וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה בשחייה: אנסטסיה גורבנקו זכתה במדליית זהב ב-200 מטר מעורב אישי: "הוכחתי שאנחנו מדינה חזקה"

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 10:31

הישג עצום לשחיינית בת ה-17, שהפכה למדליסטית הזהב השנייה של ישראל באליפויות אירופה: "זה מרגש. זה צעד גדול ומשמעותי לקריירה, ונותן ביטחון לטוקיו. אני בדרך הנכונה". ראש הממשלה נתניהו התקשר לברך: "הבאת כבוד עצום למדינה, ובשעה גורלית זו"

השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו אחרי הזכייה במדליית זהב באליפות אירופה/איגוד השחייה

הישג עצום הערב (שבת) לשחייה הישראלית, כשאנסטסיה גורבנקו בת ה-17 זכתה במדליית זהב במשחה ל-200 מטר מעורב אישי באליפות אירופה בבודפשט. גורבנקו עצרה את השעון על 2:09.99 דקות - ניפוץ מדהים של שיאה האישי והישראלי שעמד לפני כן על 2:11.92 דקות.

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית ישראלית. Petr David Josek, AP
הישג ענק. גורבנקו/AP, Petr David Josek

צפו בשיחה של גורבנקו וראש הממשלה נתניהו

השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו משוחחת עם ראש הממשלה נתניהו אחרי הזכייה במדליית הזהב/איגוד השחייה

גורבנקו היא הישראלית השנייה בהיסטוריה שזוכה במדליית זהב באליפות אירופה אחרי יהונתן קופלב, שעשה זאת במשחה ל-50 מטר גב ב-2012 בדברצן, אף היא בהונגריה. גורבנקו הקדימה את אבי ווד הבריטית שקבעה 2:10.03 דקות, כשבמדליית הארד זוכה קטינקה הוסו האגדית עם 2:10.12 דקות

גורבנקו זכתה ב-2018 במדליית זהב במשחקים האולימפיים לנוער במשחה זה, וכן ב-2019 בשתי מדליות כסף באליפות אירופה לנוער. כעת, זו מדליה ראשונה שלה בתחרות בוגרים גדולה. רק אישה אחת בהיסטוריה של ישראל עמדה על הפודיום באליפויות אירופה בשחייה בבריכות 50 מטר, עמית עברי, שעשתה זאת גם כן באותה אליפות, עם מדליית הארד ב-100 פרפר.

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית ישראלית. Petr David Josek, AP
סנסציה ישראלית בבריכה. גורבנקו/AP, Petr David Josek

"קשה לי לעכל, אבל אני נורא מרוצה", אמרה גורבנקו בסיום, "אני נורא מופתעת, מעכלת לאט לאט. אני באמת גאה בעצמי שהוכחתי שאנחנו מדינה נורא חזקה. היה חשוב לי נורא, לא בשביל עצמי אלא בשביל המדינה ובגלל מה שקורה שם, כי אני לא יכולה להיות עם החברים והמשפחה בזמנים הקשים האלה, להיות אלופת אירופה עם דגל ישראל - זאת גאווה גדולה".

אחרי הניצחון הראו על המסכים באליפות בהונגריה את המשפחה של גורבנקו חוגגת, והיא סיפרה: "אני לא מאמינה זאת אני והראו אותם פה, זה אדיר". על המשחה עצמו: "לא ראיתי את המתחרה, היה משחה עם הרבה מחשבות אחרי הלחץ שהפעלתי את עצמי, ואני שמח שעמדתי בו. לרדת מ-2:10? זה מרגש. זה צעד גדול ומשמעותי לקריירה, ונותן ביטחון לטוקיו. אני בדרך הנכונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם גורבנקו, ובירך אותה על ההישג: "מזל טוב, הבאת כבוד ענק למדינה, זו הייתה משימה לאומית, כולנו גאים בך. הבאת כבוד עצום למדינה, ובשעה הגורלית הזאת, כל הכבוד". גורבנקו ענתה: "שמחה שעשיתי את זה למען המדינה, ובמצב הנוכחי. תודה רבה, כיף לשמוע את זה ממך".

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית ישראלית. Petr David Josek, AP
השאירה אפילו את קטינקה הוסו מאחור. גורבנקו הערב/AP, Petr David Josek

200 מטר גב, נשים

אביב ברזילי שיפרה את שיאה האישי והעפילה לחצי הגמר, לאחר שעצרה את השעון על 2:11.60, אבל בסשן הערב זה כבר פחות טוב. הפעם הישראלית קבעה 2:14.63 דקות וסיימה במקום ה-14 מתוך 16.

50 מטר חופשי, גברים

מירון חרותי פספס במעט את הכרטיס לחצי הגמר, כשסיים במקום ה-20 במוקדמות. הישראלי עצר את השעון על 22.30 שניות, סיים במקום השביעי במשחה שלו ובמקום ה-20 הכולל במוקדמות.

100 מטר גב, גברים

תומר פרנקל הגיע שמיני במשחה שלו, בזמן של 52.59 שניות. הישראלי הגיע למקום ה-25 בסך הכל במוקדמות ולא העפיל לחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully