וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובנטוס חגגה גביע, בופון ריגש: "ניצוץ השיגעון שלי הביא אותי לאן שאני נמצא"

השוער שהשלים זכייה שישית וחמישית עם יובנטוס סיפק מונולוג יוצא דופן: "אני לא משחק כדי לנצח, אלא כדי לצאת למסעות - זו מהות הקיום שלי". פירלו, שחגג יום הולדת 42 עם תואר מתוק, רוצה להישאר גם בעונה הבאה: "אני ראוי"

תקציר גמר הגביע האיטלקי: יובנטוס - אטאלנטה 1:2/ספורט 1

שחקני יובנטוס חגגו ארוכות אמש (רביעי) על כר הדשא לאחר הזכייה בגביע האיטלקי בתום 1:2 על אטאלנטה בגמר. השחקנים של אנדראה פירלו חוו עונה קשה, ובהחלט עשויים למצוא את עצמם מחוץ לליגת האלופות, זאת לאחר 9 אליפויות רצופות באיטליה, אך אתמול עשו את העבודה כמו שצריך וסידרו לשוערם ג'אנלואיג'י בופון את הגביע השישי שלו באיטליה, כשהוא משווה את שיאו של רוברטו מנצ'יני.

השוער האגדי בן ה-43 מסתמן כמי שהולך לתלות את הנעליים בתום העונה. בגביע הראשון בקריירה שלו זכה בופון בעונת 1999 במדי פארמה, כשלצדו שיחק אנריקו קייזה האגדי. אמש. 22 שנה אחרי, זכה ג'יג'י להניף את אותו התואר בצוותא עם בנו של אנריקו - פדריקו, שכבש את אחד השערים שניצחו לגברת הזקנה את המשחק.

ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס מניף גביע. רויטרס
זכייה שישית, יותר מכל שחקן בכדורגל האיטלקי. בופון/רויטרס

המספרים

* בגיל 21 ו-24 ימים, דיאן קולוסבסקי הוא השחקן הצעיר ביותר שמבקיע בגמר הגביע האיטלקי מאז מאז 2011, אז אזקיאל מונוס עשה זאת בגיל 20 ו-233 ימים בגמר בין פאלרמו לאינטר.

* פדריקו קייזה הבקיע חמישה שערים נגד אטאלנטה בכל המסגרות, יותר מאשר נגד כל קבוצה אחרת.

* יובנטוס היא מלכת הזכיות בגביע האיטלקי, כשאמש הניפה הגברת הזקנה את התואר בפעם ה-14 בתולדותיה.

* אנדרה פירלו הוא המאמן הרביעי בתולדות יובנטוס שזוכה בגביע גם כשחקן במועדון וגם כמאמן.

* ג'אנלואיג'י בופון זכה שש פעמים בגביע האיטלקי (פעם אחת עם פארמה, ועוד חמש פעמים עם יובנטוס) - יותר מכל כדורגלן אחר.

עוד בוואלה! ספורט

גביע איטלקי: יובנטוס ניצחה את אטאלנטה 1:2 בגמר

לכתבה המלאה
שחקן יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו עם חואן קואדרדו, ג'ורג'יו קייליני. רויטרס
מלכת הזכיות עם גביע מספר 14. שחקני יובנטוס חוגגים/רויטרס

התגובות

"לפני המשחק אמרתי לג'יג'י שהוא זכה בהרבה תארים, כולל גביע אחד עם אבא שלי ושעכשיו זה הזמן שלו לזכות ביחד איתי", אמר פדריקו קייזה שלא היה אפילו בן שנתיים כשבופון הניף את הגביע הראשון שלו. קשר יובה התייחס לגמר: "זה היה משחק מאוד אינטנסיבי, וצריך לתת לאטאלנטה את מלוא הקרדיט. אני חושב שהראינו שוב עד כמה הניסיון שלנו עשה את ההבדל והביא לנו את הגביע".

מאמן יובנטוס, אנדראה פירלו, שספג לא מעט ביקורות קשות העונה, חגג את יום הולדתו ה-42 עם תואר שני (לאחר הזכייה בסופר קאפ בתחילת השנה) בעונת הבכורה שלו כמאמן. "זה היה משחק נפלא עם שתי קבוצות נהדרות שהגיעו להילחם עד הסוף", אמר המאמן הנרגש לאחר הזכייה. "זה היה משחק ראוי לגמר הגביע, וגם עבור האוהדים הנפלאים האלה (4,300 צופים הורשו להיכנס לאצטדיון), כך שאנחנו מאושרים שיכולנו לשמח אותם".

המאמן התייחס לעונה המאכזבת שעברה על יובנטוס: "רצינו לנצח ולהביא הבייתה את הגביע למרות שזו הייתה לא בדיוק העונה חיובית עבורינו. עלינו לכר הדשא יחדיו, הכנסנו לעצמנו לראש את החשיבות של המשחק. ניצחנו קבוצות חזקות מאוד בדרך לגביע, כך שיובנטוס בהחלט ראויה לזכייה הזו".

בנוסף, נשאל פירלו האם לדעתו הוא ראוי להיות מאמן יובנטוס, ועל כך ענה: "בוודאי שאני חושב שאני ראוי לתפקיס. אני אוהב כדורגל מאז שאני ילד ולעד אמשיך לאהוב אותו. המועדון יחליט, אבל אני אוהב לאמן, אני אוהב את המועדון ונראה מה יוחלט בסופו של דבר. אני אשמח להמשיך".

ג'אנלואיג'י בופון, שזכה בגביע האיטלקי לראשונה ב-1999, הוסיף: "לסיים ככה גורם לי כל כך הרבה גאווה ואושר. זכתי לנצח עם החברים שלי לקבוצה, עם האוהדים, זה הדובדבן שעל הקצפת. האנשים הללו תמיד יהיו חלק מחיי, והעובדה כי הפרק הזה תם לא אומרת דבר. אני בן 43 ובגיל הזה צריך לקבל החלטות שלאו דווקא יעוררו פופולריות, ואולי ייראו משוגעות. אבל הגעתי לגיל 43 בזכות ניצוץ השיגעון הזה, שאפשר לי להוריד את הגבולות ולחלום בכל רגע של חיי. אני שמח כשאני חולם וטוען את עצמי מחדש וחושב על אופקים ואתגרים חדשים. אולי לא אנצח, אבל זה לא מה שמעניין אותי. מעולם לא שיחקתי בשביל התארים. אני משחק כדי לצאת למסעות, לאתגר את עצמי, זו מהות הקיום שלי. אני לא יודע מה יקרה - אולי אפרוש. אבל אם יהיה איש אפילו משוגע יותר ממני שיציע לי משהו, אלך איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully