וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש עסקים ישראלי שילם את הקנס שקיבלה הקבוצה מגואטמלה שהניפה דגל ישראל

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 21:14

גואסטאטויה נקנסה ב-1,200 דולר, איש עסקים ישראלי העביר את הכסף: "גאה במעשיהם, לכבוד הוא לי לתרום להם"

שחקני גואסטאטויה הגואטמלית מניפים דגל ישראל. מתוך טוויטר, צילום מסך
הקנס כוסה. גואסטאטויה/צילום מסך, מתוך טוויטר

גואסטאטויה, הקבוצה מהליגה הבכירה בגואטמלה שעוררה סערה לאחר שהניפה דגל ישראל לפני משחק הליגה שלה מול סנטה לוסיה, ספגה קנס מההתאחדות המקומית בעקבות המעשה. כעת מסתבר כי ע.ש., איש עסקים ישראלי בעל חברה בתחום האבטחה המתגורר בישראל ובגואטמלה, החליט להרים את הכפפה ולשם את מלוא הקנס שספגה הקבוצה. אחר הצהריים העביר ע.ש. את מלוא התשלום לחשבון הבנק של גואסטאטויה ובחשבונית שקיבל מהקבוצה נכתב "עבור תשלום הקנס של הקבוצה".

לדברי ע.ש. גואטמלה אמנם רחוקה פיזית מישראל אולם מדובר באחת המדינות בעלות הקשרים החמים ביותר עם ישראל, כאשר ליבם של תושביה נמצא תמיד איתנו - בעיתות שגרה ובעיתות לוחמה כמו התקופה הנוכחית. "הבעת הסולידריות של אזרחיה עם מדינת ישראל, ובמיוחד בימים אלה, מחממת את הלב", אמר. "המחווה של קבוצת הכדורגל בעד ישראל היא אקט של שפיות. זאת במיוחד לאור גילויי התמיכה בחמאס להם אנו עדים מצד כדורגלנים בכירים בעולם. אני גאה במעשיהם של שחקני הקבוצה ובתמיכתם בישראל, ולכבוד הוא לי לתרום לקבוצה את הקנס שהטילה עליה התאחדות הכדורגל".

שגריר ישראל בגואטמלה, מתניה כהן, הביע גם הוא תמיכה בקבוצה. בציוץ שהעלה כתב השגריר: "מודה לראש העיר, הנהלת הקבוצה והשחקנים על תמיכתם בישראל".

איש עסקים שילם את הקנס של הקבוצה מגוואטמלה. יח"צ,
החשבונית על הקנס/יח"צ

כזכור, שחקני הקבוצה הניפו את הדגל בגאווה והצטלמו איתו מחויכים לפני המשחק, וזכו לתגובות תומכות בין היתר משגריר ישראל בגואטמלה ומגורמים פרו-ישראלים נוספים במדינה. אלא שלצד התגובות החיוביות למחווה, היו גם מי שמחו: פעילים לזכויות אדם בגואטמלה ביקרו את שחקני הקבוצה על תמיכה ב"התנהלות הפושעת" של ישראל כביכול ברצועת עזה, והאשימו אותם בתמיכה בפשעי מלחמה וכעת גם הגיע העונש. הקבוצה ספגה עונש של 10,000 קצל (המטבע המקומי בגואטמלה, שווה לקצת יותר מ-1,200 דולר), לאחר ש"ההפרה את אחד מחוקי המשמעת של פיפ"א", לפי ההתאחדות המקומית.

  • עוד באותו נושא:
  • גואטמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully