וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם לא מעט בעיות לוגיסטיות: ליגת העל בכדורסל חוזרת לפרקט

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 9:15

הטילים לצפון והבעיות באולם בחדרה לא ימנעו מחמישה משחקים להיערך הערב, כשברקע עתירת מכבי חיפה להחזיר את ההחלטה על יורדת אחת וההצעה של הפועל ירושלים שנדחתה להארכת העונה בעשרה ימים

שחקני הפועל חולון בעת אזעקה. הפועל חולון, אתר רשמי
הפעם בלי אזעקות? שחקני הפועל חולון/אתר רשמי, הפועל חולון

אחרי הפסקה בת עשרה ימים תשוב היום (חמישי) ליגת העל בכדורסל לפעילות עם חמישה משחקים בארבעה אולמות שונים, כולל שני אולמות חדשים בליגה הראשונה.

החזרה של הליגה היום לוותה בלא מעט חריקות וקשיים שהתגלו אתמול. ראשית בשעות הצהריים גילו במנהלת הליגה כי לאולם בחדרה שהיה אמור לארח שני משחקים היום ומשחק נוסף ביום שבת, אין אישור תקף של משרד התמ"ת והוחלט להעביר משם את המשחקים. לאחר מכן התקשו למצוא אולם למשחק שיארח את המשחק בין עירוני נס ציונה למכבי חיפה, עד שלבסוף הוחלט לארח אותו באולם נבון החדש בקרית מוצקין שנחנך השנה. אם האישורים לאולם בחדרה יושגו עד היום בצהריים, המשחק ישוב לאולם, ואילו המשחק של גלבוע/גליל נגד מכבי תל אביב יישאר ברוממה.

הבעיה הנוספת הייתה מטח הרקטות שנורה בשעות הצהריים לעבר ישובי הצפון, ביניהם לקריות ולאזור נהריה. במנהלת ביצעו הערכת מצב מהירה, וביחד עם ההחלטה של מנהלת הליגה בכדורגל וההתאחדות לכדורגל להמשיך את הפעילות הרגילה בצפון, ועם האישור של פיקוד העורף לא לבצע הגבלות כלשהן באזור, החליטו לקיים את המשחקים כרגיל.

ג'ף רוזן, בעלים של מכבי חיפה כדורסל. אדריאן הרבשטיין
בתחתית הופתעו מההחלטה. ג'ף רוזן/אדריאן הרבשטיין

חלק מהתחושות הלא פשוטות של ישיבת המנהלת מיום שלישי לא עברו אצל חברי הדירקטוריון. אתמול הגישה מכבי חיפה עתירה לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל על מנת שיורה למנהלת הליגה להפוך שוב את החלטתה בנושא היורדות ויורה על יורדת אחת בשל היעדר ספורטיביות.

כזכור, בישיבה הוחלט שלא לבטל את היורדת השנייה, בניגוד להחלטה המקורית מהישיבה המקוונת בין הצדדים ביום ראשון. בקבוצות התחתית הופתעומעצם ההחלטה לאחר שהקול הקובע שהיטה את הכף לעבר שתי יורדות היה קולו של יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, שהיה בעד יורדת אחת בישיבה ביום ראשון, ולדבריהם גם היה נראה שימשיך לתמוך בהם.

נושא נוסף שעלה על הפרק בישיבה, ונדחה לבסוף, היה בקשה לדחות את מועד סיום הליגה לעבר ה-25 ביוני, עשרה ימים אחרי המועד האחרון שפיב"א מתירה לשחק. במנהלת הליגה בדקו כבר בשבוע שעבר מול פיב"א אפשרות לדחות את סיום העונה, ללא הסכמה, ובישיבה הציע מנכ"ל הפועל ירושלים, גיא הראל לנסות ולבדוק את הנושא פעם נוספת ולדחות את סיום העונה, כשמספר חברים תמכו בהצעתו, אך בסופו של דבר הוחלט לסיים את העונה ב-15 ביוני כפי שהמנהלת מחויבת בשנה האולימפית ולקצר את רבע גמר הפלייאוף לטוב משלושה משחקים.

הפועל באר שבע שהייתה באילת והתכוננה לבועה שם עשתה אתמול את דרכה מהעיר הדרומית עד לנהריה שם תשהה עד יום ראשון, אלא שמי שלא נמצא עם הקבוצה הוא קיילב אגאדה שנשאר באזור השרון ומעוניין לעזוב את ישראל. בבאר שבע מפעילים לחץ על השחקן כדי להישאר, אך הוא בספק גדול להתמודדות ולהישארות בישראל. נהריה, שתגיע למשחק עם שלושה זרים, תעשה זאת בפעם האחרונה, כשבשני משחקיה הנוספים תופיע ללא מאליק ניומן שעוזב מחר את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully