס ולעודד. במקביל, אנו עושים את כל המאמצים להביא ספורטאים רבים ככל הניתן למשחקי העולם".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורטאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully