וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גואטמלה: הקבוצה הניפה דגל ישראל לאות הזדהות - וצפויה להיענש

שחקני גואסטאטויה מהליגה המקומית הבכירה הצטלמו עם דגל ישראל כאות של מחווה על רקע מבצע "שומר החומות" ועוררו סערה. כעת היא עשויה לספוג עונש על עבירה על תקנון פיפ"א

שחקני גואסטאטויה הגואטמלית מניפים דגל ישראל. מתוך טוויטר, צילום מסך
מפגן התמיכה של גואסטאטויה/צילום מסך, מתוך טוויטר

מבצע "שומר החומות" ממשיך לעורר תגובות גם בעולם הספורט - ומסתבר שלא רק כאלה התומכות בפלסטינאים. גואסטאטויה, קבוצה מהליגה הבכירה בגואטמלה, הפתיעה כשהופיעה לפתיחת המשחק אמש (ראשון) מול סנטה לוסיה עם דגל ישראל, לאות הזדהות עם הקורבנות בצד הישראלי.

שחקני הקבוצה הניפו את הדגל בגאווה והצטלמו איתו מחויכים לפני המשחק, וזכו לתגובות תומכות בין היתר משגריר ישראל בגואטמלה ומגורמים פרו-ישראלים נוספים במדינה. אלא שלצד התגובות החיוביות למחווה, היו גם מי שמחו: פעילים לזכויות אדם בגואטמלה ביקרו את שחקני הקבוצה על תמיכה ב"התנהלות הפושעת" של ישראל כביכול ברצועת עזה, והאשימו אותם בתמיכה בפשעי מלחמה.

אמש דווח בגואטמלה שהקבוצה צפויה להיענש על שימוש בסמל פוליטי, דבר המנוגד לתקנון פיפ"א. עדיין לא ברור אם הקבוצה אכן תיענש ואם כן, האם יהיה מדובר בקנס כספי או עונש אחר על תנאי.

יש לציין שתקנון פיפ"א משאיר מקום לפרשנות במקרים כאלה: רק בסבב הלחימה האחרון של ישראל מול החמאס, הביעו כדורגלנים רבים תמיכה פומבית בפלסטין לפני, אחרי ובמהלך משחקים. המקרה האחרון היה של שחקני לסטר סיטי ווסלי פופואנה וחמזה צ'ודהורי, שחגגו עם דגל פלסטין את הזכייה בגביע האנגלי. לפי "האתלטיק", השניים לא ייענשו ובהתאחדות האנגלית קיבלו החלטה גורפת, לא להעניש שחקנים שיניפו דגלי פלסטין או ישראל במשחקים, או יתבטאו בנושא בצורה כזאת או אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully