וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: בקשתה של מכבי ראשון לציון נדחתה - גמר הגביע ייערך בחמישי הקרוב

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 22:01

איגוד הכדורסל דחה את בקשת הכתומים לדחות את הקרב מול מכבי תל אביב, למרות שאלה נותרו רק עם זר אחד עקב המצב הבטחוני. בראשון לציון מנסים לצרף את ג'ו אלכסנדר

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן מכבי ראשון לציון גולן גוט, נועם דוברת. דני מרון
האיגוד דחה את בקשת מכבי ראשון לציון. ווילבקין מול דוברת וגוט/דני מרון

איגוד הכדורסל דחה הערב (ראשון) באופן סופי את בקשתה של מכבי ראשון לציון לדחות את גמר הגביע מול מכבי תל אביב, שנדחה ליום חמישי בשל המצב הבטחוני. הכתומים ביקשו דחייה נוספת בעקבות עזיבת שלושת שחקניה הזרים לארצות הברית בשל ההסלמה והירי מעזה, אך במכבי תל אביב התנגדו, ובאיגוד הכדורסל החליטו שלא לקבל את הבקשה של הקבוצה מעיר היין.

מאיגוד הכדורסל נמסר: "ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבה מיוחדת של הנהלת איגוד הכדורסל כדי לדון בסיום העונה בליגות השונות וגביעי המדינה, זאת לאור העונה ההפכפכה שעברה על כולנו עם משבר הקורונה ולאחרונה מבצע שומר החומות. ההנהלה החליטה שכל ההכרעות יהיו על המגרש ועד סיום העונה הנוכחית. לגבי גמר גביע המדינה לגברים, החליטה ההנהלה שהגמר יתקיים ביום חמישי 27.5 אלא אם יושג תאום בין שתי הקבוצות שעלו לגמר וצרכי האיגוד (יש לזכור שהגמר הוא בהשתתפות נשיא המדינה)".

בתוך כך, בראשון לציון עסוקים בניסיון לצרף לסגל שחקן כדי להופיע בהרכב החזק ביותר, כשאחד השחקנים שנבדק היום ועשוי להצטרף הוא ג'ו אלכסנדר שפתח את העונה בעירוני נהריה, עזב את הקבוצה לקוריאה וחזר לישראל לאחרונה. אלכסנדר יכול להצטרף מיידית לכתומים אם יוחלט להחתימו והתנאים שלו יסגרו.

שחקן מכבי ראשון לציון דריל מונרו. דני מרון
דריל מונרו/דני מרון

בראשון לציון קיבלו בסוף השבוע תשובה שלילית מדריל מונרו לגבי חזרתו לישראל לגמר הגביע. יו"ר הקבוצה יצחק פרי שוחח בסוף השבוע עם יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי והבהיר לו כי הזרים שעזבו את ישראל לא יוכלו להגיע למשחק ביום חמישי בגלל בעיית טיסות לארץ. באיגוד עושים מאמצים כדי לדחות את המשחק למועד מאוחר יותר מול מנהלת הליגה, וההערכות הן שעד אז יחזרו חלק מהזרים של הכתומים אם לא כולם.

עם זאת, במכבי תל אביב מתנגדים להזזת תאריך גמר הגביע של מצוקת תאריכים. במועדון יסרבו לשחק יום אחרי יום, סיטואציה שלפי אנשי המועדון עשויה להתרחש אם הגמר יידחה. בהודעה רשמית שעלתה באתר הקבוצה נכתב: "בעקבות בקשתה של מכבי ראשון לציון לדחיית גמר גביע המדינה, להלן לוח המשחקים הצפוף של מכבי תל אביב:

24.05.2021 מול הפועל ירושלים בחוץ.
27.05.2021 גמר גביע המדינה באולם בחולון.
29.05.2021 משחק ליגה אחרון לקבוצות שנאבקות על הכניסה לפלייאוף ואמורות לשחק נגד מכבי.
31.05.2021 משחק ראשון ברבע גמר הפלייאוף (בית).
02.06.2021 משחק שני ברבע גמר הפלייאוף (חוץ).

לאחר מכן, יתקיים משחק מדי 48 שעות, כולל ימי שישי ומוצאי שבת, עד 15.06.2021 - המועד שבו חייבים לסיים לשחק על פי הנחיות פיב"א והחלטת איגוד הכדורסל בישיבה שנערכה ב-20 במאי, כאשר בדיוק באותה הישיבה גם הוחלט כי תאריך הגמר נשאר במועדו ובמגרש בחולון.

יש לציין כי מועד גמר גביע המדינה, שנקבע מחדש ל-27.05.2021, כבר הוזז בעבר בעקבות מגיפת הקורונה וכי בעקבות צפיפות הזמנים סדרת רבע הגמר קוצרה משיטת הטוב מ-5 משחקים לפורמט הטוב מ-3 משחקים בלבד. המסקנה ברורה: אין אפשרות לקבוע תאריך אחר לגמר הגביע וכמו כן לא ניתן להאריך את העונה".

אקיל מיטשל, מכבי ראשון לציון. דני מרון
אקיל מיצ'ל/דני מרון

בתום דרמה גדולה הפסידה אמש מכבי ראשון לציון 87:86 לעירוני נס ציונה בחוץ ונשארה עם סיכוי קטן מאוד להיכנס לפלייאוף העונה. הכתומים יצטרכו לנצח את הפועל תל אביב ושהפועל באר שבע תפסיד את כל משחקיה עד לסיום העונה, כולל בבית מכבי במוצאי שבת, ורק כך יוכלו לסיים במקום השמיני, אחרת העונה שלהם תסתיים השבוע.

אנשי הקבוצה זעמו בסיום ההפסד לנס ציונה כשלטענתם שופטי המשחק במספר החלטות מוטעות הכריעו את גורל ההתמודדות. "אין שום דרך שאני מסיים משחק ללא זריקת עונשין", צייץ אקיל מיצ'ל, "אני גאה בחברים שלי, שדדו אותנו".

הקבוצה הופיעה זה משחק שני ברציפות עם זר אחד בלבד אחרי עזיבת שלושה זרים לארצות הברית בעקבות המצב הביטחוני. למרות זאת מצליחים השחקנים של גיא גודס להיות תחרותיים ויותר מזה, כשגולן גוט, איגור קולשוב ונועם דוברת נוטלים את המושכות ומוכיחים את עצמם.

מי שזכה אמש לשבחים מאנשי הקבוצה הוא טל פלד בן ה-18, שחקן הבית של המועדון, שרשם שיא קריירה של 11 נקודות בפחות מ-10 דקות וכמעט קלע את סל הניצחון על הבאזר. פלד לא היה חלק מהסגל של הכתומים לתקופה ארוכה העונה בשל בעיה רפואית שבעקבותיה ירד במשקל והיה מאושפז לתקופה מסוימת, אך לאחרונה החל לשוב לעצמו ולהוכיח כי מדובר בשחקן עם עתיד מבטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully