וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ראשון לציון: "שוקלים לא להופיע לגמר הגביע, או להופיע עם הנוער"

24.5.2021 / 21:25

הכתומים טוענים לחוסר ספורטיביות לקראת המשחק המתוכנן לחמישי, ומבקרת את מכבי ת"א: "הגיע הזמן שהכדורסל הישראלי יקבל בחזרה את הכבוד שלו"

מסיבת עיתונאים מכבי ראשון לציון בנוגע לגמר הגביע/דני מרון

מכבי ראשון לציון קיימה הערב (שני) מסיבת עיתונאים בעקבות ההחלטה של איגוד הכדורסל לקיים את משחק גמר גביע המדינה ביום חמישי הקרוב ולא לדחות אותו כפי שבקבוצה ביקשו. במועדון קיימו לפני מסיבת העיתונאים ישיבת הנהלה כדי להחליט כיצד לפעול, ולאחר מכן הצהירו: שוקלים לא להופיע לגמר הגביע, או לעלות עם הנוער.

"שואלים אותי מה ההבדל בין משחק גמר למשחקים אחרים, משחק גמר גביע המדינה יש אחד בשנה. יש הרבה מאבקים בספורט, משחק גמר גביע בנוכחות נשיא המדינה יש אחד", אמר היו"ר יצחק פרי. "לא ביקשנו לבטל, ביקשנו דבר פשוט - הייתה מלחמה בארץ, נפלו טילים ברוב חלקי הארץ, בראשון לציון, ביקשנו טיפה אוויר כדי להחזיר את הקבוצה, כדי לעמוד בגמר גביע נגד מכבי תל אביב בצורה מכובדת. פנינו ליו"ר האיגוד והמנכ"ל קיבלנו תשובות חיוביות ויתנו לנו את האפשרות להחזיר את השחקנים. ביקשו שנעביר מכתב, העברנו, האיגוד פנה למכבי תל אביב וקיבל תשובה שלילית.

"אני הצבעתי בעד זה שמכבי יוכלו לרשום שמונה זרים לליגה, לא אעשה את זה פעם נוספת. כשאנחנו מצפים ממכבי למשהו בחזרה, לא מקבלים אותה. עד היום כל פנייה של מכבי תל אביב אלינו, מכבי ראשון תמיד נענתה בחיוב. יש לנו משחק ביום חמישי, גמר גביע בנוכחות נשיא המדינה וראש העיר, התייעצתי עם גיא והצוות שלו, ראש העיר, אנחנו לא רואים שנוכל להופיע ביום חמישי בצורה מכובדת. אני לא רוצה להיראות בצורה לא מכובדת. אני פונה מכאן לאיגוד הכדורסל, ונפנה מחר לנשיא המדינה, שבחסותו המשחק הזה, שיפנה למכבי תל אביב ויגיד ששום דבר לא יקרה אם המשחק הזה יקרה בעוד שבוע.

"ישבתי עם קבוצת הנוער ואמרתי להם תשמעו שאני לא יודע איך יגמרו הדיונים, אבל יכול להיות שביום חמישי, אתם בתור קבוצה, שמובילה את הליגה, תעלו לייצג את מכבי ראשון. איגוד הכדורסל לא נותן לנו כבוד, אז אנחנו נתנהג בצורה הכי נכונה שאנחנו חושבים למען המועדון ולמען העיר.

"יש שלוש אפשרויות - להודיע שלא נופיע למשחק, מכבי כל כך רוצה את הגביע, לא מוכנה לזוז שבוע, לא נופיע. נוותר גם על המדליות. אפשרות שנייה - לעלות עם קבוצת הנוער, ניתן כבוד לנשיא. אם מכבי תל אביב רוצה להופיע עם שישה זרים אני אמחא כפיים. הגיע הזמן שהכדורסל הישראלי יקבל בחזרה את הכבוד שלו. אפשרות שלישית - נשב מחר עם הקבוצה, השארית של הקבוצה שנשארה, עשתה דרך ארוכה מאוד לגמר גביע. מגיע להם גם להיות במעמד הגמר.

"נקבל החלטה בין לא להופיע, בין להופיע עם קבוצת הנוער, לבין להופיע. צריך לתת ביטוי למשחק הוגן ושווה כוחות עד כמה שאפשר".

נועם דוברת, מכבי ראשון לציון, מול סי ג'יי האריס, הפועל חולון. דני מרון
ייעדר תקופה ארוכה? דוברת/דני מרון

מאמן ראשון לציון גיא גודס הוסיף: "המטרה שלי לא להבין את מכבי תל אביב, אלא להסביר את הסיטואציה. החוסר ספורטיביות שנוצר, אי היכולת לשחק בהרכבים הללו, גם הקורונה וגם המלחמה שהייתה, השחקנים עזבו, חזרנו מקרית אתא ואמרו לנו שחוזרים לשגרה. הייתה נכונות של הזרים לחזור, אבל הבנו שהמשחק לא הולך להידחות, לפארגו יהיה 5 ימי בידוד גם אם יעלה על המטוס מחר. כל החוסר ספורטיביות ולהגיע עם זר אחד, אני מרגיש צורך לחבק את השחקנים האלה. מה שהם עשו בשלושת המשחקים האחרונים, ניצחנו את בני הרצליה, כמעט את נס ציונה וניצחנו את הפועל תל אביב, צריך לתת להם המון קרדיט. אי אפשר להופיע למשחק כזה, זה יהיה על גבול הבלתי אפשרי.
אם וכאשר יסכימו לדחות, נוכל לדבר על השחקנים כדי להביא אותם. אם הם לא יחזרו, נמצא תחלופה כדי לעשות את המשחק הכי תחרותי בתאריך שיידחה. אם המשחק לא יידחה, נשב וניקח את ההחלטות, בהתחשב לגבי הקנסות, השלכות ונמצא את הדרך. יש הרבה דרכים".

כזכור, במהלך מבצע שומר החומות עזבו את ראשון לציון הזרים דריל מונרו, ג'רמי פארגו וג'מיל ווילסון והותירו את הקבוצה עם אקיל מיצ'ל בלבד ועוד שחקנים ישראלים. למרות המצב הקשה הצליחה הקבוצה לנצח שניים משלושת המשחקים האחרונים, מה שלא עזר לה והערב (שני) בעקבות הניצחון של הפועל באר שבע על מכבי חיפה היא איבדה סיכוי להיכנס לפלייאוף. הצרות של הקבוצה רק גדלו אחרי הפציעה של נועם דוברת שבדקה האחרונה למשחק עלה להטבעה, נפל לא טוב ונראה כי סבל מפציעה קשה בידו. לפי האבחנה הראשונית, דוברת פרק את המרפק. בכל מקרה, הוא יחמיץ את גמר הגביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully