וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנריק סבוריט: "אחזור לישראל רק כשהלחימה תיפסק לחלוטין"

מגן מכבי תל אביב סיפר בריאיון בספרד על מבצע החזרה הביתה ("רק רצינו לצאת מישראל, היה לנו מזל") והאזעקות ("בכל פעם שהן נשמעו, השיערות שלי סמרו, זה מפחיד"), וביקר את ההחלטה לקיים את חצי גמר הגביע: "לא מובן למה החליטו שהכרחי לשחק במצב כזה"

אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב בחימום. אריאל שלום
מכבי תל אביב תצטרך להסתדר גם בלעדיו? סבוריט/אריאל שלום

בצל ההודעה על קיום חצי גמר הגביע נגד מכבי חיפה ביום חמישי, מכבי תל אביב ממשיכה לשמור על קשר עם השחקנים הזרים שהורשו לצאת מישראל ולחזור לבתיהם בחו"ל בזמן מבצע "שומר החומות" והמערכה נגד חמאס ברצועת עזה.

אלכסנדר פשיץ' כבר הבהיר שספק אם יחזור ארצה להשלים את שאר המשחקים שנותרו לקבוצה העונה בליגה ובגביע, ואם להסתמך על דבריו של אנריק סבוריט הלילה (בין שבת לראשון) לתקשורת הספרדית, ייתכן שהצהובים יצטרכו להסתדר גם בלעדיו בימים הקרובים.

"קשה לי להבין את ההחלטה להמשיך לשחק בכל מחיר. זה לא לגמרי מובן לי, אבל נכון לעכשיו נראה שהעונה תימשך", אמר המגן השמאלי המצטיין לרדיו "קאדנה סר". "אני בכל מקרה אחזור לישראל רק כשהלחימה תיפסק לחלוטין".

סבוריט סיפר על הימים הקשים שעברו הוא ומשפחתו לפני שהצליחו לעזוב את ישראל ולחזור לביתם בבילבאו, בו הם שוהים בימים האחרונים. "בכל פעם שנשמעה האזעקה, השיערות שלי סמרו. זה מפחיד מאוד. יש לך זמן קצוב לרוץ לחדר הממוגן, ולמזלי היה לי אחד כזה בתוך הבית. מאז שהחלו האזעקות, כולנו ישנו בחדר הזה, אבל היו לילות שלא באמת הצלחנו להירדם".

סבוריט מספר שרצה לעזוב את ישראל מיד אחרי האזעקה הראשונה שנשמעה בתל אביב. "מהרגע הראשון חתרנו לעזוב את המדינה, רק רצינו לעזוב את ישראל, אבל זה לא היה קל. ביטלו לנו שתי טיסות כי חברות תעופה רבות לא הסכימו לנחות בתל אביב, וחלק מהטילים של החמאס כוונו ישירות לשדה התעופה. בסופו של דבר הצלחנו לצאת מהמדינה עם הרבה מאוד מזל. הזרים של הקבוצה עזבו, והשחקנים המקומיים ממשיכים להתאמן בינתיים בצפון ישראל, שפחות מאויימת מטילים עכשיו. לנו כזרים קשה להבין את זה, אז עזבנו. רק הכלבים שלי נשארו שם".

כזכור, מלבד סבוריט עזבו את ישראל גם שאר הזרים של מכבי תל אביב כולל לואיס הרננדס, אנדרה ז'ראלדש, ניק בלקמן, אורוש ניקוליץ' ואלכסנדר פשיץ'. האחרון סיפר בריאיונות בסרביה שהוא לא מתכוון לחזור לישראל בקרוב ואמר: "עזבתי את ישראל מסיבות מוכרות לכולם. אני מצטער על המצב שמתחולל אצלכם במדינה. לא הרגשתי בטוח בזמן השהות שלי בארץ כשהכול התחיל, וכפי שאתם יכולים לדמיין זה לא היה קל בכלל גם עבור המשפחה שלי. אשתי ובני לא נרגעו עד שחזרתי למדינה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully