וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנדר לא בסגל מכבי תל אביב לגמר הגביע. ספרופולוס: "ראשון יותר טובים כרגע", גודס: "מגוחך להגיד את זה"

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 21:04

מכבי ראשון לציון תעלה לגמר הגביע בהרכב החזק העומד לרשותה, המאמן תקף: "זו זריית חול בעיניים". ספרופולוס: "3 שנים אני כאן ולא זכיתי בגביע"

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
הצהובים פייבוריטים/דני מרון

אחרי לא מעט סימני שאלה, הצהרות ודרישות, מכבי ראשון לציון החליטה כי תעלה מחר (חמישי, 20:45) לגמר גביע המדינה נגד מכבי תל אביב בסגל הטוב ביותר שעומד לרשותו של גיא גודס. המשמעות היא כי הכתומים יעלו עם ששת שחקני הסגל הבכיר שנותרו - אקיל מיצ'ל, גולן גוט, איגור קולשוב, נמרוד טישמן, נועם אביבי ועידו פליישר, השחקנים שמילאו את הסגל לאורך כל העונה - טל פלד, גל טסלר, בני אלעזר וגיא אלטמן ושלושה שחקני נוער.

למרות ההחלטה הזאת, הכתומים דחו את האפשרות להתאמן בימים האחרונים בחולון לקראת משחק הגמר, כולל את האימון המסכם היום ואת אימון הקליעות מחר ויתאמנו רק בבית מכבי. מנגד במכבי תל אביב דראגן בנדר לא יהיה בסגל למשחק.

שתי הקבוצות יפגשו מחר במשחק הגמר בפעם השנייה. בדיוק לפני עשור גברה מכבי תל אביב בגמר על ראשון לציון 69:82. לצהובים יש 44 זכיות בגביע ב-50 הופעות בגמר, והם לא זכו בגביע מאז עונת 2016/17. מנגד לראשון לציון זו הופעה רביעית בגמר, ללא זכייה. מלבד ההפסד למכבי תל אביב לפני עשור הם נוצחו במשחק הגמר גם נגד הפועל גליל עליון ב-1992 ונגד הפועל ירושלים ב-2019. המשחק מחר ייערך במעמד נשיא המדינה רובי ריבלין ואיגוד הכדורסל ייארח במשחק חיילי מג"ב ותושבים מעוטף עזה.

גיא גודס אמר לקראת המשחק: "הלך הרוח הוא טוב, ניצחנו כמה משחקים בבית התחתון. הישראלים הציגו יכולות מדהימות, לא ציפו שעם חיסרון של שלושה זרים, אפילו שזה בית תחתון, נעשה את מה שעשינו נגד ארבעה זרים. מגיע כל הקרדיט לשחקנים על הנחשיות וההקרבה. אני אישית מלא התפעלות ממה שהם עשו, כל אחד עם התרומה שלו".

"אנחנו לא באים להעביר את המשחק הזה. אומרים שאנחנו הפכנו להיות הפייבוריטים מבחינה סטטיסטית, אומרים שאנחנו משחקים יותר טוב, זו זריית חול בעין, אסור לשכוח שאנחנו משחקים בבית התחתון, שיחקנו נגד חלק מהקבוצות שלא היה להם על מה לשחק. גם שם היינו בפיגור של 15 הפרש, וידענו לנצח. להגיד שאנחנו יותר טובים, זה מגוחך. אנחנו נפגענו קשה מבחינה מקצועית, הבדלים מאוד גדולים של 11 ישראלים עם זר אחד. לצייר את זה שאנחנו יותר טובים ממה שהיינו, קשה לי לקבל את זה. אפשר לספר את זה בחוץ, זה נחמד, אבל עם הקבוצה האיכותית שהייתה לנו עד עכשיו הפסדנו למכבי תל אביב ב-20 הפרש. אנחנו נבוא עם ההרכב המלא בחיזוק של 3-4 שחקני נוער, ומחר זה בצביון הישראלי שלנו, עם אקיל מיצ'ל, עם 3 שחקנים ישראלים בכירים, הרבה שחקנים צעירים שהם העתיד של מכבי ראשון ונעשה הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם עומרי כספי. ברני ארדוב
בדרך לעוד גביע? ספרופולוס וכספי/ברני ארדוב

יאניס ספרופולוס אמר במסע"ת לקראת המשחק: "אני 3 שנים במכבי ולא זכינו בגביע, זה הגמר הראשון שלנו מאז שהגעתי למועדון. יש לנו את המוטיבציה לזכות בכמה שיותר תארים, יש לנו את הרגע שלנו מחר, אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה מאוד, קבוצה שלמרות החיסרונות שלהם הם משחקים טוב מאוד".

"אנחנו מכבדים את הדעה של ראשון, מכבדים את הדרישה שלהם לדחיית הגמר, אבל לא מסכימים. במכבי יש לנו תמיד אמונה בחוקים, ואנחנו עוקבים אחרי חוקי האיגוד, הם קבעו שהמשחק ייערך מחר. חוץ מזה, אנחנו חושבים רק על כדורסל. ראשון משחקת הרבה יותר טוב עכשיו מאשר לפני כן.
כשמשחקים גמר צריכים לתקן דברים קטנים. טקטית צריכים לעשות דברים קטנים כדי שנוכל להציג משחק מוצלח. אבל צריכים להיות מרוכזים ולעקוב אחרי תוכנית המשחק, זה מה שחשוב בגמר".

עומרי כספי אמר: "מאוד מחכה לזה, כולנו כקבוצה. מאוד מתרגשים על האפשרות לשחק על תואר, זכינו בגביע ווינר באמצע העונה, אנחנו רוצים מאוד לזכות בגביע המדינה. אנחנו מאוד מכבדים את ראשון, הם מאומנים, הם משחקים את ההתקפה הכי טובה בליגה לאחרונה. אנחנו נצטרך להיות בשיאנו כדי לזכות בתואר".

"גם לפני המשחק נגד ירושלים יאניס הזהיר אותנו מהשאננות, וזאת הייתה דוגמא מצוינת לא רק לנו אלא לכולם שאין ואקום בספורט, ובמיוחד כשמדובר בגמר גביע. הם משחקים יותר טוב מאז שעזבו אותם השחקנים, קולעים יותר נקודות. למדנו את זה על בשרנו. צריכים להיות מרוכזים בדברים שאנחנו עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully