וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחייה פראלימפית: שיא עולם והישגים לנבחרת הישראלית

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 0:10

עמי דדאון שבר את שיא העולם ב-100 מטר חופשי, כסף לאראל הלוי ומארק מליאר זכה בארד ב-400 חופשי: "גאים לייצג את ישראל בתקופה הזאת"

ערב מרגש עבר על נבחרת השחיה הפראלימפית של ישראל באליפות אירופה. עמי דדאון זכה במדלית זהב במשחה 100 מטר חופשי ושבר שיא עולם, אראל הלוי זכתה במדלית כסף ב-400 מטר חופשי ושברה שיא ישראלי, ומארק מליאר זכה במדלית ארד ב-400 מטר חופשי.

עמי דדאון. רון בולוטין,
הישג נאה. עמי דדאון/רון בולוטין

הערב התחיל במארק מליאר שסיים את גמר 400 המטרים במקום השלישי בתוצאה 4:46.48 דקות.
אחריו זכתה אראל הלוי במדלית כסף, הראשונה בקריירת השחייה שלה, אחרי שסיימה את 400 המטרים חופשי, בזמן של 5:38.24 דקות, המהווה שיא ישראלי.

הפינאלה שייך לעמי דדאון, שהוביל לאורך כל המשחה, סיים את 100 המטרים חופשי ב-1:19.77 דקות וקבע שיא עולם חדש (השיא הקודם עמד על 1:21.28 דקות של השחיין הרוסי רומן זדנוב). "כל מה שרציתי", אמר דדאון, "זה להביא שמחה לעם שלי. אני מתרגש לשרת את המדינה במיוחד בתקופה הזאת".

השחיינים מתאמנים במועדון איל"ן חיפה עם המאמן יעקב ביננסון. נבחרת השחיה הפראלימפית של ישראל מונה שמונה שחיינים, כולם חברי אילן חיפה, חניכיו של ביננסון, כולם כבר השיגו את הכרטיס למשחקים הפראלימפים שיפתחו בחודש אוגוסט. הנבחרת כוללת את איאד שלבי, בשאר חלבי, יוליה גורדיצ'וק, ורוניקה גירנקו, אראל הלוי, עמי דדאון והתאומים אריאל מליאר ומארק מליאר.

אראל הלוי. רון בולוטין,
מודה על ההזדמנות לייצג בכבוד. אראל הלוי/רון בולוטין

הלוי היא אחת מארבע ספורטאיות פראלימפיות בהן בחרה כתר כשגרירות החברה, ולהן כתר מעניקה חסות ורוח גבית כל הדרך עד למשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2021.

אודי שגיא ויפתח סחר, מנכ"לים משותפים כתר: "אנו גאים באראל והישגיה, כמו גם בכל קבוצת השגרירות שלנו המייצגות הלכה למעשה מצוינות, כבוד הדדי ועבודת צוות, ערכים המזוקקים בספורט בכלל ובספורט פראלימפי במיוחד, בו הספורטאים והספורטאיות עושים את הבלתי אפשרי, מתמודדים עם אתגרים ומובילים בתחומם - ממש כמו כתר. כחברה שמאמינה בקידום נשים והעצמתן, בחרנו לפני כשנתיים לאמץ את אראל משום שאנו מאמינים שעלינו לקדם נשים ששברו את תקרת הזכוכית בתחומן, נשים שהעשיה היומיומית שלהן מזקקת את הערכים שאנו מאמינים בהם בהם".

אראל הלוי: "אני שמחה על המדליה ובעיקר על השיא האישי, ומודה על ההזדמנות לייצג את ישראל בכבוד במיוחד בזמנים קשים אלו. תודה לספונסרית שלי כתר, על התמיכה והעידוד, וכמובן למאמן שלי יעקב בנינסון , ההתאחדות לספורט נכים ומרכז איל"ן חיפה".

  • עוד באותו נושא:
  • שחייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully