וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האולימפיאדה תתקיים גם אם מצב החירום ביפן יימשך"

סגן נשיא הוועד האולימפי ג'ון קואטס נחוש לקיים את האולימפיאדה בטוקיו, על אף שהעיר נמצאת תחת הגבלות מחמירות עקב הקורונה

מפגינים יפנים נגד אולימפיאדת טוקיו 2020. Eugene Hoshiko, AP
אזרחים יפנים מפגינים נגד קיום המשחקים האולימפיים במדינתם/AP, Eugene Hoshiko

הדאגה סביב קיום המשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב ממשיכה להעסיק את העולם הספורט. עיר הבירה טוקיו היא אחת מבין תשעה אזורים במדינהה בהם הוכרז מצב חירום עקב התפשטות נגיף הקורונה. מצב החירום צפוי להימשך לפחות עד ה-31 במאי. הסקרים האחרונים ביפן הראו כי 70 אחוז מהאוכלוסייה לא מעוניינים בקיום המשחקים האולימפיים בארצם, כשאלה עתידים להיפתח ב-23 ביולי השנה.

"נערכו בהצלחה חמישה אירועי ספורט תחת אותו מצב חירום", אמר ביל קואטס, סגן נשיא הוועד האולימפי, שנחוש לקיים את האולימפיאדה כמתוכנן. "כל התכניות שהכנו כדי לשמור על ביטחון ובריאות הספורטאים והאנשים ביפן מתבססות על התסריט הגרוע ביותר שיכול להתרחש, אז התשובה לשאלה 'האם המשחקים האולימפיים יתקיימו' היא בהחלט כן".

קואטס התייחס לדעת הציבור השלילית ביפן בנוגע לקיום האולימפיאדה במדינה: "אני חושב שיש יחס ברור בין האנשים שענו בצורה שלילית בסקרים לבין האחוזים באוכלוסייה שעדיין לא התחסנו נגד הקורונה. אני צופה שככל שמספר החיסונים יעלה, הסקרים יראו על תוצאות הרבה יותר חיוביות כלפי קיום המשחקים האולימפיים בטוקיו, אבל גם אם לא - נצטרך להמשיך במשימה שלנו - לקיים את המשחקים האולמפיים תוך כדי שמירה על הבריאות של הספורטאים והעם היפני".

  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully