וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאיניוס אדומייטיס: "לא הייתי עושה שום דבר אחרת, חוץ מלהביא צוות משלי"

המאמן הליטאי סיפר בליטא על הקדנציה המאכזבת בהפועל ירושלים: "לא יכולתי להנחיל את הכדורסל שלי, אבל מבין את ההחלטה לפטר אותי"

מאמן הפועל ירושלים דאינוס אדומייטיס. דני מרון
לא מתחרט על כלום. אדומייטיס/דני מרון

קצת יותר מחודש אחרי שפוטר, דאיניוס אדומייטיס חוזר לקדנציה הקצרה והמאכזבת בהפועל ירושלים. בריאיון שהעניק לתקשורת הליטאית, מאמן האדומים שסיים את תפקידו אחרי שלושה חודשים וחצי בלבד, סיפר באריכות על התקופה בישראל.

לטענתו של אדומייטיס, הוא נכנס לסיטואציה בלתי אפשרית. "הטעות הגדולה שלי הייתה שלא התעקשתי להביא צוות משלי. הייתי צריך לדרוש לצרף לפחות עוזר מאמן ומאמן כושר, זה המינימום. בדיעבד, הבנתי שזאת היה פתח לכך שלא באמת יכולתי לשנות הרבה במועדון. לא יכולתי להנחיל את הכדורסל שלי", אמר.

לטענתו של אדומייטיס, הנהלת הפועל ירושלים ביקשה ממנו לעשות שינויים מינימליים בשיטה של עודד קטש, אותו החליף באמצע העונה. "השחקנים היו רגילים לשיטה של עודד, הם פעלו על אוטומט. לבוא באמצע העונה ולשנות הכל, זה היה חסר סיכוי. בנוסף, היה עלינו המון לחץ. התקשורת הישראלית קיצונית, יש אצלה הרבה גחמות. כשאתה מנצח, אומרים שאתה מאמן מושלם. כשאתה מפסיד, הם מגיבים בהיסטריה. לא קל להתמודד עם זה".

אדומייטיס סיפר שהתרשם מהתרבות הארגונית של הפועל ירושלים, טען שכל ההחלטות התקבלו בשיתוף פעולה מלא בינו לבין ההנהלה, ואמר שנפרד מהמועדון בצורה ג'נטלמנית, ללא מטענים או טענות.

"בקבוצה כמו הפועל ירושלים, כשהמצב לא מספיק טוב מסתכלים קודם כל על המאמן. הייתה חייבת להתקבל החלטה כלשהי, ובמצבים כאלה הקבוצה תמיד נמצאת בראש סדר העדיפויות. אני מבין את ההנהלה, היא הייתה חייבת לקבל החלטה כלשהי ולפטר את המאמן היה הפיתרון הזול והזמין ביותר שיכול לגרום לאפקט מהיר. ככה זה בביזנס שלנו".

אדומייטיס התייחס לשמועות שהשחקנים עשו סבוטאז' במשחקו האחרון בקבוצה מול מכבי ראשון לציון. "אני לא חושב שהיה שם סבוטאז', אבל צריך לשאול את השחקנים. אני יודע דבר אחד- אחרי שעזבתי נכנסתי לחדר ההלבשה והשחקנים נפרדו ממני בצורה מאוד יפה. חלק גדול מהם כתב לי בהודעות, 'תודה קואץ', זו לא אשמתך'. הם צודקים - זו לא באמת הייתי אשמתי. בפרק הזמן הקצר שהייתי במועדון, כשיש לך אימון בודד בין משחק למשחק, אי אפשר לשנות כלום. לפני שעזבתי, שוחחתי עם גיא הראל ושנינו הסכמנו שלא הייתי צריך לעשות שום דבר אחרת. לפעמים הכל לא מסתדר כמו שצריך, זה יכול לקרות לפעמים. זה מתסכל, אבל יכול לקרות לכל אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully